Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wisselmotors

Gestart door argilla, 23 oktober 2007, 14:21:22 PM

argilla

heeft , en excuus voor de uitdrukking, wijlen "Chalumano" niet eens en wisselmotor uitgebracht of willen uitbrengen, die eenvoudig van opzet was met bovendien een eindafschakeling ? bestaat die nog ?( de motor )
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

Over die motor,het voor en tegen en hoe je hem stuurt en hoe je hem niet stuurt en waar hij te koop is voor veel of weinig geld en hoe je hem moet monteren en hoe je hem niet moet monteren en met welke decoder hij wel werkt en wat voor relais je er bij moet gebruiken en of dat het zonder relais ook gaat en of hij niet doorbrand enz enz.
Daar over zijn zeker al 20 bladzijde geschreven
Dus zoek eens in het archief

wim ysbeer

Gerolf

Ik vrees dat die productielijn samen met Rik is gestopt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Klopt ysbeer.

Er was ook een artikel in MSM 39 blz. 90.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pol

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Over die motor,het voor en tegen en hoe je hem stuurt en hoe je hem niet stuurt en waar hij te koop is voor veel of weinig geld en hoe je hem moet monteren en hoe je hem niet moet monteren en met welke decoder hij wel werkt en wat voor relais je er bij moet gebruiken en of dat het zonder relais ook gaat en of hij niet doorbrand enz enz.
Daar over zijn zeker al 20 bladzijde geschreven
Dus zoek eens in het archief

wim ysbeer



Deze reactie alleen al is bijna 20 bladzijden lang! Een prachtig stukje proza! Proficiat Wim!!![;)][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Bundesbahnfreak

Is inderdaad ferm neergepend, zulke dingen kruiden het leven[8D]

eric

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik vrees dat die productielijn samen met Rik is gestopt.



Ik betwijfel of die productie gestopt is. De nieuwe baan van ATA is goed voorzien van die wisselmotoren.
Gerolf je moet dat anders eens via Ren? vragen waar ze die vandaan gehaald hebben.
Ik heb een vermoeden bij de Collectorsbank.

Gerolf

Ah? Zou Eddy (Collectorsbank) iemand gevonden hebben om de productie voort te zetten? Dat is dan goed nieuws!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

Ik ben niet zeker, of ze moesten bij ATA destijds een grote voorraad aangelegd hebben.

argilla

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door eric

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik vrees dat die productielijn samen met Rik is gestopt.



Ik betwijfel of die productie gestopt is. De nieuwe baan van ATA is goed voorzien van die wisselmotoren.
Gerolf je moet dat anders eens via Ren? vragen waar ze die vandaan gehaald hebben.
Ik heb een vermoeden bij de Collectorsbank.




dat moest ik weten, het bewuste nummer van MSM bedankt ! Zal ook eens mailen naar ATA. (Die proza van ysbeer niet. Hij schijnt vaak zulke discours gebruik te maken. Misschien een toekomstige winnaar van de driejaarlijkse Prijs der Nederlandse letteren ? Nu Brouwers hem toch geweigert heeft. [;)])

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

In dat nummer staat weinig (en sorry )wat er staat is nog onjuist ook.
Deze motoren hebben geen slip koppeling,maar staan eenvoudig geblokkeerd
Ik,en vele met mij,hebben hier al vaak uitgelegd dat die motor een chineese namaak is van de echte father motor.
Die namaak is voor 3 euro 50 in nederland te koop,de paar beugels en stukjes veren staal zijn door iedereen te maken.
Ik zou je toch echt adviseren die archief pagina eens op te zoeken,dar staan veel tips en zelfs fotos van deze aandrijving.
Echt mijn z.g.n proza is dat wel overdereven maar de informatie is er.
Dus waarom het wiel opnieuw uitvinden.
DEltic power heeft ze gefotografeerd vrag hem eens.

Wat me overigens verwonderd is dat niemand hier zegt , dat kun je goedkopere zelf maken,een ieder gaat op zoek naar een product dat wellicht niet meer bestaat.
Maar ja.

wim ysbeer

DelticPower

Allee dan, om het geheugen nog eens op te frissen.[:D]


Groeten van Jan