Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco loc 53

Gestart door boke, 14 februari 2005, 18:57:10 PM

boke

Hallo allemaal,

Bij treinshop Olaerts heb ik een loc reeks 53 met geluidsdecoder van Roco besteld. Deze zouden een mankement vertonen en teruggestuurd zijn voor ze werden verkocht. Wie weet hier iets meer van en hoelang zal ik nog op mijn loc moeten wachten?

Groeten,

Boke

mark7758

Ik heb ze in de winkel gehad en ze hadden geen problemen.
Oke de kleur geel is niet helemaal zoals hij moet zijn. Dat kan een reden zijn.
Maar ik heb er 1 thuis en hij rijdt prima.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Guy Van Meroye

De Roco reeks 53 werd door invoerder De Prest geweigerd wegens te lelijk (gele plastiek) en teruggezonden naar Roco; blijkbaar is de kritiek op het model in MSM niet in dovemansoren terecht gekomen, en heeft De Prest hier zijn conclusies uitgetrokken (waarvoor de man overigens een dikke pluim verdient). De modellen worden nu herspoten in de fabriek en zouden in voorjaar worden uitgeleverd.
Guy
 

n/a

En wat met al die brave mensen die een 53er kochten? wat gaat Roco of de Prest daarmee aanvangen?[?] of worden alle reeds verkochte lokomotieven teruggeroepen naar de fabriek zoals bij sommige automerken?[?] Als je te lang wacht om een lok te kopen heb je er wellicht g??n ofwel betaal je jezelf blauw( E-bay) en als je de kat uit de boom kijkt krijg je mischien toch nog een lok in een aanvaardbare geelkleur.Het is trouwens altijd iets bij Roco,zet alle 59ers en 62ers maar eens naast elkaar,er zijn er geen twee die dezelfde kleur geel of groen hebben.[:(!][:(!]

Sir spencer.

D_Loc

Wanneer een echte lokomotief lang op de baan is zonder revisie treedt er ook kleurverschil op waardoor de kleuren tussen de lokomotieven ook niet meer gelijk zijn. De zon en het weer hebben invloed op de intensiteit van de kleur. Kijk maar eens naar lokomotieven die al jaren afgesteld staan, die zijn hartstikke flets van kleur. Dus dat de kleuren niet gelijk zijn lijkt mij niet zo'n probleem. Er is natuurlijk wel een verschil tussen realistisch en niet realistisch en de plastic-look is uiteraard niet realistisch.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Gert1

In het nieuwste nummer van MSM staat een ingezonden brief van De Prest. Hij stelt dat de kap van de loc niet in de massa was gekleurd en eist een rectificatie van MSM. Ons lijfblad antwoord dat ze het inderdaad verkeerd hadden maar dat dat moeilijk te zien was.

De Prest beklaagde zich trouwens over het feit dat als gevolg van de negatieve kritiek van MSM de verkopen van het model flink achterbleven. Wellicht heeft hij ze daarom teruggestuurd naar de Roco-fabriek.

Ik ben bang dat wie 'm reeds gekocht had mooi pech heeft...

mvg,
Gert

Guy Van Meroye

DePrest maakte in zijn lezersbrief in MSM35  een opmerking over de 5939, over de 52/53 heeft hij niets geschreven daar is de verkoop normaal van (uitverkocht bij invoerder). Het door hem teruggezonden lot was een lot waarvan nog geen exemplaren de winkels hadden bereikt.
Mocht Roco M?rklin zijn, dan hadden al diegenen die een "ongespoten" bolle neus in huis hadden een collectors item in huis, nu menen sommigen dat ze te vroeg ge(bek)kocht hebben. Kan je een fabrikant verwijten dat hij bij een nieuwe oplage vroegere fouten rechtzet? Als ik een de schildering van een loc niet mooi vind koop ik hem niet, zo eenvoudig is het niet?
Guy
 

diesels

citaat:
Geplaatst door Guy Van Meroye

DePrest maakte in zijn lezersbrief in MSM35  een opmerking over de 5939, over de 52/53 heeft hij niets geschreven daar is de verkoop normaal van (uitverkocht bij invoerder). Het door hem teruggezonden lot was een lot waarvan nog geen exemplaren de winkels hadden bereikt.
Mocht Roco M?rklin zijn, dan hadden al diegenen die een "ongespoten" bolle neus in huis hadden een collectors item in huis, nu menen sommigen dat ze te vroeg ge(bek)kocht hebben. Kan je een fabrikant verwijten dat hij bij een nieuwe oplage vroegere fouten rechtzet? Als ik een de schildering van een loc niet mooi vind koop ik hem niet, zo eenvoudig is het niet?
Guy



Inderdaad Guy, ik vind het ook een beetje het risico van het vak. En ik heb de 5206. En die gaat netjes overgeschilderd en geweatherd worden:) Laten we vooral heel duidelijk stellen dat ik dit een zeer toffe actie van de importeur vind en het geeft ook hoop voor de latere productied vwb het geel. Hulde, wat mij betreft!
En misschien zit er nog wel een voordeel aan: als de locs overgeschilderd gaan worden komt er misschien wel een ander nummer op: dan is er dus een versie extra voor de verzamelaars en voor de tijdperkrijders kun je dan de twee gele locs naast elkaar inzetten, wat nu niet kan (de 5307 is de oude 5206).

groetjes Sicco

Gert1

Je hebt gelijk Guy. Ik heb als geinteresseerde, maar niet zo goed thuis zijnde Hollander, de Reeksen door elkaar gehaald...

mvg,
Gert

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

Na onderzoek en vraagstelling, blijkt dat verschillende kleinere handelaars de reeks NOHAB NMBS type 53 in huis hebben. Zowel analoog als digitaal, als in wisselstroom uitvoering.

Mag ik echter er op wijzen dat de prijs voor zo'n loc de " S P U I G A T E N " uitloopt. Zeker wat betreft de belgische prijs.

Het loont zeker de moeite deze aan te schaffen in het buitenland, zoals DK, OS, CH, I, en het loont ook je aankopen te groeperen. Ik zelf doe dit ook en de winst die je hier mee kan doen is werkelijk belangrijk. Een gratis locomotief of 3 wagonnetjes, zelfs na aftrek van de verzend kosten.

VB; ROCO   63966 Typ 54 BE-232.90,-€ in buitenland 180,00-€
      Märklin 37236 Typ 23 BE-211.50,-€ in buitenland 175,00-€
     Mehano xxxx   Typ 77 BE-139,00,-€ in buitenland   80,00-€
     enz...

Eventjes rondkijken en je kan weer een beetje genieten van je hobby.
Laat die handelaars, en ook die tweedehands beursen opzij liggen. De prijzen zijn echt niet normaal meer. Laatst zondag, Vilvoorde, zag ik een loc, vroeg de prijs, en wat bleek, hij was eventjes 15% duurder dan het duurste verkooppunt in België.

Mvg
FREMO e. V. - Afd België
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

svvander

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

Hallo,

Na onderzoek en vraagstelling, blijkt dat verschillende kleinere handelaars de reeks NOHAB NMBS type 53 in huis hebben. Zowel analoog als digitaal, als in wisselstroom uitvoering.

Mag ik echter er op wijzen dat de prijs voor zo'n loc de " S P U I G A T E N " uitloopt. Zeker wat betreft de belgische prijs.

Het loont zeker de moeite deze aan te schaffen in het buitenland, zoals DK, OS, CH, I, en het loont ook je aankopen te groeperen. Ik zelf doe dit ook en de winst die je hier mee kan doen is werkelijk belangrijk. Een gratis locomotief of 3 wagonnetjes, zelfs na aftrek van de verzend kosten.

VB; ROCO   63966 Typ 54 BE-232.90,-€ in buitenland 180,00-€
      Märklin 37236 Typ 23 BE-211.50,-€ in buitenland 175,00-€
     Mehano xxxx   Typ 77 BE-139,00,-€ in buitenland   80,00-€
     enz...

Eventjes rondkijken en je kan weer een beetje genieten van je hobby.
Laat die handelaars, en ook die tweedehands beursen opzij liggen. De prijzen zijn echt niet normaal meer. Laatst zondag, Vilvoorde, zag ik een loc, vroeg de prijs, en wat bleek, hij was eventjes 15% duurder dan het duurste verkooppunt in België.

Mvg
FREMO e. V. - Afd België




Fremo,

een vraagje; waar haal jij deze loc's dan? Heb je van deze winkels een website?



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Als reactie op het laatste mailtje, ben ik nu zelf is alle Duitse sites die ik ken (zie links), afgelopen maar heb nergens een Roco 63966 aan ?180 gevonden. De goedkoopste was ?198 (zonder transportkosten). Voor M?rklin 37236 hetzelfde, de goedkoopste die ik vond was ?199 (zonder transportkosten). Mehano is zelfs bij de meeste Duitse winkels niet verkrijgbaar en als die dan verkrijgbaar zijn; goedkoopste 77 AC... ?208.

Daarom dat ik wel graag zou weten waar je deze zo goedkoop vindt. Bij een heel bekende winkel in Belgi?, te Edinghen, vind je deze goedkoper dan in sommige winkels in Duitsland en bij onze vrienden te Ingelmunster zeker!

Greetz...

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

FREMO e.V. - afd België

Beste " SVVANDER ",
Zeg maar "Sven" hoor Herman (Nvdm)

Als ik ooit iets durf te zeggen, te schrijven of beweer, dan ben ik ook zeker van de gegevens die ik, en ook in de elektronische nieuwsbrief van FREMO die ik verstuur, van ganse harte aan mijn mede mensen laat weten.

Zoals reeds vermeld in het vorige bericht, werden de opgegeven prijzen, op mijn navraag aan mijn bekende leveranciers in het buitenland ( DK, O, IT, CH, CZ ), aan mij doorgegeven. Deze werden ook medegedeelt aan de beperkte groep belangstellenden die enkel geinteresseerd zijn in NMBS en CFL materiaal.

VB. onlangs een ROCO CFL 185 aangekocht voor 169,00€, die zelfs in Luxemburg verkocht wordt aan de prijs van 199,00€, dus een 15 pct winst!

Je enkel informeren via het "NET" is niet altijd de beste manier om aan de beste prijzen te komen, je moet ook tijd investeren en de handelaars ctc via email.

Mvg
FREMO e.V. - afd België
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

janjozef

De vraag van svvander luidde
citaat:
Daarom dat ik wel graag zou weten waar je deze zo goedkoop vindt. Bij een heel bekende winkel in Belgi?, te Edinghen, vind je deze goedkoper dan in sommige winkels in Duitsland en bij onze vrienden te Ingelmunster zeker


en het antwoord van fremo is
citaat:
Je enkel informeren via het "NET" is niet altijd de beste manier om aan de beste prijzen te komen, je moet ook tijd investeren en de handelaars ctc via email.



Dat is nu eens echte gegevens uitwisselen. Nu je moet je adressen niet doorgeven maar zeg dan vlakaf "zoekt het zelf maar uit".
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

FREMO e.V. - afd België

Beste Sven & andere

Heb deze avond eens rondgekeken op Ebay / Etrain / Delcambe en vond er verschillende 53 ers van ROCO, zowel in DC als AC en ook in digitale uitvoering.

Prijzen, daar moet je zelf over beslissen wat je ervoor wilt geven.

Ivm. het uitdelen van mijn aankoop contacten, ja ben ik zeer selectief. Het is niet de eerste keer dat een vriend of kennis een bestaand contact "verbrot".

Ik ben ook in de mogelijkheid in de wereld te kunnen rondreizen, werkmatig en als ik een tip mag geven, dan kan je TRIX het beste aanschaffen in URUGAY.
Ik versta het ook niet, maar blijkbaar hoe verder hoe goedkoper.

Vroeger kon je op beurzen koopjes doen. Ben Zondag laatst nog eens naar de beurs van Vilvoorde geweest. Man toch, de prijzen daar waren duurder dan in de duurste winkel die ik ken in België. En toch vond ik vroeger Vilvoorde een goede beurs.

Wij waren met vijf mensen daar naar toe gegaan. Na een uur zijn we bij elkaar gekomen, al hoofdschuddend en zonder een woord te zeggen begrepen wij elkaar. Natuurlijk zijn wij een groepje dat reeds zo'n 25 à 30 jaar samen naar beursen gaan in de BENELUX , D & F. Wij zijn gelukkig dat wij de grootste hoop voordien heben aangeschaft.

Ik heb niets tegen dat handelaars geld verdienen, anders zou ik ook geen werk hebben, maar volgens mijn bescheiden menig ligt de grootste schuld bij de producenten. Voor een herschildering van een bestaand model het dubbele of het tripple vragen is overboord gaan en de markt vermoorden.

Zullen eens kijken wat Vb. Roco gaat doen, ivm de prijstelling, als zij de reeks 20 gaan heruitgeven ( gele reeks 2024 2025) en het heruitgeven van de reeks 29 in verschillende schildering. Ja, beide reeksen staan terug op het uitgifte programma. Ook zal er duidelijk een prijsstrijd zijn tussen HERIS en LSM met de uitgifte van Belgische modellen.

Afwachten dus.  Ik bezit één zeer slechte eigenschap, ik kan wachten, lang wachten, zeer lang wachten en dan is het bingo. Zo heb ik het vroeger gedaan en nu nog steeds.

Mvg
FREMO e.V. - Afd België


Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.