Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wiad

Gestart door Peter, 22 september 2007, 21:36:56 PM

Peter

Wat is er eigenlijk van de modelhuisjes fabrikant WIAD geworden?
Ik heb er een paar van vroeger, en sommige zijn heel mooi, met fijne vakwerkgevels, en oa. de toren, het kerkje en de kraan. Weet iemand er soms meer van?
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#1
Dit is voor mij een compleet nieuwe naam, ik heb er nog nooit van gehoord.[:I]

DelticPower

#2
Voor wat info over WIAD
http://home.wanadoo.nl/wiswin-1/Wiad%20Kataloge.htm

Groeten van Jan

Rochevalien

#3
Peter,Wiad dat is dus nog van lang voor de dieren konden spreken h?,oude bazaar met andere woorden.Ik durf daar zelfs geen schaal op plakken maar Ho zal het zeker niet geweest zijn,ook al werd het ervoor verkocht.Dat is meer iets voor op een retro-baan stijl vroege jaren vijftig.

Gerrit

ysbeer

#4
Ja wiad
Volgens mij is dat merk ooit opgekocht door POLA,en daarna als merk verdwenen.
Het kan ook zijn dat POLA alleen de mallen heeft over genomen.
Let wel de toemalige POLA was nog zichzelf en niet van FALLER.
Ik geef gerrit gelijk de modelen waren erg klein ik denk 1:120 of zo iets.Maar wel mooi (voor die tijd).

Wim ysbeer

Peter

#5
Tja, die schaal, dat is ook zoiets.
De vroeger huisjes van Faller (en ook sommige van Kibri en Pola) waren ook niet op 1/87. Het is pas de laatste jaren dat er verandering in gekomen is, alhoewel in de huidige Faller katalogus nog altijd huizen (en het station Bonn bv.) op een te kleine schaal zijn. Ze vermelden het er eerlijkheidshalve wel bij.
Ook bij Kibri enz. bestaan er nog altijd, niet op schaal zijnde huizen. Trouwens, hoevelen onder ons hebben nog altijd zo'n huisjes in hun bezit?
Maar voor de achtergrond kunnen ze nog altijd dienen, nietwaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#6
sorry de gekochte huisjes zijn bijna allemaal gesloopt, ramen en deuren zijn goed voor verdere zelfbouw of ook voot kit-bashing

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem