Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Jean

De 152 van Trix, de jongste aanwinst.
Een bijzonder fraaie machine....









Nadere beschouwingen volgen later.

Jean

harzfreak

Mijn nieuwste aanwinst de M?rklin insider wagen 2007.


foto van Marklinhobaan
Groetjes Maarten

Peter

Mooi, maar niet echt origineel. Dat logo kenden we al
[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

pabe

Hi Maarten,

zeker dat dit een 'insider' model is?   Toch al in veel winkels gezien hoor... [}:)]

greetz,  Paul [:D][:D][:D]

harzfreak

Ja dit is wel degelijk de insider jaarwagen 2007.Hij staat zo in de cataloges van insider .En het staat op het doosje,en op de wagen zelf.
Groetjes Maarten

Michiel

Hoi Maarten
Paul en Peter grapten enkel om het feit dat gisteren alleen maar het logo van M?rklin te zien was, in plaats van de foto. En dat logo hadden we al wel eerder ergens gezien! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

harzfreak

citaat:
Geplaatst door Saraan

Hoi Maarten
Paul en Peter grapten enkel om het feit dat gisteren alleen maar het logo van M?rklin te zien was, in plaats van de foto. En dat logo hadden we al wel eerder ergens gezien! [;)]



Ah ok [:p][:D]
Groetjes Maarten

Flip2

De BR 66 van LENZ fijn model goede rijeigenschappen.
Een soort Gold dekoder is standaard ingebouwd.
Het meegeleverde geluid is een minpunt ;doch wordt door mij niet gebruikt.
Goede prijs kwaliteit, wielen zijn standaard afgedraait op RP25

De E93 van PIKO . Prachtig model zeer goede rijeigenschappen.
Min puntje: Gele leds ipv van witte.
Prijs aan de hoge kant.

Gr
Flip

Jean

http://i73.photobucket.com/albums/i203/Jean_Hoogstad/BRE152034-5TRIX.jpg

Een bijzonder mooi apparaatje, kan niet anders zeggen, dat niet misstaat op de Duitse tijdperk 4a baan. Het laatste exemplaar van het grote voorbeeld is in 1975 ter zijde gesteld. Als ik het goed heb, stamt dit Trix model uit de begintijd van de overname van Trix door M?rklin en is het een jongere versie van de M?rklin/Hamo E152.

De Trix 152 heeft een DCM motor en analoog rijdt ie prima. De hoeveelheid geproduceerde decibellen is acceptabel. Opvallend fraai zijn de gebruneerde wielen en het drijfwerk, met name rijdend natuurlijk. De aandrijving geschiedt over 4 wielen die zijn uitgerust met antislip bandjes. De wielen zijn Roco-line proof. Het analoge proefbaantje heeft geen wissels en kruisingen. Hoe de loc zich daarop gedraagt, is nog even onbekend. T.z.t. wordt de loc voorzien van een decoder en wie weet een klokanker motorset. Die kan vrij eenvoudig ingebouwd worden, zo op het eerste gezicht.
De loc is uitgerust met NEM koppelingschachten. In daglicht is de bedrukking (voor mij) nog net met het blote oog te lezen.
Deze E152 is een aanrader voor de liefhebber van dit type locs.

Voor de DB freaks nog even de bedrukking:
BD Mainz
BW Kaiserslautern
Revisiedatum 29-11-1969

Groeten,
Jean

Arbeco

Afgelopen weekend het ketelwagenpark uitgebreid met 6 gaswagens van Roco. Echter komen er van de bewoners van de huizen op mijn modelbaan al klachten, omdat er al teveel "gevaarlijke stoffen" worden vervoerd...[:D]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

n/a

BBQtje organiseren voor de mensen uit de buurt.[:)][:)]

Peter

Flip, ik ben ook zeer tevreden over mijn Lenz Br 66 net zoals trouwens over hun V 36 met digitale koppeling. Uitstekende rij-eigenschappen (beide) en een beste kwaliteit aan een toch redelijk lage prijs. Het geluid van de Br66 is enkel de bel en de stoomfluit, en toch zeer goed (in mijn opinie)
Met vriendelijke groeten
Peter

amibo

#102
Wat Nederlands Materieel betreft, hier de meest bijzondere:

Mijn Kleinspoor Strukton Anneke eindelijk eens afgemaakt.




Ik heb een ouwe startset 2200 gebruikt, daardoor moest ik nog een hoop onderdelen namaken.


Leuk om nu ook een Haagse tram te hebben (ondanks dat dit eigenlijk een Hannover TW 6000 is) (Halling)


En eindelijk ;D een model van de Houtense tram. (Halling)
Filmpje van de Houtense tram in model en in het echt, (ik was er toch ;)):
http://www.youtube.com/watch?v=ny9MA6xib5s



Een DH1 wadloper op basis van een Duitse Lima BR 628
(eigen verbouwing)


Ook ik heb een Fleischmann Sprinter verbouwd tot de Vlaflip.
uitvoering

De Protos van Halling.
Ik rij Nederlands, Belgisch, en een beetje Duits, vooral vanwege de VSM en de Stoomstichting.
Verder alles wat ik erg mooi vind zoals Engels materieel.


eric

Aha, maar dat is Bob die naar hier is afgezakt.
Ik dacht al, maar die foto's ken ik al van ergens.
Welkom bij ons hier h? maat.

En uit mijn handtekening kan je uitmaken wie ik ben bij jullie op het BNLS forum.

amibo

Op het BNLS forum is erg weinig aandacht voor Belgische Modeltreinen, vandaar[:)]