Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

evan

Mierzoet :)

Dit is een versie zonder geluid en en heb er nog een besteld met geluid voor dubbeltractie te rijden :P

De details zijn goed, fijn en de behuizing is uit metaal.  De leuning is ook heel stevig, maar fijn uitgevoerd wat toch een enorm pluspunt is.

Eens de sound versie er is zal ik op het forum ns een test verslag plaatsen bij interesse.

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

itchy

Citaat van: evan op 10 december 2013, 22:23:09 PM
Eens de sound versie er is zal ik op het forum ns een test verslag plaatsen bij interesse.
Ja graag! Heb zelf de NS Cargo / Railion versie besteld. In elke lok zit blijkbaar al (standaard) een luidspreker ingebouwd.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

evan

#2042
Hoi Itchy,

Ik heb de lok al geopend en het klopt dat er een luidspreker in zit.

Ik heb er een LOPI 4 in zitten, maar nog niet alle functies werken.  (Rangeer knipperlicht en binnen verlichting)  dit heeft te maken met de functie uitgangen.  Bij LS models is dit ook mlet sommige loks (21, 27 en 12 reeks).  Ik wacht nog even op de specificaties van Rocky Rail om de CV's aan te passen.  Momenteel heb ik het zelf nog niet uitgezocht ::)

Groetjes,

Edit:  De functies zijn aangepast en werken.  Als iemand interesse heeft in de file: stuur maar een PM
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Binco

Knappe Lok, Evan  8)
En als je hem dan nog eens met 2 laat rijden is het helemaal af!

Details: Ik had ergens gelezen dat er maar 15 machines waren die (6505 - 6520) in België mochten rijden, wie bevestigd/ontkracht dit?

evan

Dat valt dan mee voor m'n tweede... dat is de 6519 :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

itchy

Citaat van: Binco op 11 december 2013, 22:20:14 PM
Details: Ik had ergens gelezen dat er maar 15 machines waren die (6505 - 6520) in België mochten rijden, wie bevestigd/ontkracht dit?
Correct, hier nog een mooie foto van een forumgenoot + wat uitleg, ook over de inzetbaarheid van de 'Vlaamse reuzen' in België
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Citaat van: Binco op 11 december 2013, 22:20:14 PM
Knappe Lok, Evan  8)
En als je hem dan nog eens met 2 laat rijden is het helemaal af!

Details: Ik had ergens gelezen dat er maar 15 machines waren die (6505 - 6520) in België mochten rijden, wie bevestigd/ontkracht dit?

Klopt helemaal. Er zijn inderdaad een aantal locomotieven die in Belgie mogen rijden. (6514 is terzijde.)
Even met dank aan de site van Roland Korving. http://www.rolandrail.net

6505 (rood)
6506 (rood)
6507 (rood)
6508 (rood, "Karla")
6509 (rood)
6510 (rood)
6511 (rood)
6512 (rood, "Peter")
6513 (rood)
6515 (rood)
6516 (rood, "Wouter")
6518 (rood)
6519 (rood)

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Citaat van: evan op 10 december 2013, 22:23:09 PM


Dit is een versie zonder geluid en en heb er nog een besteld met geluid voor dubbeltractie te rijden :P

Eens de sound versie er is zal ik op het forum ns een test verslag plaatsen bij interesse.

Groetjes

Evan, ik dacht eigenlijk dat het niet mogelijk is om een digitale lok in tractie te laten rijden met een sound lok, want zodra je beide loks laat rijden, vertrekt de digitale lok meteen en de sound lok die blijft nog even staan.

Ben dus erg benieuwd of je daar wat op gevonden hebt. Het geluid uitzetten daar koop je natuurlijk geen sound lok voor.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

daarvoor dienen de CV's en een lokprogrammer he ;)

Eens zover laat ik je iets weten ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 12 december 2013, 16:30:35 PM
Citaat van: evan op 10 december 2013, 22:23:09 PM
Het geluid uitzetten daar koop je natuurlijk geen sound lok voor.

Michael,
daar heb je gelijk in,en om misverstanden te vermijden dit;
Zelfs al zou je het geluid uitzetten,de decoder zal dezelfde tijd nemen om vertreksignaal naar de loc te sturen,dus die 10à15 sec (opstarten denkbeeldige motor) blijft de loc zoizo stilstaan!
Dus het meest ideale is 2 dezelfde decoders,al dan niet met sound.

;)

evan

Hoi Rudy,

Ik heb dat probleem niet.  M'n soundlocs met of zonder sound starten direct.  Hangt van je instellingen van CV's af.

Groetjes :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Binco

Zoals Evan al zei kan je met CV's heel wat doen,
In de LokPilot V4 zit er een functie 'virtual sound', die je op een F-toets kan steken.
Best dezelfde f toets als de sound lok.
Als deze functie geactiveerd is, en de juiste opstarttijd is ingesteld gaat de lok zonder sound hetzelfde reageren als ene met sound!  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 12 december 2013, 17:57:08 PM
Hoi Rudy,

Ik heb dat probleem niet.  M'n soundlocs met of zonder sound starten direct.  Hangt van je instellingen van CV's af.

Groetjes :)
Citaat van: Binco op 12 december 2013, 17:57:41 PM
Zoals Evan al zei kan je met CV's heel wat doen,
In de LokPilot V4 zit er een functie 'virtual sound', die je op een F-toets kan steken.
Best dezelfde f toets als de sound lok.
Als deze functie geactiveerd is, en de juiste opstarttijd is ingesteld gaat de lok zonder sound hetzelfde reageren als ene met sound!  ;)

Daar zal ik moeten het fijne van weten!
Ik zal binnenkort in het bezit zijn van 2 Mehano 77ers,mogelijk met 2 verschillende merken sound-decoders.
Ik heb het er reeds over gehad met Olivier,dus Stephen,zet Olivier maar goed op de hoogte hoe het moet,dan kan hij dat voor mij regelen,en ik zorg ondertussen voor de drank! 8) ;D :)

;)

Michael

Citaat van: evan op 12 december 2013, 17:57:08 PM
Hoi Rudy,

Ik heb dat probleem niet.  M'n soundlocs met of zonder sound starten direct.  Hangt van je instellingen van CV's af.

Groetjes :)

Evan bedankt voor de info, ik denk voor velen interessant om te weten dat je zonder problemen een soundloc met een digitale loc in tractie kan laten rijden. Zal me toch ook eens moeten verdiepen in de loc programmer.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stedahult

Vandaag in Houten weer een schrapje van het lijstje gehaald.
De 6 ton crane van de BR gekocht. De twee wagons voor werkelijk
een prikkie gevonden. Er was overgens veel Brits te vinden.

Mvh. Steef