Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Stoom liefhebbers

Gestart door janjozef, 28 september 2007, 09:06:54 AM

Havoc

Als je met die opbouw voor de schouw die vierkante doos bedoelt, dat is een watervoorverwarmer. In die doos -die uit 2 delen bestaat intern- wordt een deel van de afgewerkte stoom van de machine en van de generator in het voedingswater van de ketel geleid. Bedoeling is om het water voor te verwarmen en zo brandstof te sparen. Niet mooi, maar bij vele Oost-Duitse "nieuwbouw" locs gebruikt.

De loc van de HSB heeft een vierkant model, die van de LSB een kleinere ronde voor de schouw. Bij de foto van Ijsbeer kan je het niet goed zien maar ik vermoed dat die ook een rond type heeft.

Nieuwbouw locs zijn stoomlocs die na de splitsing van Duitsland gebouwd zijn. Vooral om oude locs af te lossen. Eigenlijk hadden ze liever diesels gebruikt, maar wegens gebrek aan grondstoffen en vooral diesel zijn er toen toch nog stomers gebouwd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

All?, nog maar een paar van Dendermonde-Puurs.

De Cockerill:



De Tubize 2069 "Duvel":



EDIT: typfouten...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Vermits er hier zo'n groot aantal stoomliefhebbers zijn die hier een ongeloofelijke hoop foto's willen zetten om iedereen te laten genieten zet ik er zelf nog maar enkele bij.
Ergens aan een station in Rusland:



Deze hebben het museum niet gehaald. Ergens langs de trans siberische spoorlijn:

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Ik begrijp je boodschap, Havoc.
Ik ben w?l stoomliefebber, maar heb nauwelijks zelfgemaakte foto's. Ik heb wel erg veel foto's in boeken en tijdschriften, maar die zijn bekend, denk ik dan ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

Ik heb ook niet veel foto's, maar hier enkele voor jullie plezier (hoop ok toch)





Er staan er nog enkele andere op mijn site [:D]

Havoc

Man toch, wanneer zijn die gemaakt??? Een Type 1 onder stoom...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dgrr57


Gerolf

Even gezocht - enkele gevonden:








Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Ik heb er ook nog wat.[:D]

Eerste serie van 6 : 12.004 op een open dag in de zomer van 1986 te Leuven.




Tweede serie van 6 : 29.013 zelfde lokatie, datum ben ik vergeten ! [:o)]


Ik heb daar dus toen opgestaan, naast de machinist, h? ! Ik droom er na m??r dan 20 jaar nog altijd van ! [:p]


26-06-1976 : de 29.013 doet haar wederoptreden n.a.v. 50 jaar n.m.b.s.
Dit is de doortocht in station Haacht met een sleep L-rijtuigen.


Foto van mindere kwaliteit, gemaakt door mijn vader met zijn "boxke".

Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

een paar duitsers uit dahlhausen, getrokken met stoomdagen in dahlhausen op 30 april 2007










Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem