Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

celtjan

#3465
Ha de Frank,

Hij heeft idd gelijk. O.a. bij Hattons en Rails of Sheffield kan je al eens superkoopjes doen
Het is maar wat je wenst van een decoder.

Hornby is idd de goedkoopste met zijn TTS sound decoders. Basic..., goed en betaalbaar voor iedereen.
Met m'n EZ Command Bachmann DCC Pro Box centrale werken de 2 TTS Sound decoders van m'n 125HST perfect.
(= esu centrale type navigator) Ben ik héél blij mee.
Maar... met de Roco z21 centrale van de BMB OO modulebaan doet hij het helemaal niet.
Dit hebben we ondervonden op de Makers Fair vorig jaar te Eindhoven. Dus die set gaat niet meer mee op rijdagen.

Een aantal Britse winkel/producenten hebben echter de ESU/ZIMO decoders echter zelf wat verfijnt.
Vandaar de prijsverschillen. (Legomanbiffo/Olivia Trains/Gaugemaster/...)

Wens je basic? Dan is TTS meer dan voldoende. Als die maar ondersteund wordt door jouw centrale.
Anders wordt het kijken en vergelijken via YouTube filmpjes en aanbieders
Hornby: https://www.hornby.com/uk-en/shop/power-control/tts-sound-decoders/tts-sound-decoder-class-37.html
Legomanbiffo: https://www.youtube.com/watch?v=yQTAAtNUMcQ
Olivia Trains: https://www.oliviastrains.com/trains/mt/olivias-trains-sound-function-sheets/olivias-diesel-electric-sound-functions

Voor m'n Ieren heb ik ook van de 071 Class en 201 Class max maar 1 van Legomanbiffo.
Voor de rest deze loc types zijn deze uitgerust met de OEM sounds van ESU voor Murphy Models en de goedkopere Bachmann loc pilots (oude LP's van ESU), waarbij de IE 201 Class dezelfde type loc is als de bij ons bekende 66 class.

Gr,
Jan(tje)

Rangeerduivel

Citaat van: celtjan op 15 oktober 2018, 20:49:11 PM
Hornby is idd de goedkoopste met zijn TTS sound decoders. Basic..., goed en betaalbaar voor iedereen.
Met m'n EZ Command Bachmann DCC Pro Box centrale werken de 2 TTS Sound decoders van m'n 125HST perfect.
(= esu centrale type navigator) Ben ik héél blij mee.
Maar... met de Roco z21 centrale van de BMB OO modulebaan doet hij het helemaal niet.

Jan,
dus als ik het goed begrijp mag ik er van uitgaan dat het met mijn ECOS (50200) geen enkel probleem zou geven...
Ik ga nu toch nog even sparen, want het klinkt verleidelijk doch men mag niet vergeten dat 1£ +/- 1,5€ is! ;)
en met de MSM-expo net achter de rug heeft mijn leren buidel weer een flinke knauw gekregen :( :)

In elk geval, bedankt voor de info

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 16 oktober 2018, 00:32:55 AM
Citaat van: celtjan op 15 oktober 2018, 20:49:11 PM
Hornby is idd de goedkoopste met zijn TTS sound decoders. Basic..., goed en betaalbaar voor iedereen.
Met m'n EZ Command Bachmann DCC Pro Box centrale werken de 2 TTS Sound decoders van m'n 125HST perfect.
(= esu centrale type navigator) Ben ik héél blij mee.
Maar... met de Roco z21 centrale van de BMB OO modulebaan doet hij het helemaal niet.

Jan,
dus als ik het goed begrijp mag ik er van uitgaan dat het met mijn ECOS (50200) geen enkel probleem zou geven...
Ik ga nu toch nog even sparen, want het klinkt verleidelijk doch men mag niet vergeten dat 1£ +/- 1,5€ is! ;)
en met de MSM-expo net achter de rug heeft mijn leren buidel weer een flinke knauw gekregen :( :)

In elk geval, bedankt voor de info

;)

1.5? 1.20 nog max hoor. Ga geregeld naar het VK (niet enkel modelbouwaccesoires) en moet zeggen dat ze in jaren niet zo goedkoop staat  ;D
Greetz

Thommy

Herwig

( ook ) Aankoop-plannen in GB ?       (  Peco en/of andere spullen )

1 euro = 0.8793 Britse Pond                    1 BPond = 1.1372 Euro        ( =  ter info, koers van vanochtend )

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 16 oktober 2018, 09:07:08 AM
( ook ) Aankoop-plannen in GB ?       (  Peco en/of andere spullen )
1 euro = 0.8793 Britse Pond                    1 BPond = 1.1372 Euro        ( =  ter info, koers van vanochtend )
Nee Herwig, zo ver ga ik het niet drijven,ik hou het voorlopig enkel bij die decoder.
Citaat van: Thommy op 16 oktober 2018, 06:45:21 AM
1.5? 1.20 nog max hoor. Ga geregeld naar het VK (niet enkel modelbouwaccesoires) en moet zeggen dat ze in jaren niet zo goedkoop staat  ;D
Ha zo laag, wist ik niet, als je dat niet regelmatig nodig hebt volg je dat ook niet zo kort op hé.
Er zal alvast verandering komen na de Brexit, want de huidig lage koers heeft daar denk ik ook wel wat mee te maken... :-\
Alvast bedankt voor de info!

;)

bollen neus

4 Brawa "kameel" wagonnetjes schaal O binnen, nummers 37107,37109,37111 en de 37112. Noem deze "kameel" omdat ze 2 silookes hebben. Zijn 2 asserkes, worden vervuild.
Den Eric

Ludwig

2 modelbouwdozen van Kit nord en de Daf trekker met container van Artitec.
En eindelijk het boek, De reizigers worden verzocht van in te stappen op de kop kunnen tikken.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

celtjan

Citaat van: Rangeerduivel op 16 oktober 2018, 00:32:55 AM
Jan,
dus als ik het goed begrijp mag ik er van uitgaan dat het met mijn ECOS (50200) geen enkel probleem zou geven...
Ik ga nu toch nog even sparen, want het klinkt verleidelijk doch men mag niet vergeten dat 1£ +/- 1,5€ is! ;)
en met de MSM-expo net achter de rug heeft mijn leren buidel weer een flinke knauw gekregen :( :)

In elk geval, bedankt voor de info

;)

Durf ik voor m'n handen in het vuur te steken.
Voor mijn oorspronkelijk systeem had ik eerst de basis Bachmann centrale, waar ik tot 4 IR zenders kon op IR ontvanger gebruiken. In de uitbereiding van de Probox zat een extra zender + ontvanger + verdeelplaat met  met aansluitingen voor 4 ontvangers en niet onbelangrijk: een verbindingskabel EcoSLink om deze met de EcoS centrale te verbinden.

De opbouw zijn dezelfde kastjes zoals de Pico Smart control. Elke bak heeft een uitgang naar een track: de ene voor een programeerspoor. De andere voor de baan.
Het systeem heeft een paar jaar terug een upgrade gekregen. En bij Hattons/Rails of Sheffield zijn er af en toe acties.
Afzonderlijk zijn de IR zender/ontvangers wel tamelijk duur te noemen.
https://www.bachmann.co.uk/dynamis-ultima-dcc

En mocht je nog twijfelen? Wil ik gerust wel es afspreken om het uit te proberen voor je je investering doet.
En idd de Brit £ is de voorbije weken gaan schommelen tss de € 1,2 - € 1,5
De voorbije 2 maanden 2 beurzen te Kent bezocht, nog 2 of 3 voor het eind van het jaar te gaan.
(moet echt dringend aan de bak om m'n BMB OO modulebak "Baile na Leipreachán" es in orde te krijgen)

Gr,
Jan(tje)

Rangeerduivel

Hier de eerder beloofde foto's van mijn "Piece Unique"...
Uit de doos

Ietwat gesuperd en verweerd

Uit de doos

Ietwat gesuperd en verweerd

De ruiten zitten er nog niet in omdat ik rond de uitlaten op het dak nog wat mat zwart dien te spuiten.
Mettertijd zal hij ook nog voorzien worden van LED-verlichting want nu heeft hij niets in die aard.
er zijn natuurlijk mooier gedetailleerde versies van bvb Bachmann of Vitrains dan deze relatief goedkope Hornby, maar zoals reeds eerder gezegd is het mij hoofdzakelijk om de sound te doen.
Hij wordt ook niet uitgerust met een koppeling en zal dus geen wagons of rijtuigen trekken, om de éénvoudige reden dat ik daarvan geen Britse versies heb, alhoewel, een Brits minibaantje (tegen Leuven 2020) zou wel leuk zijn.... ;D
De TTS sounddecoder is onderweg uit de UK, omdat ze toch zo goedkoop zijn (47,98£ = 56,90€ port incl.)...
Nogmaals dank voor de tips celtJan!


;)

Thommy

Greetz

Thommy

nmbssncb

Is "Pièce Unique" schaal 00 (1:76) of H0 (1:87)?

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Citaat van: nmbssncb op 20 oktober 2018, 12:41:44 PM
Is "Pièce Unique" schaal 00 (1:76) of H0 (1:87)?

Willy,
Het is schaal OO (1:76)
Het is een Brits model en de Britten houden angstvallig vast aan OO.
Ik denk niet dat er ergens 1 te vinden is in 1:87, zelfs niet bij Lima, Vitrains of Bachmann die dit model ook ma(a)k(t)en :-\
De sporen liggen echter op dezelfde breedte als die in HO, nl 16,5mm.

;)

Rangeerduivel

Heren,
Vandaag is de sound-decoder van Hornby aangekomen,
prachtig zoals ik verwacht had en hem ook in Leuven al had gehoord.
MAARRRRRRR....het rijgedrag van de Hornby Loc is gewoonweg teleurstellend, nog slechter dan de Lima's van vroeger.
Ondanks grondig nazicht en onderhoud, schokkerig rijden en een lawaaierige aandrijving.
Ik heb dan ineens maar de knoop doorgehakt en een Vitrains besteld!
http://www.ebay.co.uk/itm/273471913308

Echter nog 1 vraagje, De loc rijdt (als hij al rijdt!!!) op zijn hoogste snelheid.
Bij een decoder van de ons meer bekende merken is de snelheid aan te passen dmv CV5.
Daar mijn Engels niet zo denderend is als de loc kan ik niet uitmaken hoe je de snelheid regelt bij de Hornby TTS-decoder.
Kan iemand mij vertellen welke CV ik hiervoor moet aanpassen?
optrek en afrem zijn reeds aangepast, heb hem ook iets luider kunnen zetten, dat moest vanwege het lawaai van de Hornby motor... ::)

;)

DFS

Vorige week toegekomen, een weekje te laat voor de expo  :-\
Is een Walthers Proto Plymouth switcher, Nu twijfel ik nog om er buffers aan te hangen voor een Europeese industrie loc of ik hem toch Amerikaans laat...
De eerste ideen pruttelen wel al binnen voor een nieuw mini baantje...

Alvast even getest op mijn Amerikaanse baan en hij rijdt super, en best nog wat trek vermogen voor zo'n klein ding...


Plumouth by Sven De Fruyt, on Flickr

Plumouth by Sven De Fruyt, on Flickr


bollen neus

Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2018, 14:10:29 PM
Heren,
Vandaag is de sound-decoder van Hornby aangekomen,
prachtig zoals ik verwacht had en hem ook in Leuven al had gehoord.

Heer Rudy, ge zou dit eens moeten horen op schaal O modellen, das nen sound tzjé.
Den Eric.