Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

Het belangrijkste bij loks als de K?f, V 20, V 36 en V 60 en 65 vind ik de mogelijkheid om extreem langzaam te rijden (daar dienen rangeerloks tenslotte voor) Ik weet wel dat de V 36 regelmatig ingezet werd in lokale lijndiensten, maar rangeren vind ik in deze toch de eerste vereiste. Over de rij-eigenschappen van de Roco V-65 zwijg ik liever (daarom hebben ze hem ook uit het asortiment genomen)
Spijtig vind ik wel dat Roco op dit moment geen V 60 meer heeft in tijdperk III versie. Op een mailtje  naar Roco kreeg ik echter een hoopvol antwoord.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Het belangrijkste bij loks als de K?f, V 20, V 36 en V 60 en 65 vind ik de mogelijkheid om extreem langzaam te rijden (daar dienen rangeerloks tenslotte voor) Ik weet wel dat de V 36 regelmatig ingezet werd in lokale lijndiensten, maar rangeren vind ik in deze toch de eerste vereiste. Over de rij-eigenschappen van de Roco V-65 zwijg ik liever (daarom hebben ze hem ook uit het asortiment genomen)
Spijtig vind ik wel dat Roco op dit moment geen V 60 meer heeft in tijdperk III versie. Op een mailtje  naar Roco kreeg ik echter een hoopvol antwoord.



Peter

Ik heb een 265 (V65) van Hobbytrain, op de testbaan rijdt deze mooi (en langzaam)

Groeten

Rudy

ysbeer

Peter

Ik heb de v65 van roco,en die rijdt goed.
Het is wel zodat ik ze in de winkel heb uitgezocht uit 15(vijftien)stuks
slechts een(die van mij)reed goed,en had ook alle handgrepen en trappen op de goede plaats.
Het kan dus wel maar je moet geluk hebben,of zo iets.
DE aangeboden loks op EBAY en dergelijke zou ik nooit kopen.
Gelukkig heeft roco zijn oude kwaliteit hervonden.

wim ysbeer

Peter

Vanmorgen bij Tufken mijn E 44 en E 40 van Roco gaan halen (beide epoche III) uitvoering. Zal ze straks eerst digitaliseren en eens uittesten. Heb gelijk een paar Nirosta wagens (tijdperk III) besteld, dus niet de nieuwe set want die is epoche IV.
Heb ook zes ERZ IIId wagens besteld (verschillende nummers) aan een heeeeeeeeeeeeel mooie prijs (per stuk)
Met vriendelijke groeten
Peter

TECHWIL

Dat HORNBY het ernstig meent met het door hen overgenomen JOUEF bewijst deze mooie CC reeks 72 met het nieuwe SNCF jasje -EN VOYAGE-.

Eerst bij JOCADIS besteld, deze lieten mij dan weten dat het model exclusief in FRANKRIJK werd verkocht, dus dan maar besteld bij
PIERRE DOMINIQUE in FRANKRIJK (adverteert in MSM).


RENWIL

ERVIN


ysbeer

Dit type,ik heb de standaard,rijdt uitstekend.
In nederland is de bovestaande lok wel te koop voor rond de 170 euro.
wat kost hij in franrijk?????

wim ysbeer

TECHWIL

Is wat transmissie(centrale motor, 2 vliegwielen ,alle 6 assen aangedreven, 2 wielen met anti-slip bandjes) en rijgedrag (hoge trekkracht en niet te snel) te vergelijken met ROCO.
RENWIL

TECHWIL

Kost in FRANKRIJK 199 EURO.
Wist niet dat zij ook in NEDERLAND werd verkocht, spijtig.
RENWIL

Tom

Wat een prachtige loc! [:p]
Jammer dat hornby moeilijk in Belgi? te vinden is.
Tom

T03

Hallo,

ik heb gisteren in Woluwe mijn nieuwe Fleischmann type 18 in ontvangst genomen (4119), zat al een tijdje op te wachten en eindelijk was hij beschikbaar.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Bundesbahnfreak


onlangs heb ik van een oude vriend een Lima E410 (4 spanningslok) gekregen.
De kast is goed doch de dakpartij en de snuit hebben een face-lift nodig.  Ondertussen zijn besteld, nieuwe kopruiten en stuurposten van M?rklin en klaxons, isolatoren, pantomotoren en een hoofdschakelaar van Roco.
Gaan nog volgen 4 panto's met de verschillende sleepbladen van Sommerfeldt en nummersets van TL-Decals.  En veel werk[;)]

Wordt vervolgd.

Vandaag heb ik twee Eisenbahn-Kurier Specials ontvangen, eentje over "Altbau Eloks" en de andere van de DB over 25 jaar terug.
Deze laatse is een jaarlijks koopje die plezant leesvoer is voor Bundesbahnfreaks zoals ik.

Groeten

Rudy

Peter

Hallo Rudy,

Heb vandaag het laatste nieuw nummer van Bahn Extra gekocht. Zoals gewoonlijk zit er een DVD bij en dit keer "YOEPIE"!!! was het de (oude) film over de Rheingold. Een reis van Amsterdam naar Basel van halverwege de jaren 60.Dus met de E10 kasten en b?gelfalten. Prachtig
Het nummer van Z?ge zelf gaat dit keer bijna helemaal over de D-z?ge.
Mooie herinneringen van vroeger.(tijdperk III)

Edit: naam van magazine was Bahn Extra en NIET Z?ge
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

peter
is het nieuwe nummer echt zo de moeite??

i kheb het gisteren nog vastgehad maar niet meegenomen
Ik was vooraal geintresseerd in de dvd maar de D treinen zagen er ook wel interessant uit

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Wim, duizend keer sorry. Het nummer dat ik bedoelde is het laatste nummer van "Bahn Extra" prijs 14,90 ? inclusief de DVD "Traumreise im Rheingold"
Het nummer is de aankoop, volgens mij, dubbel en dik waard. Dit gaat wel enkel over het grootbedrijf, met uitzonderlijk eens iets van modelspoor. De film is normaal NIET op DVD te koop, enkel op Video is die te koop voor ik dacht 12,95 ?
De reden dat ik me vergiste is dat ik meestal het blad Z?ge koop, met bijbehorende DVD van de uitzendingen van de SWR "Eisenbahn romantik" helaas hier in Belgie enkel via de schotel (Astra) te ontvangen.
Met vriendelijke groeten
Peter