Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Upgrade locdecoder loopt mis, is er een weg terug

Gestart door B-Modelbouw, 24 oktober 2007, 14:19:09 PM

B-Modelbouw

Beste Medemodelbouwers,


Ik heb onlangs een Esu-Lokprogrammer gekocht, dit daar mijn locs voor 98% van een Esu decoder zijn voorzien. En 'k kan je zeggen; 't is een gemak om te gebruiken (grafische interface). Gedaan met CV lijsten ??n voor ??n aan te passen.

Van iedere loc heb ik ondertussen een back-up file aangemaakt op Pc.
Helaas heb ik twee foutjes gemaakt.

- In mijn overhaast gebruik heb ik een geluidsbestand in de LokSound V3.5 decoder van een foute loc geschoten, in de back-ups wordt enkel de CV's weggeschreven en niet het geluidsbestand. Bijgevolg is 't geluid weg, en is op de webstek van ESU deze niet te vinden.

- Bij een upgrade van een Loksound 3 decoder naar versie 3.5 is er blijkbaar toch iets mis gelopen, al verliep het voorgaande wegschrijven en uitlezen perfect.

Is voor beide problemen er nog een weg terug of ben ik genoodzaakt de soundfile op te vragen bij de fabrikant van dat treinmodel(???) > probleem 1, het flash-memory wissen en volledig van nul beginnen > probleem 2.

krispy

Hoi B-modelbouw

Ik stel voor om de helpdesk van loksound erbij te roepen
support@loksound.be

Je omschrijft uw probleem en ze zullen wel snel antwoorden .
Ik heb in der tijd hetzelfde probleem gehad ( mijn decoder deed helemaal niets meer , was onherkenbaar geworden voor esu na inladen van een sound-file  )en zij hebben me dezelfde avond nog met alles geholpen, een uurtje nadien was alles weer zoals voorheen .
Mijn decoder volledig geherprogrammeerd en daarna weer de originele soundfile ( die ik doorgemaild gekregen had ) opnieuw ingeprogrammeerd.
Voor Uw eigen goed stel ik U tevens voor om van elk type loc de desbetreffende sound-file opte zoeken en deze dan te bewaren.

succes ermee
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

B-Modelbouw

Uit fouten kan men alleen maar leren ...

't Liep de eerste maal mis met de reeks 55 aan te passen, en hierin zit een verschil tussen de Soundfile versie van Van Biervliet en deze van Loksound (max. volume en geen omroep(st)er meer).
Vanavond eens een telfoontje doen naar Jaques (Van Biervliet).

Bij de tweede ging het mis met de reeks 77 die afhankelijk van het uitgebrachtte model voorzien zijn met een LokSound 2 of 3.
Een van die locs zingt enorm (LokSound 3) en ik dacht dit ev. te verhelpen met een upgrade uit te voeren. Nadien werd het behoorlijk stil maar zat er ook geen beweging meer in [:(!]. In de beschrijving staat duidelijk dat dit op eigen risico is ... Bijgevolg denk ik dat Patrick en zijn team daar weinig aan kunnen doen.  

't Is inderdaad ??n minpuntje dat je de geluiden van de decoder niet kunt wegschrijven op Pc, maar langst de andere kant begrijp ik wel dat de producenten van soundfiles hun geluid willen beschermen tegen kopieren.

Voor de meeste overige locs bezit ik nu ook over de soundfile op pc.

ERVIN

Het is precies toch allemaal niet zo simpel h?, dat zingen daar hebben twee van mijn reeks 77/78 ook last van, weet er mss iemand wat hier de oorzaak van is?

doomslu

Zelf heb ik geen digitaal in huis, laat staan met sound. Dus kan ik helaas niet helpen.
Maar ik zou wel eens willen weten welke liedjes die locs zingen ? [:o)]

Ernstig nu : wat moet ik me daar bij voorstellen ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Een zoemend geluid, beter kan ik het niet verwoorden, maar wat er tegen te doen weet ik niet.

B-Modelbouw

Met de eigen aangemaakte Soundfiles kun je alle liedjes in je decoder laten afspelen, als ze maar compact (data) genoeg zijn.

Maar dat is het niet wat ik eigenlijk bedoel met zingen... 't is een hoog frequent monotoom fluittoontje dat er is van zodra de voeding aanwezig is.      

Wanneer ik over de juiste soudfile beschik is probleem 1 opgelost, dus daar maak ik me geen zorgen om.

Probleem 2 ... Dat is iets anders