Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuwe herstarter

Gestart door marCOntainer, 19 oktober 2007, 08:34:46 AM

marCOntainer

Hallo modelspoorders,

Sinds eind vorig jaar heb ook ik het modelspoorvirus te pakken. Het begon toen ik tijdens het opruimen v/d zolder i.v.m. verhuizing, een en ander weer in handen kreeg dat jaren in een doos opgeborgen zat. Herkenbaar?.

Na wat zoekwerk op internet ben ik erachter gekomen dat modelspoor meer is dan alleen treintjes laten rijden en zodoende heb ik het idee opgevat om een container-gateway in H0-schaal te gaan maken. Een container-gateway is een rail-to-rail container overslagstation.
Ik heb hiervoor gekozen omdat de bont gekleurde containertreinen me enorm aanspreken en omdat er veel variaties mogelijk zijn in de containersamenstelling die vervoert wordt.

Nu we verhuisd zijn heb ik op zolder een plaatsje weten te ?bemachtigen? voor m?n baan. De baan gaat voorlopig gerealiseerd worden op een oppervlakte van 280x120mm. Niet groot, maar om te beginnen kan ik er denk wel een paar jaartjes mee vooruit voordat de baan gereed is.

Wat materieel betreft heb ik nog niet veel ?passend? materieel en scenery. Dient dient dus nog verzameld te worden. De rails (Fleischmann Profi) blijf ik, ondanks de vaste bedding, wel gebruiken.

Nr.61 was m?n eerste kennismaking met MSM, mede door de containerspecial. Deze kwam als geroepen?

Meer info is te vinden in m?n profiel.
Grtz Marco

Ludwig

Hoi Marco
Welkom op het forum.
Een container-gateway bouwen lijkt mij een goed idee.
Hou ons op de hoogte liefst met foto's.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Michiel

Welkom Marco!

Jouw uitgangspunt lijkt me gezond; een goed omschreven thema, klein beginnen met uitbreiding in het achterhoofd... Je bent goed bezig!

Hou ons op de hoogte van de evolutie van je project aub. Ik kijk er alvast naar uit!

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Welkom, Marco!
Je klinkt "goed bezig": informatie inwinnen, een origineel en beheersbaar thema met veel spelmogelijkheden kiezen, plannen, ...

Ik ben alvast benieuwd naar je baanplan. Start gerust een draadje in de sporenplannen-rubriek [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

Dit lijkt mij inderdaad een leuk idee! Veel rangeermogelijkheden evanals knappe uitwerkingsmogelijkheden voor de scenery! Die MSM rond containers zal inderdaad goed bruikbaar zijn voor jouw plannen!
Succes en zoals gezegd: hou ons op de hoogte!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Hoi Marco, ook vanwege mij van harte welkom, en ook ik ben verzot op containertransport, ik ben er nu nog niet aan toe, maar ik heb de voorziene plaats al gereserveerd, op deze foto zie je dat er nog heel veel werk nodig is om dat tot in de puntjes te realiseren...



En hou ons op de hoogte van je vorderingen h?.[;)]

SuSke

Welkom marCOntainer op deze onuitpuutelmijke bron van informatie.

Veel plezier en succes met de opbouw van je baan, iedereen kijkt in spanning uit nar je vorderingen.

@Ervin, Waar heb je die containerkraan vandaan??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

@Suske, dat is een herschildert model van Vollmer, maar ik ben toen te vlug geweest om dat ding in mekaar te steken, dus ik heb er nog wat werk aan.

marCOntainer

Ik zal deze week een ?draadje?(?) starten in sporenplannen-rubriek. Uit de reacties op het forum begrijp ik dat men hier verzot is op foto?s.

Voor de liefhebbers van containertransport: op de site http://www.duss-terminal.de/ vind je onder terminals een overzicht van Duitse containerterminals. Je vindt hier per terminal een omschrijving, gegevens over de infrastructuur en (lucht)foto?s.

@Ervin
Is dat de Vollmer 5620 die je onder handen genomen hebt? Met smart ben ik aan het wachten tot de 5620 van mij binnenkomt. Ik hoop deze eind deze week te ontvangen. Het is natuurlijk geen Helljan, maar wat zijn jou bevindingen en wat wil je er nog aan gaan doen?
Grtz Marco

T03

Hi Marco,

welkom hier, veel leesplezier...

SpGr.
Marc
"I have a train riding in my brain"