Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

Jean,
Net zoals bij bv. de baureihe 86 het geval was, reden er een aantal baureihe 64 loks rond met volle loopwielen, net zoals er een aantal waren met gelaste en weer andere met klinknagels (geriveteerde?) watertanks.
Het  voorbeeld voor het Roco model 64 141 had volle loopwielen en watertanks met klinknagels. Of dacht je dat Roco die extra investering zomaar zou doen. Het losse model heeft spaakloopwielen en gladde watertanks.

Voor Jean en de liefhebbers van oude Duitse E-loks hierbij twee foto's van een 144 die prachtig gerestaureerd op een stuk spoor staat in het station van Freilassing. Eigen opnames op 20 augustus 2002
Sorry voor de kwaliteit maar het zijn ingescande foto's.
In Garmisch-Partenkirchen staan er een stuk of 6 oude E-loks waaronder een 116, een 119, een 163 enz. Foto's volgen nog.



Met vriendelijke groeten
Peter

T03

Laatste aanwinst was een Fleischmann Loc (4117) type 17 van de DRG gekocht bij Van Biervliet.

Spoorse Groeten
Marc
"I have a train riding in my brain"

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Jean,
Net zoals bij bv. de baureihe 86 het geval was, reden er een aantal baureihe 64 loks rond met volle loopwielen, net zoals er een aantal waren met gelaste en weer andere met klinknagels (geriveteerde?) watertanks.
Het  voorbeeld voor het Roco model 64 141 had volle loopwielen en watertanks met klinknagels. Of dacht je dat Roco die extra investering zomaar zou doen. Het losse model heeft spaakloopwielen en gladde watertanks.

Voor Jean en de liefhebbers van oude Duitse E-loks hierbij twee foto's van een 144 die prachtig gerestaureerd op een stuk spoor staat in het station van Freilassing. Eigen opnames op 20 augustus 2002
Sorry voor de kwaliteit maar het zijn ingescande foto's.
In Garmisch-Partenkirchen staan er een stuk of 6 oude E-loks waaronder een 116, een 119, een 163 enz. Foto's volgen nog.








Hoi Peter,

Mooie foto's 'k wil ni muggeziften, maar tis ne 144.5, deze zijn tegelijk met de "gewone"144's gebouwd maar dan om dienst te doen op het bochtige en steile parcour van Freilassing naar Bergteschaden.

Om een onderscheid te maken met de andere 144'ers werden ze 144.5 genoemd. Ze werden geleverd in drie series; proto E44 501, E44 502-505 en de iets sterkere E44 506-509.  Vanaf '68 kreeg de reeks de nieuwe nummering 144.5 (de E44 501 werd reeds uit dienst genomen

Inderdaad er reden 064 rond met volle loopwielen, maar dit was ook bij andere stomers zo, denken we maar aan de 044 en 050-053.

Groeten

Rudy

PS laat de andere foto's maar komen


Peter

Hoi Rudy,

Dat het E44.5 waren wist ik wel maar had gewoon maar 144 getyped.
Deze loks werden inderdaad ingezet op de lijn Freilassing - Berchtesgaden. Die lijn is trouwens een aanrader om ze eens met de trein te doen. Zeker het stuk tussen Hallturm en Berchtesgaden is de moeite waard, ook om foto's te nemen trouwens. Om de twee jaar zijn we trouwens een weekje in Sch?nau am K?nigssee, vlakbij Berchtesgaden. Het andere jaar nemen we dan Oberstdorf en ieder jaar tussendoor nog een paar keer naar (mijn favoriet) het Schwarzwald.
Nog een paar foto's uit Freilassing:










Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

citaat:
Geplaatst door Peter

Jean,
Net zoals bij bv. de baureihe 86 het geval was, reden er een aantal baureihe 64 loks rond met volle loopwielen, net zoals er een aantal waren met gelaste en weer andere met klinknagels (geriveteerde?) watertanks.
Het  voorbeeld voor het Roco model 64 141 had volle loopwielen en watertanks met klinknagels. Of dacht je dat Roco die extra investering zomaar zou doen. Het losse model heeft spaakloopwielen en gladde watertanks.
............




Nieuw voor mij [:I]
Iemand een foto van het grote voorbeeld met dichte loopwielen?


Groet
Jean

Peter

Jean,

Op onderstaande link vind je zelfs meerdere foto's van "Scheiben-r?der" bij de 64.
Kijk maar onder het hoofdstuk "laufachsen"

http://www.bundesbahnzeit.de/Bauartunterschiede/Baureihe%20064/uebersicht-064.htm
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

Idd Peter. Ik heb het gezien. Vreemd gezicht.
De vraag is vervolgens, waarom dichte wielen (of spaakwielen)?
Welke toegevoegde waarde heeft het ??n of het ander?

Groet,
Jean

B-Modelbouw

Mijn laatste aanwinst is deze keer geen Belgische maar een Nederlandse Loc, al noemt men hem de Vlaamse Reus [;)]...
En zal die in de toekomst zijn rondjes in het Belgische Landschap mogen doen met een stel grindwagens van eveneens de NS.

Model is van Trix en mooi gedetaileerd.
Over de rij-eigenschappen kan ik nog niet veel zeggen daar ik er nog een decoder moet inbouwen, maar 2-rail Analoog reed die perfect en heeft die een mooie lichtwisseling. 3 gele front en 2 rood achter.

Vraagje aan de kenners:
Onze 77'er moet in Nederland met de korte huif vooraan rijden (en in dubbeltractie), geldt dat ook voor die NS 6400/6500, wanneer die in Belgi? rijdt ?

Pol

't Is al weer eventjes geleden, maar vorig jaar op de EUROSPOOR-beurs in Utrecht kocht ik deze twee pareltjes (Sindsdien niets meer gekocht wegens verbouwingen en planning voor aanleg van een modelspoorbaan). Allebei zijn het loks waar ik als tiener voor aan het sparen was, maar die ik nooit gekocht heb wegens stopzetting van de productie (E71 van Roco) en stopzetting van mijn hobby wegens andere interesses (DOM, DOM, DOM!!!!)

Tranen sprongen in mijn ogen (bij wijze van spreken [:D] h? mannen!) toen ik ze dan op de beurs vond in goede toestand en aan zowat dezelfde prijs als ik in de vroegere jaren zou betaald hebben (Ik had de catalogi nog liggen met de prijs erbij geschreven in BEF! Kun je nagaan!)



De Roco E71 wordt momenteel niet meer gemaakt, maar is een prachtig lokje met goede rij-eigenschappen hoewel hij een beetje "huppelt" door de dubbele aandrijving.

De BR03 van Fleischmann is een pareltje wat betreft kleur, vormgeving en (analoge) rij-eigenschappen. Ondertussen maakt Fleischmann hem weer, maar in het zwart en met geopende onderhoudsluiken aan de zijkant. Ik vind dat een beetje minder mooi, maar het blijft een prachtige lok die in een baantje van rond de jaren '40 niet mag ontbreken op de sneldiensten!


E7133 van Roco. Catalogusnummer 04196A Niet meer in productie


BR03 1001 van Fleischmann. Catalogusnummer 4173 Niet meer in productie
(NEEN die pantografen zijn niet van de stoomlok! Ze horen bij de E71 die erachter staat![:(!][:(![;)][;)])

Ik weet niet of deze "nieuwe" oudjes thuishoren op dit draadje gezien ze niet nieuw zijn en zeker niet nieuw [;)], maar ik ben er alvast apetrots op! Als jullie bezwaar hebben, haal ik mijn berichtje wel even snel weer weg!

@T03: Marc: die BR17 is een schoontje man! Ik ben jaloers! Ben jij ook bezig met een Duitse baan in de DRG-tijd of is dit gewoon een aankoop omdat hij zo mooi is? [:p]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Bundesbahnfreak

Pol, dit zijn inderdaad prachtige dingen, heb ze vroeger niet gehad maar wel gezien, is voor mj al een soort nostalgie

Groeten

Rudy

T03


@T03: Marc: die BR17 is een schoontje man! Ik ben jaloers! Ben jij ook bezig met een Duitse baan in de DRG-tijd of is dit gewoon een aankoop omdat hij zo mooi is? [:p]
[/quote]

Ja inderdaad Pol, ik vind hem prachtig en zat al lang te wachten dat Fleischmann die is zou uitbrengen. Ik ben inderdaad bezig met een DRG baan, +/- anno 1935, grensstreek Duistland/Belgi? wat mij zal toelaten om af en toe een Belgische lok te laten verschijnen.

Spoorse groeten[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

Pol

@T03 Marc, je moet voor inspiratie eens op deze website kijken.
http://www.eisenbahnstiftung.de/bg/?action=galery&thema=64
Hij bevat prachtige foto's van stations, treinen en "spoorse" tafereeltjes. Ik heb er al een aantal bekeken die ik als voorbeeld wil gebruiken voor mijn decors.
En deze kende je vast al wel: http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/
Zullen we over een paar jaartjes eens een draadje openen met DRG-banen en -materiaal?[:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janjozef

Die BR 03 is een echt mooi machien dat hoort hier zeker thuis

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

T03

citaat:
Geplaatst door Pol

@T03 Marc, je moet voor inspiratie eens op deze website kijken.
http://www.eisenbahnstiftung.de/bg/?action=galery&thema=64
Hij bevat prachtige foto's van stations, treinen en "spoorse" tafereeltjes. Ik heb er al een aantal bekeken die ik als voorbeeld wil gebruiken voor mijn decors.
En deze kende je vast al wel: http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/
Zullen we over een paar jaartjes eens een draadje openen met DRG-banen en -materiaal?[:D]



Pol,

die Nosske ken ik inderdaad.
Die eerste die je opgeeft ziet er aan jou te lezen h????l interessant uit, heb het water al in mijn mond, maar...geraak er niet binnen, onvindbaar is de boodschap. Ben je zeker van de link ?http://www.eisenbahnstiftung.de/bg/?action=galery&thema=64

Dank u
Marc
"I have a train riding in my brain"

Pol

citaat:
Geplaatst door T03
Die eerste die je opgeeft ziet er aan jou te lezen h????l interessant uit, heb het water al in mijn mond, maar...geraak er niet binnen, onvindbaar is de boodschap. Ben je zeker van de link ?http://www.eisenbahnstiftung.de/bg/?action=galery&thema=64



EDIT: De link IS juist! Ik had hem als snelkoppeling op mijn bureaublad staan, maar ik raakte er daarstraks inderdaad ook niet op! Waarschijnlijk een foutje bij de website zelf!
Nu (om 23:50) doet hij het weer wel! Blijven proberen dus! Er staan echt wel heerlijke, echte zwart-wit foto's van hoe het vroeger was in de schone tijd (Op spoorvlak dan toch. Politiek was het iets minder h?[V]) van de DRG!
Bedoeling is volgens mij dat je de foto's koopt, maar kijken kost niets h?![:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...