Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Herwig

"  kek,  Eufrasie,  d' amerikonders zen trug, moe den zonder tanks en ni in kaki,  deize kie "               ( ? )

Michiel

 ;D Je mag meteen Germaine en Urbanie van conversatie voorzien. Je doet dat goed.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

De Big Boy is een pracht machine, en daar ga je van genieten, als was het enkel maar om naar te kijken in een diorama of vitrine !!!
Hier thuis staat de BB dan ook in een op maat gemaakt diorama'tje  in mijn bureau, waar normaal enkel VW minitauren staan, maar ook deze BB  (en een aantal Zwitserse Re460's)  hebben een plekje in de vitrines gekregen, omdat ze zo mooi zijn !

Hopelijk kan je hem herstellen en er veel plezier aan beleven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

krisds

Misschien een goede basis om een ander beest van te maken  :P

plaatje gevonden op het internet

Michiel

Deze Belgische Franco Crosti mastodont zou ik willen bouwen met 4 br91 locjes. De Big Boy zou ik niet graag verzagen voor een experiment met onbekende afloop.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#3335
Michiel,
In het boek "Franco Crosti", de uitgave van Eisenbahn Kurier staan prachtige foto's van de Belgische lok zelfs van na de diverse verbouwingen.
Kan er helaas geen foto's van inscannen want dan moet ik dat boek helemaal openplooien met alle gevolgen vandien.
Als je in de buurt bent mag je het altijd eens inkijken en er foto's van maken (met een beter toestel dan het mijne)
Normaal is dat boek al lang uitverkocht maar je vind het nog te koop op het web tegen.....schandalig hoge prijzen.
Als je geduld van wachten ht: Modellbahnshop Lippe verwacht een nieuwe oplage alleen... levertijd nog onzeker

60500_c by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

SirGresley

Michiel,

In de "bijbel" van de Belgische stomers: Vapeurs en Belgique door Dambly staan er ook verschillende foto's
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

DFS

Knappe machien, een mens heeft nooit te veel Bigboy's in zijn verzameling! Trouwens een cab forward is ook eentje voor het "ooit lijstje"

Michiel

#3338
Op een bekende veilingsite worden nieuwe Pruissische KPEV T13 locomotieven (of varianten) van Fleischmann per opbod gedumpd. Nieuwprijs is rond €180, maar gemiddeld vertrekken ze voor €50, en soms €40 mits wat geduld (zoals deze hieronder). De loc waggelt en "Fleischmann kan er niets aan herstellen" (de rede van de dumping). Ik geef het maar mee voor de avonturiers onder de knutselaars, want van dit model kan men perfect een Belgische type 99 oorlogschadeloc maken (vandaar deze SNCF versie met zwarte wielen). Ik zou zeggen, voor de geïntesseeerden, lig in de hinderlaag... voor zolang het nog duurt.

oh ja.... schaal N !  ;)



... en hier is een onhandig filmpje van de "Waggelende Loc"...  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Firewolf

Een klein gezellig Oostenrijks stoomlocomotiefje klasse 788 (HO Fleischmann)... werd vooral ingezet als rangeerlocomotief en op industrielijnen... ideaal dus om mijn rangeerterrein in opbouw uit te testen...


Fleischmann HO OBB class 788 by Frank Van Geirt, on Flickr

ERVIN

Om het draadje " Heb je wat gezien , toon het ons" in " Grootbedrijf" niet te vervuilen over de DB Traxx loc , hier even mijn nieuwste buitenlandse aanwinst , Roco DB 186.
Zowat door half België moeten rijden om hem nog te vinden , maar ik had geluk vandaag.

DB Traxx in Mol-Cargo by Erwin Janssens, on Flickr

raf

Klein heftrukje gekocht
kost wel wat maar ja ik heb er een speciaal gebeuren mee in gedachte
als het aan komt en de boel werkt dan zien jullie het wel

daar ik een los kaai aan het bouwen ben moet er natuurlijk ook een heftruk op staan hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

eigenlijk op rondrijden raf
maar dat was eigenlijk al iets dat jij in gedachten had nietwaar
gr peter

raf

niet echt rond rijden want ik denk niet dat de wieltjes daar goed voor gaan draaien
ik wil wel palletten laden en lossen met dat ding .
onderdelen die ik nodig heb is 2 servo's ,het mechaniek om een lazer in een cd lezer te laten bewegen en een elektro magneet
en natuurlijk dat heftrukje
ik wil er meer mee doen maar door gebrek aan ruimte is niet meer dan dit in het gebouw te proppen
eerst maar eens dat gebouw klaar krijgen hé
dan zien we wel weer nadien
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

55erke

Citaat van: ERVIN op 04 november 2017, 19:46:15 PM
Om het draadje " Heb je wat gezien , toon het ons" in " Grootbedrijf" niet te vervuilen over de DB Traxx loc , hier even mijn nieuwste buitenlandse aanwinst , Roco DB 186.
Zowat door half België moeten rijden om hem nog te vinden , maar ik had geluk vandaag.

DB Traxx in Mol-Cargo by Erwin Janssens, on Flickr

Waaw knap machientje.  Ideal voor op jou baan.
In het echt een opvallende verschijning op de Belgische sporen en op de modelbaan dus ook 😉
Groetjes
Johan