Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Het N-schaal verlanglijstje

Gestart door Roderik, 24 september 2007, 12:30:51 PM

Roderik

Hallo N-schalers,

Aangezien we nog altijd leven in een wereld van vraag en aanbod, kunnen we misschien de fabrikanten en distributeurs een duwtje in de rug geven of op idee?n brengen door onze eigen top drie van "niet bestaande Belgische N-schaal modellen" eens op te stellen. Het aanbod Belgische locs in N-schaal is al niet groot, dus kunnen we misschien wat helpen...
Het gaat dus om een soort "verlanglijst".
Let wel: met "niet-bestaand" bedoel ik afgewerkte modellen.
Bijvoorbeeld: een type 62 kan want daar bestaand alleen een resin-kap van en ook een Nederlandse versie in ACTS-kleuren.

Mijn top 3:
1- Reeks 200* - type 51 (diesel)
2- Type 90 (locotractor)
3- Reeks 212 - type62 (diesel)

*Bedankt voor de correctie, Saraan:)
Always be modelling!

Michiel

#1
Roderik, dat is een schitterend initiatief!!! Als Belgische stomer (tijdperk I->III) in schaal N kom ik niet echt aan mijn trekken. Vooral op het gebied van rijtuigen is het huilen met de pet op. Vandaar mijn top 3 met stip op 1:

[^]1 - een CGI rijtuig
[^]2 - type 10 (personenloc stoom)
[^]3 - type 36 (goederenloc stoom)

Maar eventueel een brossel serie 551 (diesel uit 1939) laat ik ook niet links liggen! [;)]

P.S. Roderik, voor punt 1 bedoel je niet reeks 200 ipv 201?[?]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

#2
Ja Michiel gij vraagd ineens veel, een type 10 en een type 36, Voor een ho zijn deze nog niet verkrijgbaar aan redelijke prijzen, ik bedoel dan rond 300?.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

#3
Sorry, ik had plots hallucinaties! [8D]
Mijn bijgeschroefd lijstje wordt dan:

1 - een CGI rijtuig
2 - een type 16 (tenderloc)
3 - een Brossel 551

Een bescheiden lijstje, maar oh-zo schattig.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bjornbockstal

#4
Op mijn lijstje staan 2 recente modellen en een wat ouder exemplaar (een hebbeding zeg maar):
-motorwagen reeks 41
-dieselloc reeks 77
-dieselloc reeks 51

Bjorn

nmbs

#5
Op de site van MTE als je in de shop gaat kijken;
reeks 77 en ook een 652.01 Dieselstel in N.
Mvg Stephane

Michiel

#6
Voorlopig lijkt type 51 op de eerste plek te liggen. Zijn er nog N-liefhebbers die een lijst hebben met hun favorite top-3 modellen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

#7
Een goed initiatief Roderik!

Op mijn verlanglijstje staat ook o.a. een type 51, type 77/78, type 62/63, type 55 en motorwagen type 41. Maar dan kwalitatief vergelijkbaar met die van Fleischmann of Minitrix bijvoorbeeld.  

Misschien eens de moeite waard om contact op te nemen met Mehano, zij brengen ook kwalitatieve sterke en betaalbare belgische modellen uit in HO, waarom dan niet in schaal N mits er voldoende vraag naar is. Tenslotte hebben er ook enkele modellen de grens overgestoken, dus is er vanuit het buitenland misschien ook vraag naar enkele belgische modellen?

In ieder geval wil ik voor een goede belgische loc mijn geldbeugel wel eens opentrekken!

bjornbockstal

#8
citaat:
Geplaatst door nmbs

Op de site van MTE als je in de shop gaat kijken;
reeks 77 en ook een 652.01 Dieselstel in N.
Mvg Stephane


225euro voor een reeks 77, eigenlijk een MaK G1000/G1700 met een kartonnen kapje over, vind ik persoonlijk veel geld.
Op ebay kan je een zo'n MaK vinden voor nog geen 100 euro, dan heb je nog meer dan 100 euro over om wat[:D] verf te kopen en hem zelf in NMBS-stijl te verven.
Ik ben trouwens enkele maanden geleden begonnen met de zelfbouw van een reeks 77 omdat ik een vermoeden heb dat de MaK niet dezelfde afmetingen en verhoudingen (plaats van de cabine t.o.v. de voorste en achterste locomotiefkap)heeft als een 77.
Voor het ogenblik staat dit project wel op een zeer laag pitje wegens verbouwingen.

Bjorn

nmbs

#9
@ Bjorn b:  de Mak heeft inderdaad niet de juiste afmetingen voor een 77.  Daarom dat bij MTE de kap volledig versneden werd op de juiste afmetingen, nieuwe plasticard erom en dan geen karton maar stickervellen. Als je de 77 foto eens deftig kan vergelijken men een foto van de originele Minitrix Mak zie je het verschil (kijk naar de relingen)
Mvg Stephane