Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

bollen neus

Alé, het gaat goed dit jaar, juist mijnen 13den Heljan Nohab schaal O hier afgegeven door de man van de post. Tja ik weet het, het is en blijft even "droog" als bericht.
Den Eric.

Peter

Nieuwste aanwinst:
Piko V60
2-rail DCC met sound.
Rijdt super (en zonder sound vrijwel geruisloos)
Een prachtige aanwinst

DSCN4614[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Enkele nieuwelingen hebben de weg naar mijn verzameling gevonden


Een ketelwagen van Wascosa



2 speciale coil wagens met verschillend nummer




foto's geleend van Tillig webstek
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

aan Suske,
Is mij veels te modern....
Is die Wascosa - Z  van Tillig het eerste H0-model mét crash-/veiligheidsbuffers ?

SuSke

Geen idee Herwig, maar het is wel het eerste dat ik tegenkom dat ze heeft.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Ik kreeg vorige week nogal vreemde blikken thuis. Niet onlogisch: mijn nieuwste aanwinst is geen dieselloc en al zeker niet Belgisch... Mijn eerste Luxemburgse 185 is een feit. En ik ben er heel tevreden mee. (Al heeft zoonlief het mij nog niet vergeven: diene Duitse diesel, dat kon er nog net door... maar deze?  :-\ ). Het is dus ne Märklin 36853 BR 185 van de CFL.




Naar alle waarschijnlijkheid zal het niet de laatste worden. Ik dacht aan de mooie NS versie en deze die onlangs door Roco en Märklin zijn uitgebracht (al zouden dit ook 186 reeksen kunnen zijn), van Lineas.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

milepost48


een paar beelden van mijnlaatste spoor 1 locs van de Southern Railway in British Railways (vervuilde) beschildering.

SR Z CLASS by MODEL AND REAL TRAINS, on Flickr

SR S15 by MODEL AND REAL TRAINS, on Flickr

Paul

Michiel

Practige modellen! Daar mag je trots op zijn!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel


celtjan

#3594
Leuke Britse spullen.
Hier staat de stoel in de gang:  (Hattons/Rails, afwachten hoe de routing van de spullen zal verlopen):

Met de ban voor Stagecoach op het Britse net (voortijdige stopzetting van de snelle Intercity diensten London - Yorkshere - Scotland) heeft partner Virgin Trains zijn Britse activiteiten ook moeten stopzetten (Ze bouwen in de USA wel verder).:

In 2004 maakten we onze 1è Rail'n Sail trip naar Noord-Ierland. En van London Heuston tot de ferryhaven Holyhaed was het nog een getrokken trein met een Mk2 rijtuigenstam + een el Class 87 loc  in de oude Zwart rode Virgin kleurstelling tot Crewe en vervolgens een groene 'gehuurde' 47 Class van Porterbrook om langs the North-Wales borders te dieselen.
Op de terugweg was het met een 158 Class DMU van Arriva Trains Wales in het oude Provincial jasje tot Crewe.
En vervolgens met een overstap op de Class 90 Mk3 Push-Pull service (Manchester-Crewe-London) tot London.
De nieuwe 220 Class 'Virgin Pioneers' DMU's(Made in Bruges) waren toen in volle instroom op de WMCL Schotland verbindingen en werden nog niet ingezet in Noor-Wales.

Hiermee ga ik de samenstellingen iets wat vervolledigen:
- Een oude analoge Hornby 87 class met brede koppelingen heb ik al (wordt wellicht wel es vervangen door de nieuwe DCC versie)
- Een paar nieuwe Hornby Mk2 versies met klassieke smalle koppelingen heb ik al.
- De Hornby DVT met klassieke, smalle kopeling  is er eveneens (Mk3 (stuurrijtuig)
- Een paar oude Mk3 rijtuigen met brede koppelingen had ik ook al.
- De Bachmann 47 Class die ik nu heb is er eentje in het Virgin jasje (maar ik krijg de kap niet los om de decoder in te prikken)
- 2 zelf naar  DCC sound omgezette 158 Class DMU's in de oude 'Provincial' en blauwe ATW kleuren vervolledigen het geheel. (de blauwe recent voorzien van den ESU DC Kits sound decoder.)

Hier een line-up van de modellen van een Rail-n-Sail trip Roeselare<>Rosslare (= in het dialect beiden zo goed als hetzelfde uitgesproken) via zuid-Wales .
De Stena HSS werd eigenlijk ingezet op de noord-Wales route Holyhaed-Dloaghaire (zuid-Dublin).

Met in het midden de 'blauwe' 158 class die, net als de Ierse groene 2700 variant  heel onlangs helemaal links een ESU sound decoder van DC Kits aan boord kreeg.
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/49768623971/in/dateposted-family/

De Blauwe ATW omgezet naar DCC met een DC Kits sound decoder.
Hier die Ierse 2700 van Bachmann die eerst als test nen Hatton's decoder kreeg. (Volgens beschrijving van Bromsgroove)
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/49768949262/in/dateposted-family/

Voor de N versie krijgt de 'vervangende Dapol 86 class' versterking van enkele mk3 rijtuigen.

Gr,
Jan

celtjan

Reeds maanden terug besteld. En nu mag de stoel in de gang voor een Terrier van "Rails" (Dapol) 00 scale.
Hornby was reeds eerder met haar nieuwe Terrier modellen.
Voor mij het mooie locje van de KESR.
https://railsofsheffield.com/news/articles/3395-first-terriers-arriving-next-week

Het museum lijntje van de KESR is gemakkelijk om vanuit België een dagretourtje te maken.
Het museum in het gezellig stadje Tenderden ligt op een half uurtje rijden met de wagen vanuit de Shuttle terminal van Folkestone. Of zo'n driekwart uur vanuit Dover.
https://kesr.org.uk/

Het blauwe Rails/Dapol lokje heeft de naam Bodium. Het eindpunt van de lijn met de ruines van het gelijknamig kasteel. Tijdens het seizoen is er live act. en kinderanimatie.
https://bodiamcastle.uk/

Het nog te verkrijgen KESR model van Hornby heeft de naam van het depot te Rolvenden meegekregen.

celtjan

Met vaderdag over het Kanaal nieuwe NEM koppelingen in bestelling geplaatst.
Deze morgen aangekomen:
- 1 bestuurder voor in 1 van mijn Hornby 125 HST's (FGW of VTEC)
- 1 setje N koppelingen
- meerdere verschillende types
(Nu nog de tijd vinden om het kunnen uitproberen of dit ook op het Continental spul past)
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50058165337/in/dateposted-family/

Gr,
Jan

celtjan

En net voor het weekeinde zijn 4 Virgin Trains Mk3 coaches aangekomen.
1 x F+O
1 x Restauratie/1èkl
2x TSO
Voorzien met NEM schachten en klassieke koppelingen type FLM.
Eindelijk van die brede koppelingen verlost!
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50057385203/in/dateposted-family/

Op schaal 1/1 mis ik het 'deurenkletsen' al.
De rijtuigen zijn van dezelfde generatie als onze M4 rijtuigen (eind 70's).
Ze kregen meerdere renovaties en werden daarbij reeds voorzien van airco en stopcontacten.
Voor bedrijf bij de laatst overgebleven operatoren, zijn ze nu eindelijk voorzien van 'sliding Doors', deuren met druknoppen. (voorheen moest je van binneuit het venster neerlaten om dan de deurklink van buitenaf te bedienen om te kunnen uitstappen). Ze zijn geschikt voor 125 Mph (+/- 200Km/u.)

Gr,
Jan(tje)

Rangeerduivel

Citaat van: celtjan op 29 juni 2020, 13:57:20 PM
- 1 setje N koppelingen
- meerdere verschillende types
(Nu nog de tijd vinden om het kunnen uitproberen of dit ook op het Continental spul past)
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50058165337/in/dateposted-family/

Jan, bedoel je niet NEM-koppelingen of heb ik het verkeerd voor?

;)

celtjan

In alle verpakkingen = idd NEM koppelingen
Alleen, in het zakje rechts onderaan zitten koppelingen die wat kleiner zijn dan de rest:
= N Gauge : Dit om in mijn DAPOL Virgin "Pioneer" 220 Class DMU of VTEC 125 HST in schaal N te prikken.

Ben ook nog van plan om es te gaan kijken wat die stroomdoorvoerende magneet koppelingen geven.

Nadeel v/d Hunting koppelingen: Die hebben + of - polen, net zoals die blauwe en rode koppelingen van Lego tijdens de 70's/vroege 80's.
Hierdoor heb je wel een verplichte richting om de spullen op de sporen te zetten.
Pas later voerde LEGO deze met kantelmagneten uit