Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Welke Decoder???

Gestart door n/a, 21 oktober 2007, 17:06:13 PM

n/a

Hallo,

Onlangs een Heljan  EG3102 Gods loc gekocht.
Loc is AC digital, zou een uhlenbrock in moeten zitten.
Kan echter op het www nergens de decoder terug vinden en deze dus ook niet instellen met mijn 6021.
De loc staat op adres 3.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=5205.0   is het draadje hierover op het 3rail forum(met foto van de decoder)
Wie kan mij helpen!!??

LokSound

#1
waarde Cv 8 uitleze, geeft U uitsluitsel welk de fabrikant is.
Dat kan je dan nagaan op op www.nmra.org


Succes,

Patrick

INFO

#2
LokSound, met een Marklin 6021 als centrale kun je geen CV waardes lezen.

@Pepdeze als het een UhlenBrock is dan kun je op www.uhlenbrock een handleising downloaden voor een decoder met een SiSi aansluiting b.v. deze http://www.uhlenbrock.de/3/9/1/I2777817-028.apd/Bes73400e.pdf

Daar in staat wat en hoe je met de 6021 kunt programmeren.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Break302

#3
Het is inderdaad een Uhlenbrock met susi stekker.
Je kan Het UR merkteken zien op de decoder.
De 76320

Jos

LokSound

#4
citaat:
Geplaatst door INFO

LokSound, met een Marklin 6021 als centrale kun je geen CV waardes lezen.
...



Heb ik geschreven dat je dit met een 6021 wel kan?
U leeft blijkbaar alleen op de wereld...
Wie vrienden heeft of lid is van een club kan ook daar terecht en daar heeft men mogelijks wel de centrale die het kan uitlezen.
Een 6021 kan wel meer dan U denkt!

INFO

#5
Staat dat dan bij uw reactie, dat men vrienden moet hebben of lid moet zijn van een club?

Wel even normaal blijven doen aub.

En bovendien weet jij helemaal niet wat ik denk wat een 6021 wel of niet kan. Ook weet je niet wat ik allemaal wel of niet weet.

Wat ik wel weet is dat je de handel in je voordeel probeert te verdraaien, en een ander als achtelijk neerzet.

Als uitbater van een onderneming is dat iets wat niet kan. Respect voor je klanten en je medemens.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

LokSound

#6
citaat:
Geplaatst door INFO

Staat dat dan bij uw reactie, dat men vrienden moet hebben of lid moet zijn van een club?

Wel even normaal blijven doen aub.

En bovendien weet jij helemaal niet wat ik denk wat een 6021 wel of niet kan. Ook weet je niet wat ik allemaal wel of niet weet.

Wat ik wel weet is dat je de handel in je voordeel probeert te verdraaien, en een ander als achtelijk neerzet.

Als uitbater van een onderneming is dat iets wat niet kan. Respect voor je klanten en je medemens.



1. een Nederlander is niet gelijk aan een Belg.
2. op elke beurs waar wij staan geven wij gratis support: dus ook enkel als men eens een CV wenst uit te lezen staan we klaar. Ondernemer of niet: bij ons kan dit gratis.

n/a

#7
citaat:
Geplaatst door LokSound


1. een Nederlander is niet gelijk aan een Belg.





Een waarheid als een ....

Flip

Brunel

#8
Wat is een Belg tegenwoordig eigenlijk? [;)]

eric

#9
citaat:
Geplaatst door Brunel

Wat is een Belg tegenwoordig eigenlijk? [;)]



Iemand met een knal oranje vlag met een Vlaamse Leeuw erop[:D][:D][:D]

Klaas Zondervan

#10
Patrick (Loksound),

Je reageert wel erg vanuit je eigen gezichtshoek.
Dit draadje begint heel correct, de vraagsteller geeft alle relevante informatie, hij vertelt o.a. dat hij een 6021 heeft.
Info vertelt, eveneens correct, dat je met een 6021 geen CV's kan uitlezen. Zo iemand verwijzen naar een club of winkelier is misschien een oplossing voor een incidenteel geval, maar op de lange termijn is dat niet handig.
Ik neem aan dat digitaalrijders met enige regalmaat CV's uitlezen, en om daar nou iedere keer voor naar een winkel te rennen lijkt mij niet de aangewezen weg.
Het logische vervolg zou kunnen zijn dat de topicstarter gaat vragen welk apparaat hij dan moet aanschaffen om wel CV's te kunnen lezen, maar die vraag heb ik nog niet gezien.[:)]

LokSound

#11
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan



Je reageert wel erg vanuit je eigen gezichtshoek.

Het logische vervolg zou kunnen zijn dat de topicstarter gaat vragen welk apparaat hij dan moet aanschaffen om wel CV's te kunnen lezen, maar die vraag heb ik nog niet gezien.[:)]




Als je niet heklpt krijg je verwijten.
Als je helpt dan lijkt het direct aangebrand.
Soms heb je iemand die helpt en er zelf niets van kent.
Aan U de keuze.