Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Jurgen

Ik ben sinds vandaag weer twee Märklin setjes rijker.

Ik heb in een Limburgse winkel de sets 41871 en 41875 gekocht, beide PBA sneltreinrijtuigen, de ene van de Etoile du Nord, de andere van de L'Oiseau Bleu". Die stonden al een hele tijd in de aanbieding en uiteindelijk ben ik toch gezwicht, voor € 20,00 per rijtuig kan je niet sukkelen hé.  ;D
Een derde set ligt er ook, maar die is duurder en heb ik maar laten liggen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ceuleer

Hier mijn laatste "niet Belgische" aanwinsten, een nieuwe Lemke/Mehano Class 77 ACTS en een 2dehands Mehano Class 66 HGK DE 62.
Nu heb ik 9 van de 10 class 66 modellen in mijn bezit die mehano vroeger heeft uitgebracht voordat Lemke met de nieuwe reeks in gekomen.
Of als iemand weet of er nog anderen bestaan dan deze 10:

Class 66 GM RAILION
Class 66 R4C PB 17
Class 66 R4C 66 020
Class 66  HHPI 29003
Class 66 DLC PB 03
Class 66 DLC PB 19
Class 66 HGK DE 62
Class 66 HGK DE 64
Class 66 ERS PB 07
Class 66 ERS 6604 (ben ik nog naar opzoek)


stevend

Ik heb een licht vermoeden dat deze ook van Mehano zijn ;D









ceuleer

Die ACTS is een versie die ooit herspoten is geweest, enkele Nederlanders hebben eens een 20 tal stuks van de ERS versie bij mehano gekocht en die dan allemaal omgespoten, op marktplaats stond er een tijdje geleden nog een te koop, ik vond de prijs nogal hoog. Dus niet origineel van mehano.
De HGK zou wel eens in N schaal kunnen zijn van Kato, ik weet dat die dit model en meerdere modellen aanbieden.
De Freightliner en de ECR 66195  zouden van Bachmann kunnen zijn in schaal OO, of omgespoten mehano's.
Lemke/Mehano brengt wel 2 nieuwe modellen van ECR uit volgens MSM 128, maar wel andere nummers dan de foto.
In de mehano catalogus 2008 worden meerdere nieuwe modellen aangekondigd maar ik denk dat die nooit geproduceerd geweest zijn, op het net vind je eigenlijk alleen maar van die 10 modellen iets terug die in mijn lijst staan.
Ik zoek bewijzen van nog andere mehano modellen, dus laat maar komen als je iets ontdekt.

stevend

#1744
aha, dat verklaart al iets meer.
Toch , wat de  Freightliner betreft zou deze door Mehano gemaakt zijn maar door Bachmann verdeeld ?!
http://www.british-ho.freeserve.co.uk/showcase/traction-diesel/mehano_cl66_1.htm

Maar het volgende is misschien iets? nl Mehano 58704

stevend

Uiteraard kan je ook je modellencollecte uitbreiden met de loc's van Classix .
Deze zijn ook opgeschilderde Mehano's .
Dan heb je er nog 6 te gaan  ;D

ceuleer

Weeral iets dat ik niet wist, dat van de mehano Freightliner.
De classix kende ik wel, maar hebben die 6 verschillende loc's Gemaakt ?
Ik heb wel al eens gelezen dat de painting soms nogal slordig is...

ERVIN

Mooie collectie Ceuleer , maar deze twee krachtpatsers mogen er toch zeker niet bij ontbreken hé.  ;)

Dit zijn geen Classix of Lemke's , maar reeds enkele jaren geleden omgespoten Mehano's.




stevend

Voila ,dat zijn de 2 kleurstellingen die Classix ook uitbracht.
In iedere kleur zijn er telkens 3 nr varianten uit gebracht.
De crossrail : pb 03 Mireille
                     pb 12 Marleen
                     pb 13 Ilse         
dit te lezen in msm 111
De Captrain  : 6601 , 6603 , 6609 pb05. En dit te lezen in msm 114 pag 7

ceuleer

Hé Erwin,
wat bedoel je met "Dit zijn geen Classix of Lemke's , maar reeds enkele jaren geleden omgespoten Mehano's. "
Heb je die zelf gemaakt, of iemand die je kent ?
Het zijn dus niet de crossrail en captrain van Classix op uw foto's waar Steven het over heeft als ik het goed begrijp.
Ik heb uw foto's van uw baan op Flickr al meerdere keren bekeken, daar heb ik dan ook uw class 66 loco's opgemerkt.
Steeds ben ik onder de indruk van de baan en het rollend materieel. Top !



Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend

oeps  :o
foutje van de firma
Uiteraard bedoelde ik Gunter

ceuleer

Ik had het wel door zulle.  :)
Ik had die topic's 2 jaar geleden wel gemist, ik weet wel dat Kees-Jan al knappe dingen gemaakt heeft, en waarschijnlijk er nog knappe gaat maken.
Heeft Kees-Jan die voor Erwin ook gemaakt ?

ERVIN

@ceuleer , nee Kees-Jan heeft ze niet gemaakt voor mij , maar het was ook een nederlander  , voor meer info graag even via pm.  ;)