Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Stoom liefhebbers

Gestart door janjozef, 28 september 2007, 09:06:54 AM

janjozef

Blijkbaar blijven er hier enkele onder stoom staan die hun ding niet zo goed kwijt kunnen. En of dat nu in N of HO of O is voor hen dit draadje over ECHTE stoomtreinen.
Zelf ben ik hier ook een liefhebber van. Van stoomlocs ben ik dan ook meer verzamelaar dan rijder.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

SCHITTEREND!

Maar euh... bedoel je ECHTE stoomtreinen aangedreven met ECHTE stoom, of bedoel je modellen van belgische stoomtreinen, wel dan niet aangedreven met ECHTE elektriciteit? [:D] Ik merk op dat dit staat onder de rubriek: "Belgische modellen"... Oesje, ik ben aan het leuteren...[:o)]

Hoe dan ook een schitterend initiatief![^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

staat inderdaad verkeer, Ik bedoelde echte treinen met stoom, GEROLF vezet even

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Hmmm... toch een beetje jammer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

staat inderdaad verkeer, Ik bedoelde echte treinen met stoom, GEROLF vezet even

Jan

Ik heb het naar "Grootbedrijf" overgeheveld. Ok?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

staat inderdaad verkeer, Ik bedoelde echte treinen met stoom, GEROLF vezet even

Jan



>>> ?chte stoomtreinen in schaal Ho ? of nog schaal N? dat zal voor een h??l beperkt publiek zijn ,denk ik.Maar ja,waarom niet?[:)]

Gerrit

Peter

Inderdaad Gerrit,
Stoomtreinen in spoor H0, TT en zelfs N zijn vrij, om niet te zeggen h??l, duur. En dan spreken we nog niet over Live-steam zo vanaf de schalen 0, I, II en 5'. Prachtig maar o zo duur.
In Turnhout werden/worden regematig tentoonstellingen en rij-dagen ingericht (dacht dat het in de Warande was)
Maar van mij mogen alle soorten modelspoor aan bod komen. Je moet op dit punt een tolerant zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

citaat:
Geplaatst door Peter

Inderdaad Gerrit,
Stoomtreinen in spoor H0, TT en zelfs N zijn vrij, om niet te zeggen h??l, duur. En dan spreken we nog niet over Live-steam zo vanaf de schalen 0, I, II en 5'. Prachtig maar o zo duur.
In Turnhout werden/worden regematig tentoonstellingen en rij-dagen ingericht (dacht dat het in de Warande was)
Maar van mij mogen alle soorten modelspoor aan bod komen. Je moet op dit punt een tolerant zijn.



In Turnhout is er een stoomclub die rijdt in het stadspark van Turnhout! Schoon modellekes en plezant voor de kleine en grote kinderen (onder ons) om een keer mee te rijden op het dag van een wagon! Ik twijfel er wel aan of het allemaal mooi op schaal is???
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Gerolf

Maar het draadje gaat dus over de grote - echte stoomtreinen. Luc heeft het al verzet naar "Grootbedrijf".

Is het de bedoeling dat we in onze fotoarchieven duiken?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Natuurlijk foto plaatsen, kunnen we heerlijk op kikken, hoeft daarom niet belgisch te zijn, andere hebben ook prachtige machienes

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Geen woorden maar foto's...

Enkele gekenden van Maldegem





Deze is van de HSB (Harzer Smalspur Bahnen):



En deze zijn van de L?ossnitzgrund Bahn nabij Dresden:





Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Fraaie plaatjes, Havoc!

Wat ik me bij de 3e foto afvraag is: waar is het front-inspectieluik gebleven? Gezien de opbouw voor de schouw lijkt het me dat men een modificatie heeft aangebracht, mogelijk is er een electrische ventilator opgebouwd die meer onderdruk kan trekken in de vuurkast. Ben er niet zeker van, maar ik heb deze modificatie nog nooit gezien. Zie ik het goed of, weet u daar miss. wat meer van?
Groet van Frank

Havoc

Niets aan de hand hoor, daar stond een bord op voor een of andere gelegenheidsrit. Dat bord hing voor de rookkastdeur. Het was toen echter zoveel zon dat het overbelivht is en je het niet kan lezen. Maar het is wel de beste foto van zo'n loc die ik heb. De andere bleven staan voor een boom of verlichtingspaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

Zo maar een aardigheidje




wim ysbeer

Frank_N

Wow! Ysbeer!

@Havoc, weet u dan miss. waar die opbouw voor de schouw toe dient? De foto van Ysbeer lijkt me van dezelfde lok, maar nu zie ik de opbouw nauwelijks  meer terug [?] [?] [?]

Edit: Tiepvoawdt
Groet van Frank