Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Hoeveel tijd per dag ben je bezig met modelbouw?

Gestart door Michiel, 09 oktober 2007, 16:49:53 PM

Michiel

Het is bijna frustrerend hoe weinig tijd ik per dag kan spenderen aan mijn modelbaan, maar het familieleven gaat nu eenmaal voor. Als ik nog even 's avonds laat een halfuurtje kan knutselen, als iedereen in bed ligt, ben ik al lang blij. Maar als ik dan de omvang zie van sommige van jullie projecten, vraag ik me af: hoe doet ie het?

Dus, mijn vraag: gemiddeld, hoeveel tijd per dag zijn jullie constructief bezig met modelbouw?

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rikkie

Een half uurke maximum[V]
Er kruip nog teveel tijd in werk en gezin.
MAAR ALS IK IN PENSIOEN GA, DAN, DAN,.... zijn we oud, ziek en versleten van altijd maar te lopen en te vliegen voor onze bazen [xx(]
Rikkie [:o)]

Peter

Moeilijke vraag: de ene dag een half uurtje, een andere dag een uur of vier. Ook dagen van helemaal niets aan modelspoor doen horen er bij natuurlijk.[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

V??l te weinig. Verder werken aan de modelbaan: hooguit ??n of twee dagen per MAAND ! Maar lezen in modelbouwtijdschriften: bijna elke dag een halfuurtje (net voor het slapengaan - zet mijn gedachten op leuke dingen) en dan niet te vergeten: elke dag op het forum (zelfs meerdere keren per dag).
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

jan77

Bij mij het zelfde soms en paar weken niets dan weer een dag 6a8 uur aan een stuk hangt van de tijd af.
Het gebeurt wel eens dat mijn vrouw moet werken als ik thuis ben dan kruip ik meestal op mijn zolder om wat te knutselen.
Lees wel alle dagen in MSM en de berichten op het forum.

Gr Jan

ERVIN

Ik zit hier elke dag toch een paar uur, wat rijden, wat bouwen en vooral op het forum actief zijn h?, ik zou zo zeggen, een uur of 4 per dag, in het weekend is dat iets meer.

belair

Verschillend van dag tot dag. Zoals de andere forumleden in dit draadje, soms een half uur, soms enkele uren. Maar elke dag op het forum en boeken of magazines ivm modelspoor lezen.
Soms ben ik gewoon in gedachte er mee bezig, altijd zoeken naar bruikbare alternatieve grondstoffen voor de modelbouw die je dagdagelijks gebruikt of tegenkomt.
mvg
Luc

railman56

alleen in de wintermaanden aktief bezig (november-april)
1 ? 2 uurtjes per dag
nu enkel msm lezen, forum volgen en zoveel mogelijk info verzamelen
er zijn in de zomer nu eenmaal andere dingen te doen die ook wel leuk zijn
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

janjozef

Afhankelijk van dag tot dag, vandaag toch een uur of 3 aan mijn mini-baantje bezig geweest, andere dagen niets, natuurlijk elke dag een half uurtje op het forum, 2 maal een half uurtje lezen op de trein naar het werk en een uur of 6 op donderdag naar de club, loopt wel op enz
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

hobbyist

oei, als ik dat zie???? voor mij is dat al maanden geleden. Hopelijk tijdens de wintermaanden. grote kinderen vragen ook veel aandacht

doomslu

In feite ben ik daar elke dag wel een tijdje zoet mee. Maar het is eigenlijk meer het forum, mails en Modelspoormagazine (lezen en schrijven) die de tijd opslorpen. Tijdens het weekend slaag ik er soms in wat echt aan modelbouwen te doen, maar dan ben ik altijd gefrustreerd als ik zie wat ik maar kan doen. [:(]
Jaloers ben ik dikwijls op die mannen die hier hun vorderingen laten zien...
Nochtans besteed ik zowat alle vrije tijd aan de hobby. Ik kijk nog geen uur televisie per week bvb.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Een uurtje of twee per week. Moest ik al de tijd die ik hier op het forum verspeel aan mijn projecten werken...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Das just Havoc, spendeer hier ook veel tijd aan het forum, maar wel mijn schuld want ben steeds nieuwsgierig naar weetjes en zo...
ben wel altijd maar rond 17.45u thuis en dan bezig met zijn huiswerk en is al sebiet laat om nog aan de baan te beginnen, dus maar effe op het forum tetteren [:D]

Ludwig

Elke dag de forums overlopen en minstens een half uurtje lezen over treinen of modelbouw.
Per week een uur of 3 de baan in werking stellen en als het kan in het weekend aan een project verder werken.
Zou ook liever hele dagen aan mijn hobby kunnen werken maar werken en hobby gaan soms niet hand in hand.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

Dat willen jullie van mij ook weten, niet?
Op werkdagen: zo'n drie uur - een uur op de trein (lezen, laptop, ...), twee uur thuis (forum, MSM-artikels, projecten en projectjes, ...)
Op vrije dagen kan dat van 5 tot 10 ? 12 uren oplopen: dan is het vooral ontwerp- en knutselwerk.
Of ik gepassioneerd ben? Misschien wel een beetje ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw