Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

lichten hld 77

Gestart door eddy, 17 september 2007, 18:40:27 PM

eddy

bBij het bezoek aan het vormingsstation te Antwerpen-Noord heb ik een hld 77 gezien met vooraan het bovenste licht wit en een wit en rood frontlicht.Wie kent daar de betekenis van?

knibbelknabbel

Wanneer de BSI-koppeling in dienst is (automatische koppeling voor de beugelkoppeling) dan moet men verplicht een rode schijf voor een koplicht plaatsen...

jan77

Inderdaad als de BSI in dienst is moet de afduwer verplicht een rode schijf plaatsen dit voor de veiligheid van de rangeerders
Gr jan

eddy

Bedankt,voor jullie reacties.Dat weten we nu ook weer.

vgr Eddy

Jurgen

Dit was inderdaad op een rangeerheuvel. Ik heb dit gisteren ook gezien in Antwerpen Noord.
Het was wel indrukwekkend om eens te zien hoe zo'n autotransportwagen van zo'n heuvel afgeduwd wordt. Ik had het nog nooit in het echt gezien, bij deze dus weer iets dat van mijn lijstje geschrapt kan worden. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

http://picasaweb.google.nl/LucEnVivianeWebAlbum/2007_09_16LeveDeTreinAntwerpenNoord


Op foto 12 en 15 in de reeks fotos van Luc (modelbaanHO) is dit duidelijk te zien. Ik had het ginder te plaatse ook gemerkt, en nu weet ik waarom. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

13erke

hier zie je het duidelijk:

de 7701-7714 zijn met bsi koppelingen uitgerust en rijden als opdruklok.

meer foto's van antwerpen onder reportages