Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

marctje

Vandaag 2 nieuwe locs aan de vloot Union Pacific mogen toevoegen:
een EMD SD40
EMD SD 40 by Marc De Groulard, on Flickr
en een EMD DDA40X
EMD DDA40X by Marc De Groulard, on Flickr
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

bellejt

zondagje tijdens heerlijk dagje winkelen met een super medeforummer toch een lokje gekocht en deel 4 van de Lux serie Eisenbahnen in Lux..  :


raf

marc die  EMD DDA40X   das zo te zien een serieus beest mijn gedacht
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Een ferm beest "mijn gedacht"
en behoorlijk wat trekkracht.....

DFS

Ja die DD40 heb ik ook nog een tijdje willen toevoegen in mijn collectie, uiteindelijk niet gedaan omdat hij te 'jong' is

755philippe

Vandaag naar de treinenwinkel geweest en een Fuchs gekocht die juist was binnengekomen.
Deze ga ik nog wat verweren, een arbeider inzetten en een motortje onder de tafel zetten zodat deze kan draaien (of toch proberen) want het is erg klein.
Wordt dan wel een model die vast op de baan komt te staan. Kabel hangt nog wat slap maar zal wel beteren als ik er wat gewicht aan hangt.

     

Mvg

755philippe

marctje

Hier wat foto's van mijn nieuwste aanwinst. Kon hem niet kleiner krijgen GP 38/2 in G scale
GP 38-2 G scale by Marc De Groulard, on Flickr
GP 38-2 G scale2 by Marc De Groulard, on Flickr
GP 38-2 G scale3 by Marc De Groulard, on Flickr
GP38-2 G scale4 by Marc De Groulard, on Flickr
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

evan

Marc,

Dat is geen GP38-2, maar een GE U25b en de fabrikant is vermoedelijk Aristocraft op 1/29 schaal.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marctje

Bedankt voor de rechtzetting Evan, ik dacht dat dit een GP 38/2 was want ik had de lok nummer opgezocht op de website van UP en deze kwam overeen met een GP 38/2
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

oebr



Zoek de 7 verschillen, de "Belgische" BR 215 van ESU en daarnaast de BR215 van Fleischmann.
Die laatste kost ongeveer de helft, heeft uiteraard niet zoveel praat op maar ziet er verder
hetzelfde uit. Dit model betreft de 215130 die in 1992 de Eifel onveilig maakte.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

#3250
toch lijkt die eerste(linkse) toch iets groter uit de kluiten gewassen en de raampjes lijken net iets groter of is het gezichtsbedrog? :-\
De Belgische één van de nr's die naar Belgie kwamen ?

oebr

ja Peter, dat is misvorming van de foto want live zien ze er krek hetzelfde uit.
Er kwamen wel meer 215'n naar België, tot Montzen en op 45/47/48 durfden ze zich
wel met 'Duitse' nummers wagen. Maar deze is idd een van de zes of zeven die
de Belgische veiligheidssystemen hadden en heel het net mochten berijden (blijkbaar ook door machinisten van Montzen bestuurd).

Vreemd is wel dat ik enkele keren in Brussel 218'n zag, voor zover ik weet hadden die dat niet aan boord.
Ze reden wel niet toen ik ze spotte, misschien dat er iets anders voorgekoppeld werd wanneer ze dat wel deden.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

guydhaese

Citaat van: oebr op 18 maart 2017, 13:35:51 PM
Er kwamen wel meer 215'n naar België, tot Montzen en op 45/47/48 durfden ze zich
wel met 'Duitse' nummers wagen. Maar deze is idd een van de zes of zeven die
de Belgische veiligheidssystemen hadden en heel het net mochten berijden (blijkbaar ook door machinisten van Montzen bestuurd).

Is dit de 215 023 ?  Tof voor de Belgische modelspoorder dat ESU net dit loknummer als model in blauw/beige heeft uitgekozen.
Dank voor de mooie foto, Red!
Mvg, Guy

ERVIN

In de vroege jaren '80 heel soms ook te zien in de Huckepack treinen die vanuit Duitsland doorheen Mol kwamen.

Metpetergaathetbeter

ik zat al te denken dat die inderdaad verder kwamen tot in Antwerpen dacht ik ? ;) ;)