Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Robrecht

Citaat van: DFS op 23 oktober 2018, 14:25:30 PM
Vorige week toegekomen, een weekje te laat voor de expo  :-\
Is een Walthers Proto Plymouth switcher,

Zeer mooie loc, ik zocht iets in die trend eigenlijk. Had al een topic gestart op het forum.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Floris

wat een heerlijk simpel mormel, die plymouth. 1:1-startsetlocje. ;D

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2018, 14:10:29 PM
Heren,
Vandaag is de sound-decoder van Hornby aangekomen,
prachtig zoals ik verwacht had en hem ook in Leuven al had gehoord.
MAARRRRRRR....het rijgedrag van de Hornby Loc is gewoonweg teleurstellend, nog slechter dan de Lima's van vroeger.

:oik heb een paar hornby's stoomlocs liggen en die rijden toch perfect hoor. Nergens problemen met stroomafname ofzo?
Greetz

Thommy

Michiel

Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2018, 14:10:29 PM
...Echter nog 1 vraagje, De loc rijdt (als hij al rijdt!!!) op zijn hoogste snelheid.
Bij een decoder van de ons meer bekende merken is de snelheid aan te passen dmv CV5.
Daar mijn Engels niet zo denderend is als de loc kan ik niet uitmaken hoe je de snelheid regelt bij de Hornby TTS-decoder.
Kan iemand mij vertellen welke CV ik hiervoor moet aanpassen?

Waarschijnlijk niet. Ik had een Hornby decoder gekocht om te testen: een R8249. Zelfde probleem! En dat staat ook zo in de handleiding. Geen mogelijkheid om de min/max snelheid te regelen, en evenmin de snelheidscurve. Dat is de rede waarom ik geen Hornby decoder meer koop, hoewel ze erg goedkoop zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 25 oktober 2018, 06:38:06 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2018, 14:10:29 PM
Heren,
Vandaag is de sound-decoder van Hornby aangekomen,
prachtig zoals ik verwacht had en hem ook in Leuven al had gehoord.
MAARRRRRRR....het rijgedrag van de Hornby Loc is gewoonweg teleurstellend, nog slechter dan de Lima's van vroeger.

:o ik heb een paar hornby's stoomlocs liggen en die rijden toch perfect hoor. Nergens problemen met stroomafname ofzo?

@Thomas,
Het rare is dat hij op de testbank perfect zijn toeren haalt en blijft draaien en zet ik hem op de baan dan is het gewoon niet te doen.
Het is idd de stroomafname, maar hoe komt dat?
Als hij weigert en ik zet wat zijwaardse druk op de loc dan is hij weer weg, soms 1m soms maar 10cm...
Maar zoals ik hier eerder vermeldde, een Vitrains V2027 is onderweg, en die doen het denk/hoop ik toch iets beter, zie maar onze goeie ouwe Belgische 16**.
Citaat van: Michiel op 25 oktober 2018, 07:28:33 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2018, 14:10:29 PM
...Echter nog 1 vraagje, De loc rijdt (als hij al rijdt!!!) op zijn hoogste snelheid.
Bij een decoder van de ons meer bekende merken is de snelheid aan te passen dmv CV5.
Daar mijn Engels niet zo denderend is als de loc kan ik niet uitmaken hoe je de snelheid regelt bij de Hornby TTS-decoder.
Kan iemand mij vertellen welke CV ik hiervoor moet aanpassen?

Waarschijnlijk niet. Ik had een Hornby decoder gekocht om te testen: een R8249. Zelfde probleem! En dat staat ook zo in de handleiding. Geen mogelijkheid om de min/max snelheid te regelen, en evenmin de snelheidscurve. Dat is de rede waarom ik geen Hornby decoder meer koop, hoewel ze erg goedkoop zijn.
@ Michiel,
Da's weinig hoop gevend nieuws...! ::)
Ik was min of meer verplicht tot die keuze, er was mij geen andere mogelijkheid bekend om aan die sound te geraken.
Hopelijk loopt de kombinatie met de Vitrains wat beter...
Ik kan de snelheid uiteraard wel regelen met de draaiknop van de Ecos, maas het is mooier als hij uit zichzelf niet rapper kan met de knop op maximum.

;)

bollen neus

Een paar aankopen gedaan Brawa spoor O 37209 en 37210 koelwagons die komen achter de M17 Nordjyske Jernbaner te hangen( is te samen met eerdere aankoop van koelwagons nu een sleepke van 4 wagons das gek genoeg hier) en dan nog een Brawa silowagon 37110. (komt in sleep van 5 stuks te hangen achter een andere nog te verbouwen Nohab locomotief spoor O.
Den Eric.

Rangeerduivel

De nieuwste telg is aangekomen

Perfecte afwerking en perfect rijgedrag, daarbij vergeleken is de Hornby ouwe rommel! ::)
Alhoewel zo'n loc dit vraagt ben ik bijna bang om hem te weatheren!
Hij rijdt zoals we onze 16** van Vitrains kennen.
Een mankementje (dacht ik) aan de relatief goedkope TTS37 sounddecoder was dat de max.snelheid (CV5) niet kon worden ingesteld, en die ging er als een speer vandoor.
Nu blijkt deze instelling voor de Vitrains perfect te zijn en dat resulteert zich in een aanvaardbare max. snelheid wat ten goede komt aan de sound...een paar Bass Reflex luidsprekers zijn onderweg om het geheel af te maken.
Wat ook niet onbelangrijk is, hij kan uitgerust worden met een profi ipv die aartslelijke Engelse koppeling met haak,
Zo kon hij al eens paraderen met enkele Belgische M4-tjes, dichterlijke vrijheid noemt men dat... ;D

;)

ceuleer


celtjan

M'n gelukwensen! Blijft een prachtloc familie! (en die dieselsounds!...)
Misschien ga ikzelf alswel nog overstag voor de verweerde "St Paddy" van Bachmann.

Gr,
Jan(tje)

Rangeerduivel

#3489
Citaat van: celtjan op 03 november 2018, 01:29:02 AM
M'n gelukwensen! Blijft een prachtloc familie! (en die dieselsounds!...)

Dank U Gunter & Jan,
Die dieselsound is sinds gisteren héél wat verbeterd met 2 Bass-Reflex luidsprekers, wat een verschil man!
En Ik durf het haast niet zeggen maar er zijn gisteravond nog 2 stuks Bachmann class20 met respectievelijke sounddecoders bij besteld... ::)
Samen met een 100-tal neodymium kubusmagneetjes van 3mm...
ik heb zo wat ideen in mijn hoofd wat ergens een wedstrijd in 2020 betreft.... :-\ ;D

;)

celtjan

Oesje!
Gezwicht voor de eindejaarsgekte te Liverpool? (Wel buitenkansjes daar)

Gr,
Jan(tje)

Rangeerduivel

Citaat van: celtjan op 04 november 2018, 21:43:10 PM
Oesje!
Gezwicht voor de eindejaarsgekte te Liverpool? (Wel buitenkansjes daar)

Gr,
Jan(tje)
Dat zegt mij jammer genoeg niets Jan
Ik weet wel dat ik de 2 sound-decoders (TTS) voor de class20 op de kop heb getikt voor net geen £30 per stuk!
verzendkost £4,45, de verkoper zit ergens op Malta...
https://www.ebay.co.uk/itm/Hornby-DCC-TTS-Digital-Sound-Decoders-with-Speakers-Choose-From-List/173123844395?epid=24015478532&hash=item284efc392b:m:mvWWXLWen6aJE6lI8otsh7w:rk:2:pf:1&var=471965876187
Je betaalt ze met PayPal, dus je bent beter beveiligd dan met Durex! ;D ;D

;)

celtjan

Leuk prijsje!
Ik bedoelde Hattons die nu tot het einde van het jaar hun 'verkoop van de eeuw' hebben.
Een aantal 'Bargains' hebben nog een extra korting gekregen.
(al is het aanbod van diesels en el's eerder beperkt te noemen. Stoomliefhebbers komen dan weer ferm aan hun trekken.)
Maar blijkbaar zitten die 20 classes niet in die verkoop.

Tja kijken en vergelijken is de boodschap.
Het is tegenwoordig wel een gok, met die goedkope (maar wel leuke) TTS decoders.

M'n A1 'Peppercorn - Tornado' had die van de fabriek uit ééntje zitten (prachtige geluiden).
En deze werkt op zowel Bachmann Dynamis (ESU) centrale (thuis) als op de z21 van Roco (BMB OO modulebaan)
M'n '43 class' 125 HST set van Virgin East Coast werken beide TTS decoders van de gemotoriseerde en niet gemotoriseerde loc perfect op de Bachmann Dynamis ESU centrale, maar willen van geen liefde weten op de z21 van Roco.
Vooral de nieuwere versies van TTS decoders zouden daar wel al es last van hebben.

Hierdoor zit ik nu met de 2-strijd of ik nu die 2 TTS decoders ga vervangen door een 1 ESU sound van Olivia of DC kits + 1 Hatton's of niet. (misschien moet ik dan toch maar ook m'n Lima 'Swallow Intercity' set toch es TTS digitaal ombouwen).

In elk geval véél plezier ermee.

Gr,
Jan(tje)

nmbssncb

Citaat van: Rangeerduivel op 20 oktober 2018, 13:29:00 PM
Citaat van: nmbssncb op 20 oktober 2018, 12:41:44 PM
Is "Pièce Unique" schaal 00 (1:76) of H0 (1:87)?

Willy,
Het is schaal OO (1:76)
Het is een Brits model en de Britten houden angstvallig vast aan OO.
Ik denk niet dat er ergens 1 te vinden is in 1:87, zelfs niet bij Lima, Vitrains of Bachmann die dit model ook ma(a)k(t)en :-\
De sporen liggen echter op dezelfde breedte als die in HO, nl 16,5mm.

;)

Rudy,


Een paar jaar geleden bezocht ik het National Railway Museum in York en heb daar toen een Class 55 Deltic gekocht (speciale uitgave van Bachmann Branch-Line voor het NRW):

https://1drv.ms/u/s!AjfdpqC77T5ii3qcw-Nwf5xwFSso

https://1drv.ms/u/s!AjfdpqC77T5ii3mASjs_Pgmv7Lah

Ook dit model is schaal 00 (1:76).  De afwerking en detaillering is goed tot zeer goed.  Alleen de plastic draaistellen vind ik wat minder.
Kijk naar de wielen en stel vast dat de voorste wielen op beide draaistellen een smaller loopvlak hebben...  Wellicht heeft iemand hier een verklaring voor?


Willy

nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

#3494
Daar kan ik U jammer genoeg niet op antwoorden Willy,
Daarnet eens naar mijn Vitrains class37 (ook een co-co) gekeken en daar zijn alle wielen even breed.
Misschien heeft Bachmann daar een reden gevonden voor het gebruik op hun eigen sporen/wissels... :-\
Knappe loc trouwens, en het plastiekerige van de draaistellen is gemakkelijk weg te werken met bvb Tamya Weathering Master, als je het tenminste over je hart kan krijgen om hem (je loc ;D) vuil te maken...
Een papje (op waterbasis) van maken, insmeren, laten drogen en met een vochtige vod afwrijven.
Nadien is het steeds perfect weg te wassen, het blijft oplosbaar met water.

;)