Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Eres

Ja Luc

Ben ik helemaal met je eens en dat lukt mij op het ogenblik niet zo erg goed. De baan ligt er en ben dus bezig deze te gaan verlengen en langzaam  de richting in te gaan die ik wil. Maar ben dus digitaal gegaan en daar zit even een tegenslag wat betreft de programmering.

Maar ik heb de eerste nu zelf digitaal gemaakt en wil de andere dat ok gaan doen. In totaal nog 7 te gaan dus. Dankzij een mede forum lid heb ik de juiste informatie in de NL taal maar moet het nog een keer goed doorlezen en dan een sprong in het diepe maken.  Hopelijk lukt het mij daar ik heel veel vraag tekens heb.

Maar ik hield mij ook strak aan TP IV en V maar heb dus nu een zijsprong gemaakt met de eerste loc naar VI en dan denk je waarom eigenlijk niet? De TP VI is de BR 185 van Railpool met die led verlichting een hele mooie loc

Wim

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Eres

Ton

Naar Quick in Malmedy zal je mij nooit meer zien gaan. Letterlijk toen ik er kwam was het er vies vuil en smerig. Rotzooit op de grond. Personeel 4 tot 5 keer moeten roepen en wat ik kreeg ging na de eerste hap meteen de vuilnisbak in. 

Trois Pont is heel leuk ben er al vaak geweest. Je kan er heel mooi fotograferen tussen het traject Vielsalm en Trois Pont. Tijden het auto rijden heb ik al punten gezien waar ik nog een keer heen moet. We zijn nu de herfst al ingegaan en dan straks met die mooie herfst kleuren en ook dan iets laten in de winter met de sneeuw kan je heel mooi daar terecht. En het is dicht bij huis ook nog een keer.

Wat Gouvy betreft Ton ik ben dus niet bezig Gouvy op spoor na te bouwen. zou best interessant zijn maar dan krijg ik een rangeer terrein en heel veel afstel sporen. Ook niet verkeerd uiteraard maar dan vraag ik mij af of dit op schaal HO op 3.75x1.25 haalbaar zou zijn.

Ik wil het eigenlijk houden bij een multifunctionele gateway terminal. Deze is dan gevestigd aan de grens Ardennen en het G H Luxemburg. Met de bedoeling om mijn favorieten te laten rijden en dat is NMBS, CFL en DB. Eventueel zou daar dan later nog SNCF/Fret, OBB of SBB bij kunnen komen. SBB vind ik persoonlijk zeer interessant en uitdagend in die kleuren maar dat is bij OBB ook.

De terminal moet iets zijn wat vroeger in Gouvy voor kwam. Aan/Afvoer van diverse soorten goederen zoals erts, hout aan/afvoer en andere zaken. Het zal geen opslag terrein worden voor erts of kolen. Maar dan wel iets in de nieuwe tijd wat containers en in een hoekje vanwege ook weer Gouvy een hout verwerkings bedrijf.

Ik zou mij eerst met TP IV en V gaan bezig houden gelet ook op de diesels oa NMBS en CFL daarvan de reeks 62 of 53 en CFL 18. maar heb in mijn digitale set een loc in TP VI een BR185 van Railpool en daar ben ik zeer tevreden mee. Mooie loc en goed in details en die led verlichting zalig. Alleen het programmeren moet nog gaan lukken.

Wim

Eres


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Wim. Het was bedoelt voor Luc. Maar ja.
Ik hoop Luc met een paar weken weer te zien. En dan kunnen we misschien wel even praten over zijn modelbaan. (Als we tenminste mogen langskomen?)

Luc. Denk je even na wat je waar ik mee mag helpen? Al is maar de gedachte voor het oplossen van problemen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Eres


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Ben zeer ontroerd Luc dank je. Wat is je favoriete drankje?

Wim

mark7758

Even goed plannen en er staan 200 forummers bij hem op de stoep. Het huis is te klein. Denk ik.
Wie weet kan de NMBS een aparte trein inleggen naar Gouvy??
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter


doomslu

Citaat van: Eres op 15 september 2013, 20:10:44 PM
Ben zeer ontroerd Luc dank je. Wat is je favoriete drankje?

Wim
Bernard-Massard natuurlijk.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


Eres

Citaat van: mark7758 op 15 september 2013, 20:48:04 PM
Even goed plannen en er staan 200 forummers bij hem op de stoep. Het huis is te klein. Denk ik.
Wie weet kan de NMBS een aparte trein inleggen naar Gouvy??

Jij kent mijn huis helaas niet, maar dat worden heel wat kratjes met iets beginnende met Ju....... Gelukkig heb ik een aanhanger. NMBS doet ook extra treinstellen inzetten oa voor schoolreisjes naar Gouvy met de Desiro dus luxe reisje?

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 15 september 2013, 20:10:44 PM
Ben zeer ontroerd Luc dank je. Wat is je favoriete drankje?

Wim
Duvel, maar dat had je misschien al kunnen raden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan