Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM nr 0

Gestart door watman, 26 september 2007, 09:20:45 AM

watman

Ooit werd er een proefnummer van ons lijfblad uitgegeven. Wat ik mij nu afvoeg : welke artikels stonden daarin ?  Werden die al eens herhaald of is er kans dat die nog eens terug komen in een toekomstig nummer.  Ik kan me inbeelden dat er heel wat modelspoorders zijn die dat bewuste nummer nooit hebben gezien. En ik hoop dat er interresante dingen in stonden.

groeten Bart
 

Ludwig

Bart,
Nummer 0 was een gratis introductienummer en bestond uit 20 bladzijde.
Het was een voorproefje van nummer 1.
Heb het zelf in mijn collectie zitten daar ze anders niet volledig zou zijn en heb het dan ook gekregen bij en bestelling van oude nummers die ik niet in mijn bezit had.
Misschien zijn er in de treinboetiek nog voorradig zoniet zou ik er niet teveel geld aan uitgeven.
Vooral op Ebay heb ik al over de 20 euro weten bieden voor dit nummer en dat is toch een beetje gek niet?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Willems

Ludwig,Ik heb dit nummer op de eerste expo van MSM gekregen bij het afsluiten van mijn abbonnement maar later heb ik daar nooit geen exemplaar meer gezien dus zo dik zullen ze niet gezaait zijn dat ze overal opduiken.
conclusie wil je hem hebben ter volmaking van je verzameling vrees ik dat je er veel voor zal moeten betalen.
PS ik doe hem niet weg hoor.[:)]
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

watman

Dus als ik het goed begrijp was het 0-nummer een verkorte inhoud van nummer 1?  met dezelfde artikels ?
Bart
 

erik de noorman

Dus als ik het goed begrijp was het 0-nummer een verkorte inhoud van nummer 1? met dezelfde artikels ?
Bart


Neen, eerder een nr. dat heel sterk aangaf  wat je kon verwachten van het nieuwe blad.
Uiteraard stonden daar stukjes van toekomstige reportages in.
Voor mij waren de eerste nummers trouwens de sterkste nrs. van het blad. Het grote voordeel voor het blad toen (voor mij), was dat ze konden terug vallen op de ervaring opgedaan door enkele clubs waar  het grote gros van de modelbouwers (waaronder ik niet aangesloten bij een club) nog niet had met kennis gemaakt. Voor mij is toen een modelbouwwereld ( naar Belgisch vb) opengegaan. Resultaat mijn modulebaan Kapelle op den Bos. Dank U msm nr. 0. [;)]

Erik

PS: zo heeft marklinrijder zijn ook een voordeel. Ik heb het gratis 0 nr. gekregen via marklin insider en ben waarschijnkijk een van de aller eerste abonees. [:D]

Jurgen

Awel, ik heb mijn 0-nummer ook via M?rklin Insider gekregen. Ik heb toen het blaadje van voor tot achter uitgelezen en meteen een abonnement genomen.
Ik heb toen vol ongeduld uitgekeken naar het eerste echte nummer. Ondertussen blijkbaar al 9 jaar geleden, wat vliegt de tijd snel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Oei.....ondertussen zijn er hier al gelijktijdig twee draadjes bezig over dat bewuste nr. 0

HELP aan de verantwoordelijken[:D]

conmeljanand

ik heb het in mijn bezit via aankoop modelspoor-adres
Dus probeer daar eens
jan

T03

Ik heb het mijne gekregen tijdens de beurs in Woluwe.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

SuSke

Ik heb nummer 0 gekregen bij de aanschaf van een aantal oudere nummers op de beurs in Sint-Niklaas van de club aldaar (Het spoor).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Nummer 0 gekregen (JAWEL) bij Verschooten, net zoals jaren geleden het eerste gratis nummer van Modelspoor journaal. Met het laatste ben ik wel gestopt met kopen (nr.124)
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

@Ludwig: ik heb op school een vriend die een pakje speelkaarten heeft verkocht aan iemand voor ongeveer?100
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Ludwig

citaat:
Geplaatst door conducteur

@Ludwig: ik heb op school een vriend die een pakje speelkaarten heeft verkocht aan iemand voor ongeveer?100



Tja, Conducteur aan mij zijn zo'n gekke prijzen toch niet besteed hoor [;)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

SuSke

citaat:
Geplaatst door conducteur

@Ludwig: ik heb op school een vriend die een pakje speelkaarten heeft verkocht aan iemand voor ongeveer?100


Zijn dat dan van die kaarten waar ge altijd mee wint ??? [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

conducteur

zal 't em eens vragen[:D][:D][:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum