Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

M

Gestart door Johnnytrein, 21 februari 2005, 09:00:05 AM

Johnnytrein

M
#15
Tony, ik heb geen idee of dat met een M?rklin motor kan hoor.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

M
#16
De motor hoeft geen probleem te zijn (nietwaar, Peter "SpoorHO"?) maar de dekoder, da's een ander paar mouwen...
ESU-dekoders (maar ook andere) kunnen op verschillende frekwenties ingesteld worden door CV's, en ik denk dat de jouwe nu op zo'n 80Hz staat.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

M
#17
Heeft de motor wel voldoende massa contact. Bij dit soort locjes kan dit wel eens het probleem zijn.

We hebben het hier wel over een locje met een oud 36XX nummer dus zit er er gewoon een oud type decoder in. De 3687 stond voor het laatst in de catalogus 93/94 en had waarschijnlijk 1 vast adres en geen optrek en afrem vertraging.

n/a

M
#18
citaat:
Geplaatst door Davy

Heeft de motor wel voldoende massa contact. Bij dit soort locjes kan dit wel eens het probleem zijn.

We hebben het hier wel over een locje met een oud 36XX nummer dus zit er er gewoon een oud type decoder in. De 3687 stond voor het laatst in de catalogus 93/94 en had waarschijnlijk 1 vast adres en geen optrek en afrem vertraging.



He onze Marklin expert kent zijn producten niet.
Maar ik zal je even bijspijkeren.

In de Glaskast zit een verkleinde uitvoering van een 6080 decoder het typenummer van deze decoder is 64001. Het heeft geen vast adres, maar is op dezelfde manier als de eerste Delta decoders op een ander adres te zetten, alleen in een beperkte range, er zijn 15 adressen beschikbaar.

Het brommen kan natuurlijk ook nog veroorzaakt worden door een vervuilde motor, rotor schoonmaken. Maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het gewoon het normale motor geluid is, wat bij deze lokmotor hoort.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


n/a

M
#19
Misschien heb je gelijk misschien ook niet. Marklin heeft diverse decoders in de glaskasten gebruikt. De versie van dit jaar krijgt zelfs een mfx decoder.

De mijne heeft anders een vast adres wil je een ander adres dan zal je heel goed moeten solderen.[:p] Ik heb nog twee andere locs die ook een vast adres hebben en waarbij je het adres alleen kan veranderen mits je heel goed kan solderen.

Mijn andere glaskast (nr 28972 setje met 2 wagens) heeft een delta decoder met 8 dipswitches. Zodat je toch 80 adressen kan kiezen.


De glaskast 3687 staat standaard vanaf de fabriek op 77. De mijne op 76. Dat zegt in elk geval de databank die in mijn mobile station zit.

En het kan ook zoals Wim zegt een vervuilde motor zijn en de motor is stiller dan een loc met een de oude drie polige motor van Marklin. Al maakt hij wel wat meer herrie dan nieuwere uitvoeringen van het type glaskast loc.

Johnnytrein

M
#20
Ik ben vandaag bij een colega modelspoorder geweest, die 2 glaskasten heeft nl een witte uit de huwelijks trein en dezelfde 3687 als ik. En deze 2 maken het zelfde brommend geluid als de mijne dus veel kans dat ik me voor niks zorgen maakte. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

M
#21
Het zijn en blijven leuke lokjes. De oude versies zijn ook gevoeliger volgens mij voor vuile rails.

Ik heb op de club de laatste groene versie nr 36881 gezien van een lid.  Dit model is een stuk stiller dan mijn hele oude groene versie. Ook stond ik versteld van de trekkracht. Hij trok 5 wagens zelfs een helling van 2% zonder moeite omhoog.