lok decoders

Gestart door eddy, 02 oktober 2007, 20:36:04 PM

eddy

beste forumgenoten,ik ben een herinstapper en heb mij onlangs een roco digitale startset gekocht.Mijn baan is nog in het planstadium ,en heb een testbaantje opgesteld.Nu mijn vraag is als ge een grote baan hebt met meerdere loks en met verschillende decoders van verschillende merken geeft dat geen problemen onderling (interferentie)

Peter

Hallo Eddy,
Ik gebruik verschillende decoders door elkaar en heb geen problemen.
Je moet wel een besturingstoestel hebben dat die verschillende systemen aankan. Een multiprotocol systeem dus.
k gebruik zelf de Intellibox van Uhlenbrock voor de besturing.
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

Ik weet niet of Eddy decoders die onder verschillende protocollen werken bedoelt Peter. Met zijn maus heeft hij decoders nodig die DCC verstaan, maar dan maakt het niet uit wat de fabrikant van de decoder is. DCC alleen is ook meer dan genoeg. Kun je toch al gauw kiezen uit tientallen decoders van een dozijn merken.

eddy

natuurlijk kan ik geen andere decoders gebruiken als dcc. Maar ik heb ergens op een Nederlands site gelezen dat die persoon problemen had met zijn decoders van verschillende merken.
vriendelijke groeten Eddy

eric

Kan goed zijn dat je mij bedoelde Eddy.
Ik heb een heel pak ESU decoders en een paar Lenz silver decoders.
Bij het gelijktijdig gebruik van ESU en Lenz speelt de eerste de haantje de voorste en de rest kan wachten.
Dat kan heel nare gevolgen hebben als de locs aan het bollen zijn.
Die met Lenz reageren dan heeeeeeel laat.
Afspraak is normaal aanstaand weekend bij TSD in Genk over om dit probleem even aan te kaarten.
Opzich vind ik de Lenz decoders ideaal om de ouder dikke Roco motoren aan te sturen, iets wat met de Esu wat minder of niet goed in te stellen is.
Heb het intussen met een Roco centrale, een Lenz centrale, een IB en met de Ecos uitgetest en steeds hetzelfde probleem.

INFO

citaat:
Geplaatst door eddy

natuurlijk kan ik geen andere decoders gebruiken als dcc. Maar ik heb ergens op een Nederlands site gelezen dat die persoon problemen had met zijn decoders van verschillende merken.
vriendelijke groeten Eddy



Dan kan ik met 100% zekerheid zeggen dat die persoon uit zijn nek kletst.
Er is veel verschil in onderlinge kwaliteit, de ene decoder werkt beter dan de andere per merk, maar sprake van onderlinge invloed lariekoek.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

eric

Ik verwachte uw reactie Wim.
Maar dan kom je maar eens langs, overtuig uzelf en dan kan je empassant uitleggen wat verkeerd gedaan wordt.

INFO

Mogelijke opties:

De aanstuur frequentie is niet juist voor het motor type.
De EMK instelling is niet juist.
De motor verbruikt te veel stroom, decoder is bijna overbelast.
En wat ik al eerder zei, het gedrag en de kwaliteit van sommige decoders laat te wensen over, en daar vallen de Lenz decoder onder, zeker de versies tussen de oude LE130 en de Silver en Gold.

En ook die laatste zijn niet geheel zonder problemen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

eric

Awel Wim,

Jij bent nu de eerste die mij een duidelijk antwoord geeft voor mijn problemen met de reactietijd van de Lenz Silvers.
Ik vermoede al iets in de richting van puntje 3 en 4 dat je aanhaald.
Ik ga ze nog enkel gebruiken apart van de andere decoders.
Bedankt voor de info "INFO"
'k ben weeral wat wijzer

Michiel

INFO, ik heb je niet goed begrepen maar bedoel je dat de huidige Lenz Silver en Gold ook te wensen overlaten???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

LokSound

citaat:
Geplaatst door eric


Afspraak is normaal aanstaand weekend bij TSD in Genk over om dit probleem even aan te kaarten.





Eric,
ben je op de stand geweest? Met wie heb je hierover gesproken?


dank,

Patrick

eric

citaat:
Geplaatst door LokSound

citaat:
Geplaatst door eric


Afspraak is normaal aanstaand weekend bij TSD in Genk over om dit probleem even aan te kaarten.





Eric,
ben je op de stand geweest? Met wie heb je hierover gesproken?


dank,

Patrick




Patrick,

Ik heb je even een PM gestuurd