Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mini connectoren

Gestart door loco, 10 november 2004, 10:54:51 AM

loco

Ik ben op zoek naar mini connectoren en iemand die deze ook gebruikt heeft voor de inbouw in zijn modellen.
Weet iemand waar je deze connectoren kunt vinden en welke je zou aanbevelen. Het assortiment gaat ongetwijfeld zeer groot zijn. Mweten waar je ze gemakelijk kunt bestellen en welke juist te kiezen kiezen lijkt mij op zich al een grotere uitdaging. Daarom zoek ik ook iemand die ervaring heeft met het monteren van deze mini connectoren.

Deze connectoren moeten onder meer dienen om een verbinding te maken tussen tender en loc, of tussen chassis en verlichting in de kap, .... enz...
De connectoren moeten gemakelijk te ontkoppelen zijn en ze mogen dan ook weer niet te groot zijn. Ze mogen met andere worden niet te veel opvallen. Je moet ze gemakkelijk kunnen wegstoppen. Vooral voor de verbinding tussen tender en loc mag zo'n connector niet of nauwelijks te zien zijn.
Alvast hartelijk dank voor de suggestis.

loco



__________________________

Breng ook eens een bezoek aan www.de-pijl.be

kasteel

kijk eens in een oude pc - soms zitten daar verleng /verbindingskabeltjes type flatcable in met een mannelijk en vrouwelijk connectorlatje dat perfect kan worden doorgesneden op de gewenste aantal contactpunten - is wel prutswerk

ergens moet ik er nog hebben liggen - ik zoek er alvast naar en zal ze dan inscannen en doorsturen zodat je een idee hebt over afmetingen

hoeveel zou je er eventueel nodig hebben ? misschien kan ik er enkele missen

groeten