Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mijn Schwarzwald baan

Gestart door Peter, 30 september 2007, 21:01:23 PM

just4fun

#90
Inderdaad, dat zijn dingen die gebeuren.
Maar elke keuze die gemaakt wordt, schept nieuwe mogelijkheden!
Paul

Gerolf

#91
Ai, Peter [B)] afbraak ...
Dat worden waarschijnlijk deels nieuwe plannen. Maar misschien ook nieuwe mogelijkheden?
Goeie moed gewenst, en ik hoop op iets wat voor jou positief is [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#92
De schamele resten[:0]



maar tussen al de rommel kan ik toch nog een stukje voor en achteruit rijden (2 ? 3 meter) met mijn lievelingslok, de speciaal omgebouwde/geschilderde Triberger Wasserfall 146 231.6 van Roco



Hoop doet leven nietwaar
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#93
Peter, toch wel een beetje jammer om die mooi strakke baan van gisteren, nu zo in de afbraak te zien liggen. Maar ik veronderstel dat je al lang met nieuwe plannen in je hoofd zit. Heb je al een idee qua thema of concept?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#94
Heb nog geen plannen voor het moment.
Zoals al gezegd, eerst wat laten bezinken, en niet overhaast opnieuw beginnen. Het enige dat wel zeker is is dat het een Schwarzwaldbahn zal blijven. Het Belgisch gedeelte heb ik grotendeels kunnen vrijwaren, maar er zal toch ook weer werk in kruipen. Gelukkig was dat nog niet zover gevordert als het Schwarzwald gedeelte.
Wat ook zal gebeuren is dat ik die Roco Line wissels buitendonder, en hoogstwaarschijnlijk overschakel op Tillig.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

#95
Het zal u wel lukken, met nu nog meer ervaring kan het enkel
beter toch ?

Succes alvast met uw nieuwe Schwarzwaldbahn.
(ik moest het pers? eens overtypen die naam he... nie simpel zulle,
ah ja, mijn duits is evengoed als mijn chinees ![:D])
mvg,
Paul(ogic)

ERVIN

#96
Bekende beelden hoor Peter, zo heeft het er hier ook dikwijls bijgelegen , geen zorgen over maken , dat komt allemaal wel weer goed.[;)]

Peter

#97
Ben ondertussen maar al begonnen met een bouwdoos van Faller voor een nieuw stationsgebouw in elkaar te steken. Mijn keuze is gevallen op het station G?glingen van Faller. Een veel voorkomende bouwstijl in het Schwarzwald. Het zal wel een aantal veranderingen moeten ondergaan alsook een heel andere beschildering, naar het voorbeeld van het station "Himmelreich", gelegen aan de H?llentalbahn tussen Freiburg-Littenweiler en Kirchzarten. En daarmee staat dan ook de naam van mijn toekostige baan vast. Himmelreich of hemelrijk. En ergens zal het ook mijn (ons) hemelrijk zijn waar we ons kunnen ontspannen van de dagelijkse sleur en zorgen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#98
Een proefopstelling op een stukje  geraamte dat is kunnen blijven staan



Ook  een stuk weg van mijn oude baan heeft de afbraak weinig beschadigd overleeft, en zal waarschijnlijk terug gebruikt kunnen worden.



Meer kan ik er de eerstkomende dagen niet aan werken
Met vriendelijke groeten
Peter