Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Herwig

#3495
citaat:  "...  Kijk naar de wielen en stel vast dat de voorste wielen op beide draaistellen een smaller loopvlak hebben...  Wellicht heeft iemand hier een verklaring voor?  ..."

Is bij vooraanzicht alleszins gewoon mooier, die fijnere/smallere wieltjes.     Maar of er een technisch argument is ?
Dat de àndere wielen wel breder zijn,  dat heeft wellicht een technische reden . Dan hebben deze vermoedelijk de gewone 00-breedte ?
( ruim te breed zouden de  'proto-finescalers'  zeggen ....)



Klaas Zondervan

Citaat van: nmbssncb op 08 november 2018, 13:27:03 PM
Kijk naar de wielen en stel vast dat de voorste wielen op beide draaistellen een smaller loopvlak hebben...  Wellicht heeft iemand hier een verklaring voor?
Daar is geen verklaring voor. Ik zou zelfs stellen dat het onjuist is. De breedte van de wielen wordt bepaald door de breedte van de groeven in wissels. Om te voorkomen dat een wiel bij het puntstuk in het gat valt moeten de wielen een bepaalde minimale breedte hebben. En dat bepaalt weer dat alle wielen even breed moeten zijn.

ERVIN

Hij is al een tijdje in Mol-Cargo aangekomen , de LS Models Reeks 3000 van de CFL.



De Tsjechische fabrikant Igramodel is naar mijn weten voorlopig de enigste die deze prachtige containerwagon heeft uitgebracht , echt een super-model waarvan er in Mol-Cargo nog zullen gaan verschijnen. Het type wagon is  Sggnss .


Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 12 november 2018, 17:40:42 PM
De Tsjechische fabrikant Igramodel is naar mijn weten voorlopig de enigste die deze prachtige containerwagon heeft uitgebracht , echt een super-model waarvan er in Mol-Cargo nog zullen gaan verschijnen. Het type wagon is  Sggnss .

Als er al een vergelijk mogelijk is;

ik bezit een roodrode Sgnss-y Rail-Cargo-Austria van Adam-Modelle

;)

Rangeerduivel

#3499
Dit Britse kereltje lag al een week of twee in de lade, maar vandaag is de LaisDCC en stay alive (Chinese powerpack) toegekomen.

Het ding is zo versleten als wat, daardoor kon ik het kopen voor de spreekwoordelijke appel en het ei.
Hij is uitgerust met Kadee's, en heb hem niet veel meer betaald dan de prijs van 2 Kadee's! ;D
Er gingen heel wat restauratiewerken aan vooraf, oa relingen, uitlaat, en de blinde as(aandrijfas met kontergewichten) was niet meer bruikbaar, dus was ik verplicht deze buiten spel te zetten,maar als ik het niemand zeg, wie zal het merken? Die zit toch netjes verscholen achter de nogal forse trap... ::)
Maar dit is één van de aspecten die ik leuk vind aan de hobby, zaken die een ander in de vuilbak zou kieperen, een tweede of zelfs derde leven geven.
Maar het rijdt nu als de beste en kruipt milimeter na milimeter over de sporen,dus een spotgoedkope maar volgens mij goede investering!
Hopelijk houdt de Lais het even lang uit als een andere decoder... :-\
Al dit Brits gedoe kadert in (grootse) plannen die in mijn muffe kop ronddwarrelen.... ::)

;)

Andress24

Schitterend dingetje - wie gooit inderdaad nu zo iets weg?  :D

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen op iets langere termijn met die LaisDCC decoder!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

bollen neus

Juist afgegeven hier de laatste bestelling die ik had geplaatst van Weinert messing onderdelen , voor de nummertellerkes hier de cataloognummers 10 X 9536 en dan nog eens 4 x 2718. Nu ben ik voorzien van alle onderdelen die nog nodig zijn om de 6 spoor O Nohabs te voorzien van deze kleinigheden. Niet iets echt spectaculairs maar wel nodig om een model te verfraaien, enkel wat "spectaculair" is das de prijs voor zo'n setje. ;D
Den Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: Andress24 op 21 november 2018, 14:26:39 PM
Schitterend dingetje - wie gooit inderdaad nu zo iets weg?  :D

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen op iets langere termijn met die LaisDCC decoder!

De Lais DCC decoder op zich doet het zeer goed, perfect af te stellen en zo,
Zit bij mij in het Britse rangeerlocje

het rijdt nu als de beste en kruipt milimeter na milimeter over de sporen,dus een spotgoedkope maar volgens mij goede investering.
Doch 1 groot minpunt, het bijbestelde powerpack (Stay alive) is met geen stokken op gang te krijgen, en op mijn Piko A-gleis wissels is dit niet de ideale situatie...

;)

[/quote]

Peter

#3503
Roco 4366 A/B Druksilowagen in versie van Wacker Chemie
Voor een (heel) zacht prijsje op 2dehands.be gevonden nieuw model ( enkel 1 trapje is in stukjes gebroken en helaas!! er zitten Märklin wielen onder)

DSCN4020 by Peter Verlooy, on Flickr

En EINDELIJK !!!! Het Rietze model van de MAN autobus in de versie van de Dürener Kreisbahn (de stad waar ik opgegroeid ben)
Past heel goed (een beetje toch) bij mijn station Kottenforst in de Eifel. Model had een beperkte oplage bij Rietze

DSCN4018-2 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN4017-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Olivier77

Beste Peter,
Zonet een mail gestuurd om wielen te ruilen.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Peter

Mijn nieuwst aanwinst:
Het Piko model van de G 1206 diesellok in de versie van de Rurtalbahn  (let op: Rur zonder H)
Prachtig model met uitstekende rijeigenschappen

. by Peter Verlooy, on Flickr

. by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Voor mijn verzameling "Curiosa en ander modellen die ik interessant vind", heb ik deze EMD DDA40X voor 25 euro op de kop getik. Defect (te harde tik misschien?), maar voor de vitrine maakt dat niet uit. Dit is een merkwaardig model omdat het een model is van de sterkste enkelvoudige diesellocomotief is dat ooit werd gebouwd. Een machine met verhaal, als opvolger van de Bigboy.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Juist hier afgegeven tweede groot pakske,  NMJ Topline modellen CFL1602 en de NSB Di3.641 zaten er in schaal O met sound. Dus beide leveringen zijn nu gedaan. Wij content.
Den Eric.

DFS

Afgelopen dinsdag deze schoonheid mogen ontvangen.
BLI, Union Pacific 4-8-2 Mountain class


Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

bollen neus

Heb de verschillende modellen al eens op baan gezet, zitten verschillende geluiden in , ook van de motor. Zo hebben de CFL en NMBS een andere sound dan de NSB Di3 versie . Ook al is er bij deze laatste 3 ook nog een verschil te vernoemen. Enfin, veel toeters en bellen. Zal der nog veel aan moeten leren om alles onder "control" te hebben maar we hebben tijd hé mannekes.
Den Eric.