Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

"Winkelen tot een derde duurder"

Gestart door dancer, 10 oktober 2007, 12:35:19 PM

Havoc

Ach Ysbeer, zo erg is het nu ook weer niet, maar toch moet je tegenwoordig oppassen. Ik geef heus nog wel wat uit aan minder nodige dingen, maar dan moeten er andere zaken maar niet gekocht worden.

In zekere zin heeft Rgp wel gelijk. We hebben het niet zo slecht en als we echt zouden durven nadenken over wat we echt nodig hebben dan kunnen we een stuk zuiniger leven. Maar langs de andere kant krijg je een hoop "reclame" in je bus om bvb electriciteit te sparen. Wel, ik doe die zaken reeds allemaal en toch betaal ik me blauw aan energie. Als je dan ziet dat de staat kernenergie (goedkoop en overvloedig, zelfs als je alles in rekening brengt) wil vervangen door dure energie zoals windmolens (die het landschap verpesten, korte levensduur, beperkt vermogen en zelden beschikbaar) dan vraag ik me toch af waar dit naartoe gaat. Langs de ene kant wordt autorijden duur, maar met het openbaar vervoer geraak ik bvb niet tot bij de politie van mijn zone! Er is 1 bus 's moregens en 1 's avonds.

Langs de andere kant vrees ik dat het hetzelfde liedje is in heel europa. Enig voordeel voor het moment is dat het goedkoop kopen is in dollar. Heb ik al gebruik van gemaakt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rikkie

Hoi allemaal,
wist je dat wij in Europa een ongelofelijke luxe hebben!! Hier hebben wij zo goed als alles.
Had familie wonen in Afrika (schoonbroer is blanke dokter) en het enige wat de inwoners van luxe verlangden was.......een kraantje met drinkbaar water.
En modelbouwtreintjes hebben ze zeker niet.
De echt noodzakelijke dingen (eten, verwarming, water,...) zal duurder worden (dank u wel Amerika met al uw oorlogen).
Jammer dat ook in ons land nog mensen zijn die niet rondkomen met hun pensioentje en nu de noodzakelijke levensmiddelen duurder worden, zullen zij zeker zwarte sneeuw zien en kunnen enkel van treintjes dromen.
Wij met ons luxe-leventje gaan een klein beetje minder luxe kennen en misschien ??n lokomotiefke minder kunnen kopen.
Ah ja, een mens past zich altijd wel aan. Geld is en blijft een dagelijkse boeman en ??n ding is zeker : wie niet steelt of erft zal werken tot hij sterft.
En het aller belangrijkste : als we maar gezond zijn. (is ook al verleden tijd voor mij[xx(])
Rikkie

erik de noorman

Wist je dat we in Belgie een ongelooflijke luxe hebben tegenover de europeanen. Mensen wij leven in het land van melk en honing.
En inderdaad dat kost de laatste tijd al een paar euro's meer. Maar we verlangen dan ook heel veel.


Erik