Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Project container-gateway

Gestart door marCOntainer, 23 oktober 2007, 01:01:23 AM

janjozef

#30
wat noemt gij dan een beetje druk zetten ervin [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marCOntainer

#31
Update 09-06-2010

Na een lange stilte eindelijk weer eens een update. Ik heb het afgelopen jaar weinig tijd gehad om echt met de hobby bezig te zijn, vandaar. Met de bouw van de container gateway ben ik uiteraard nog bezig, al is het niet echt opgeschoten. Tegenwoordig beperkt de hobby zich tot het zoeken van info van het grote voorbeeld op internet. Ik hoop binnenkort de bouw van de gateway met regelmaat weer op te gaan pakken.

Zoals heeeeeel lang geleden beloofd [:I], volgen hieronder enkele foto's.


'Luchtopname' van de gateway met linksmidden het ESTW (elektronisch seinhuis) en rechtsonder het tankdepot voor de dieselloco's. In het midden de twee containerkranen met vooraan de de 'storage area' en achteraan de 'in-/outward area'.


Detail van het, nog in bewerking zijnde, tankdepot.


Zicht op de twee laad-/lossporen.


Rangeerder in actie op de Br360.


De twee laad-/lossporen van de andere kant gezien.


Dit is de containerkraan in de 'in-/outward area' en verzorgd het laden en lossen van de wagons. De rangeerder valt hierbij in het niet.


Detail van de containerkraan in de 'storage area'.


De nieuwste bezoeker van de gateway: de Re420 van de SBB CFF Cargo.


Detail ESTW met zendmast. Op de voorgrond zijn enkele palen van het hekwerk te zien dat de gateway gaat omsluiten.


De twee parade paardjes: de BR140 van de DB Cargo en de Re420 van de SBB CFF Cargo.


Tot zover deze update. Ik hoop dat de volgende update niet zo lang op zich laat wachten. [:I]
Grtz Marco

Gerolf

#32
Goed dat je terug "in gang" bent, Marco [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marCOntainer

#33
Update 19-06-2012

Kan dit project verplaatst worden naar de rubriek 'ooit zal het klaar zijn'?

Het vordert nog minder dan 2 jaar geleden. Inmiddels ben ik van het idee afgestapt om alleen maar rail-to-rail overslag na te bootsen en heb daarom het sporenplan weer aangepast, zodat ook vrachtwagens de terminal kunnen aandoen.

In het nieuwe sporenplan is er geen ovaal meer. De huidige onderbouw is nu geheel terminal:
- enkelvoudig in-/uitrijspoor
- 2 laad-/lossporen
- 2-4 opstelsporen voor beladen containerdraagwagens
- 1 opstelspoor voor reserve containerdraagwagens

De huidige onderbouw wil ik in de toekomst uitbreiden naar een L-vorm, zodat op het nieuwe deel de containertrein(en) de terminal kunnen in-/uitrijden en hun rondjes (via schaduwstation) kunnen maken.

Weet iemand of er bouwpakketten van douanegebouwtjes (of hoe deze heten) verkrijgbaar zijn? Tot op heden kan ik ze bij Faller, Vollmer en Kibri niet vinden.
Grtz Marco

Gerolf

#34
citaat:
Kan dit project verplaatst worden naar de rubriek 'ooit zal het klaar zijn'?
Ja [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jeroen

#35