Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Metpetergaathetbeter

eigenlijk is het nog steeds het onrecht dat de onzen aangedaan werd is altijd veel erger dan het onrecht dat anderen is aangedaan :-\

Huugooke

Suske: een diorama waar de slogans en symbolen nog doorschijnen op ruInes, daar kan ik mee leven!

Inderdaad, 70 jaar geleden! In stilaan wordt men toleranter over die tijd; men vergeet, degenen die het aan den lijve hebben ondervonden sterven stilaan uit.
En ik blijf er bij dat die symbolen in Duitsland nog steeds niet zijn toegelaten.

3rail

#3047
Het is niet mijn bedoeling om hier mensen te kwetsen.

Ik bouw mijn model baan met de overtuiging dat het er zo uitzag zoals het er uitzag.
Jij kunt je model baan ook niet bouwen zonder de logo's op je lok en het straat beeld van nu of toen.
Of een ander het hier nu mee eens is of niet, het blijft geschiedenis.

Overigens mag het boek : Mein Kampf in Duitsland weer verkocht worden.(kijk maar op internet)
Dit boek levert nog steeds geld op voor Beieren, want die meneer met die snor heeft nog een belasting schuld.
Het boek was al over de hele wereld te koop.

Ik weet trouwens heel goed wat de Duitsers hebben aan gericht in Europa, ik heb al diverse Concentratie kampen bezocht
en geloof me, ook daar krijg ik geen blij gevoel van.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Kees-Jan

Het boek mag niet openbaar verkocht worden.

In Duitsland mag alles thuis maar niet in het openbaar. Das nog steeds strafbaar.

Verder mag iedereen het zelf weten van mij. We hebben allemaal schuld aan duistere periodes (Belgen lossen de duisternis dan wel weer slim op met lantaarnpalen langs de autostrade).

Kom net toevallig terug ván de film Er ist wieder da.

Indrukwekkende film die over enkele weken misschien wel hoge ogen gooit....

De film geeft precies de worsteling van een volk met een verleden weer.

Een aantal mensen die ik ken in Duitsland schrokken van de film en het confronterende karakter.


raf

op alle fora kom je dit tegen waar ook ter wereld
kijk ik bouw duikboten en ja ik heb duitse duikboten en of daar nu een haken kruis op staat of niet iedereen kent dat type van boten
let wel tussen de twee oorlogen in zijn het de nederlanders die de boten geperfectioneerd hebben onder leiding van duitse ingenieurs
het type 7 b was reeds vaar klaar voor de oorlog begon als ook reeds proeven gedaan met het type 10
er is in die tijd zowel door de geallieerde als door de andere kant veel ontwikkeld geworden
we hadden nooit radar of sonar gehad als er geen duikboten of vliegtuigen geweest waren
door de militairen zijn de eerste vliegtuigen ook verder ontwikkeld geworden anders was het pas veel later dat de civiele luchtvaart zou ontstaan zijn
modulaire op bouw van een instrumenten paneel werd toen daar ook uitgevonden .
en ja ieder land wat aan kolonisatie deed heeft boter op zijn hoofd maar ook in belgië word dat allemaal dood gezwegen net zoals in nederland
maar over deze baan die mag inderdaad niet in duitsland op een tentoon stelling staan of je moet de kruizen over plakken
en zo worden er dus veel initiatieven geboren op het probleem
dan een vierkant met een kruis er in mag ook en dat terwijl iedereen weet wat er mee bedoelt word en dat vind ik dus echt hypocriet
wat er vooral niet mag gebeuren is dat het gebeurt is maar eigenlijk die twee atoom bommen van de amerikanen da was ook  nie zo proper hé

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stedahult

Citaat van: 3rail op 06 januari 2016, 10:15:44 AM
Bedankt Peter voor je reactie.

Inmiddels begint de verzameling van B&K toch te groeien.
Naast de kraan had ik de brug ook al eens gekocht voor een prikkie, ook de 5 standige loods met 10 standige uitbreiding
kocht ik in Groningen voor een leuke prijs ( op Ebay.de gaan ze voor zo rond de 500,- Euro en dan alleen de 5 standige loods)

De Landerbahn watertoren kocht ik van een kennis van me en de kolenstort bunker heb ik ook voor een mooi prijsje
gekocht in Houten.
De bouw van de stort bunker heeft een kleine maand geduurd, dus dat geduld klusje van de kraan ken ik wel. :) :)

hier een paar afbeeldingen. ;)







Edward.

Helemaal goed, ben benieuwd naar de verdere uitvoering van je bouwwerk.
Zeker dat stuk geschiedenis interreseert mij zeer. Mede door een aantal familieleden
die in Duitsland te werk zijn gesteld in die periode. Daardoor heb ik ook een uitgebreide
verzameling van. Dus bouw lekker verder met veel realisme erin verwerkt graag.
Mvh. Steef

stoomlokje

Er zijn hier mensen die aanstoot geven aan dit modelbouwwerk, dat tenslotte maar MODELBOUW is.
Ik vraag mij af of diezelfde mensen de TV afzetten als het nieuws begint.
Daar zie je alle dagen die gruwelen op , in bijna alle werelddelen uitgevoerd , vandaag nog.
Laat de mensen toch hun hobby bezigen en de gemaakte MODEL stukken bewonderen.

Als er iemand een slagveld maakt van pakweg ,Napoleon of de indianen en cowboys,en noem maar op, maakt hier NIEMAND aanstoot aan en dat zijn ook massaslachtingen geweest ,

Dat wil niet zeggen dat we die geschiedenis moeten vergeten , maar dat is iets gans anders dan
met de hobby iets uitbeelden.


bellejt

heb ook geen probleem met natuurgetrouwheid.En als daar hakenkruizen bijhoren dan is dat zo.Dat symbool stond oorspronkelijk voor gans wat anders dan nazisme.De adelaar die er soms ook opstaat is een zeer gerespecteerd en prachtig dier.Heb trouwens ook met een modelvliegtuig uit die periode gevlogen en daar stonden de kruisen ook op.Nooit een opmerking over gekregen behalve dat het mooi afgewerkt en heel origineel was.Soms maakt men van een mug en olifant.

Maar we wijken eigenlijk af van het topic.

stoomlokje

Edward , trek het je niet aan wat de anderen zeggen , beleef gewoon plezier aan je hobby.


NielsVV

Amai, als ik hier zo die reacties lees, zal ik maar niet eens een topic openen over mijn tinnen soldaatjes of schaal 1/6 poppen.

Ouderwets.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Huugooke

Ik heb me nog eens aangelogd om de laatste keer een paar opmerkingen en commentaren recht te zetten.
Ten eerste is het jammer dat er meer reacties pro dan contra zijn.
Dan nogmaals die totaal foute opmerking dat "er heel wat technische vooruitgang is geboekt door de oorlog". Mensen, al die dingen zoals radar en afstandsbesturing bestonden al; ze zijn toen enkel geperfectioneerd om efficiënter te doden of zich te verdedigen.
Als je dezelfde bedenking maakt over de tijd daarna, in welke oorlog is de Led en zijn toepassingen dan ontstaan? En de GSM? Al die dingen zijn militair toegepast, maar geperfectioneerd voor dagelijks gebruik. Zelfs de GPS die oorspronkelijk voor militaire doeleinden is bedacht, is nu "ingeburgerd".
En dan die afbeeldingen die een model "juister" maken. Probeer eens een bouwdoos van een vliegtuig te vinden waar op de buitenkant hakenkruisen te zien zijn. Voor de Europese markt ontbreken die; soms zijn zelfs de hakenkruisen op de decals in stukjes, zodat je ze zelf moet samenstellen.
En waarom stoort dat minder op een militair model dan op een trein? Legertuig, bediend door soldaten, heeft een aanneembaar doel; het is een strijdmiddel zoals een zwaard en een hakbijl. Die swastika stond inderdaad overal op, van eetgerei, radio's tot schepen.
Op een trein roept dat voor mij heel andere beelden op. Wie heeft de dokumentaires niet gezien van de transporten naar de kampen, waar de lijken uit de wagons rolden. Als ik dan die modelbaan zie, met de bekende slogans en kentekens, komen deze beelden voor mijn ogen. De trein heeft daar een verfoeilijke rol gespeeld.
En stop met die stomme opmerking "die heeft dat daar ook gedaan, en die dat". Nooit werden zoveel mensen op zo'n koele en onmenselijke manier afgeslacht! Er is geen vergelijk mogelijk.
Ik las ook opmerkingen over grootva of oom "die was gedeporteerd maar niet kwaad was op Den Duits". Dan hadden die daar waarschijnlijk een luizenleven gehad;  die ik ken en het overleefd hebben zijn niet te spreken over "Den Duits".
Voor mij is het hier afgesloten, als 3rail dit wil nabouwen moet hij dat maar met zijn geweten klaren.

Huugooke

Citaat van: stoomlokje op 07 januari 2016, 17:20:16 PM
Edward , trek het je niet aan wat de anderen zeggen , beleef gewoon plezier aan je hobby.
Maar hou het achter gesloten deuren.

Huugooke

Nog vergeten: het hakenkruis is een oud symbool, en heeft een heel andere betekenis.
Ja? Schilder er dan maar eens een paar op uw auto! En leg het dan uit aan de politie!

bellejt

wil niet zeggen dat het niet strafbaar is in het openbaar als je het verkondigd.Als getrouwheidsgebruik in modellen is het niet verboden.Heb dat toendertijd nagevraagd om problemen te vermijden.Maar dit heeft niets met de origine ervan te maken maar met een dictator/despoot die het gebruikt /misbruikt heeft.
Maar zoals ik reeds opmerkte : WE WIJKEN TOTAAL AF VAN DE BEDOELING VAN DIT MOOIE TOPIC