Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ballast

Gestart door marimon, 20 februari 2005, 11:18:45 AM

marimon

Ik heb indertijd ballaststooisel HO van GPP gekocht. Leek we wel wat en MSM was er ook over tevreden qua juiste dimensie. Nu heb ik in reclame ballast HO van Heki gekocht. Dit is echter veel groffer van structuur. Welke van beide benaderd nu de werkelijkheid? Iemand ervaring mee? Ok, W* S* zal merkelijk beter zijn maar de prijs is er ook naar!
Happy sunday

Marc:)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

marimon

Veel kijkers, geen lezers.....

Marc[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

tonycabus

Misschien zijn er ook denkers, Marc!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

matti


       Marc , ook in de werelijkheid worden verschillende calibers van balaststenen gebruikt . Zo ligt er op de hoofdlijnen een grovere steen dan op zijlijnen en rangeersporen . Tussen de sporen in word met zeer fijn steenslag de dienstpaden aangelegd . In model is dit eerder stof . Welke van de twee het best de werkelijkheid benaderd is dus moeilijk te zeggen . Een mogelijk voorstel is dat u de de grovere Hekivoor uw hoofdsporen gebruikt en de fijnere GPP houd voor uw zijsporen . Zo zal u een realistisch resultaat krijgen en toch geen miskoop gedaan hebben . [:)]

   [8]

marimon

Voila zie. Weeral een positief antwoord.
Merci voor de tip.
Zal nu maar eens over de toepassing gaan denken....

Marc[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Gerolf

Ik denk dat er meer bij komt kijken dan alleen de grootte van de steentjes:
- de (basis-)kleur: normaal grijs, denk ik, maar zelf had ik graag 'donkerbruingrijs' (stoomtijdperk en roest): dus moest ik rxtra airbrushen na het aanleggen
- het materiaal zelf: ik heb me een tijdje geleden 'echte' steentjes gekocht, maar na het aanbrengen met een ontspannen-water-houtlijm-mengsel was ik toch teleurgesteld: de geluidsgeleiding is te goed, m.a.w. een fors lawaai van de treinen die over die geballasteerde rails rijden. Kurk dempt toch beter, denk ik... De kleur van de steentjes was trouwens ook niet wat ik wou, dus alsnog mijn airbrush moeten gebruiken....

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw