Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

SuSke

Als je daar wasbenzine in doet, zal hij niet lang sporen reinigen, vrees ik. De wasbenzine verdampt terwijl hij uit die naald druppelt.
Eerder in de richting van WD40 of iets in die aard gebruiken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ludwig

Citaat van: SuSke op 08 augustus 2014, 12:58:09 PM
Als je daar wasbenzine in doet, zal hij niet lang sporen reinigen, vrees ik. De wasbenzine verdampt terwijl hij uit die naald druppelt.
Eerder in de richting van WD40 of iets in die aard gebruiken.

WD40, Dat begrijp ik niet goed ?
Waarom zou je dat doen ?
Volgens mij gaat dat nog lang vettig blijven, of niet ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Peter

ik gebruik al jaren gewone ordinaire viltpads van Noch onder een aantal wagens die konstant meerijden in mijn  treinen.
En zijn de sporen na verloop van tijd ga ik er eerst met een reinigingwagen met Roco clean over gevolgd door een oeroude Liliput reinigings tankwagen gevuld met de goede oude SR24 reinigingsolie (die nog altijd niet opgeraakt is). Nog nooit problemen gehad met slechte kontakten
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Ben sinds kort ook aan het experimenteren en tot nu toe voldoet wasbenzine goed.
Busje van 1liter uit de Brico, kost niet veel en gaat super lang mee.

Ben wel eerst langs de apotheek om een spuitje moeten gaan om alles over te hevelen in de Herkat poetswagen.
Wel een beetje lastig als ze dan vragen waarvoor het spuitje moet dienen  :D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Kees-Jan

Werk dagelijks met "spuitjes" dus dan heb je dat niet.  KM 1 rookvloeistof werkt ook goed by the way.

Ook hierin (on topic):


BR 290 053-8 by Rail-Kees, on Flickr


Stedahult

Ook leuk, een järnvägs marknad. Klein, maar wel met die stukken
die je hier zelden vind. Het boekje is voor een klein projectje wat
na voltooiing een tijdje richting Sverige gaat.

Mvh. Steef

Kautenbach

leuke loc Steef ;) in model ook beschikbaar? en ik vin die vrachtwagen ook wel cool, wat ligt er links naast eigenlijk, in dat zakje?

Stedahult

Dat is een spoorfietsje van EpokeModeller.
Die moest ik nog hebben voor de Deense baan.
In maart had hij deze niet meer, stond ook met
zijn spullen in Ängelholm. Zal van de week een
foto posten zodat het fietsje beter te zien is.

Roco heeft deze Da al even in het program, ik
twijfel nog steeds tussen deze of een Ma.
Mvh. Steef

ceuleer

#2288
Vandaag een speciale rail van Fleischmann afgeleverd, een rail om mijn Falns kolenwagons te lossen, de kleppen worden open geduwd door het V-vormige profiel wanneer de wagon erover rijdt, 't is de bedoeling van deze rail boven een opvangbak met rolband te plaatsen, zo kunnen de kolen verplaatst worden naar andere wagons of trucks.

ERVIN

Zo dat gaat mooi , mooie sleep en leuke sound trouwens.  ;)

dani

fijn !!!  hoe zo een stukje plastic met metalen stripjes er op toch veel "leven" kan brengen in een modelbaan, hee.

Verder sluit ik me volledig aan bij vorig kommentaar : mooie sleep, leuke sound en vooral:  realistische snelheid !   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Gunter,
Detailvraag,
kunnen de wagens ook de V voorbijrijden zonder opengeduwd te worden?  :-\

;)

dani

als ik me niet vergis kan je bij sommige wagens die 'lipjes" in klappen waardoor ze niet worden open geduwd ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Bij elke wagons zijn 2 kleine onderdeeltjes bijgeleverd, die kan je dan in de kleppen in klikken.

op deze foto zitten ze er niet in.



op de 2 volgende wel.





Als de lipjes geplaatst zijn gaan ze altijd open als je over de ontlaadrail rijdt, maar de lipjes zijn op 1 2 3 te plaatsen of te verwijderen, vastpakken en in klikken of er terug uit trekken.

Rangeerduivel

Betankt Gunter en Dani voor de zeer duidelijke (en geillustreerde) uitleg!

;)