Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Stedahult

Herwig

Dit is een originele Kleinbahn. De derde nummervariant van de Hbikks-tt.
Ik zocht deze nog en vond hem in Århus afgelopen dinsdag. Roco heeft
deze (nog) niet uitgebracht, maar mogen dat van mij wel doen. Graag
weer met een ander nummer, dat is net even mooier  ;)
Mvh. Steef

Herwig

@ Steef,

Als het een  "Kleinbahn"  betreft, en géén KleinModellBahn, zou Roco hem  niet   uitbrengen, zover 'k de toestand
Kleinbahn/ex-KleinModellBahn begrijp... .
((Roco heeft bijvoorbeeld wél de NMBS-roldakwagen van ex-KleinModellBahn heruitgebracht....)

Heeft uw Deens Kleinbahn-H0-wagentje een kortkoppelingsysteem?.
De meeste Kleinbahnwagentjes & rijtuigen & locs hebben nog die zelfde oer-draaistellen met koppeling vast aan dat draaistel.

Avondgroeten,    Herwig..

Mattias

Eindelijk, na meer dan anderhalf jaar zoeken heb ik mijn internationale trein EC Vauban kunnen afwerken!
Bij een winkel in Vlaanderen, kreeg men net 3 rijtuigen Bpm binnen, en dit terwijl ik er net 3 nodig had..
Na een zoektocht tussen hoge prijzen en uitgeputte stocks, heb ik eindelijk mijn volledige trein!
Ik heb hier een plaatje van de rijtuigen bijgeplaatst.
Een foto van de volledige trein heb ik (nog) niet..
Die volgt wel nog..

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

bollen neus

Mattias, het is meer dan de moeite om zo lang te wachten vind ik, en als de sleep compleet geraakt heb je weer iets dat kan "tellen" op de baan. Knappe aankoop.

Eres

Mattias

Hele mooie aankoop, en je ziet geduld wordt beloond

Wim

Jurgen

Ik ben ook op zoek naar Zwitserse rijtuigen die ergens tussen 1995 en 2005 in België rondreden, maar ik weet niet naar welke artikelnummers ik moet zoeken. Iemand die me kan helpen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Jurgen

Wat bedoel je met nrs? Kan dit de referentie nrs zijn van oa Roco of Piko of Marklin? Ik heb een katalogus van enkele en die geven tijdperk V aan dat is in die periode. Als je referentie nrs zoek kan ik je daarbij wel helpen.

Laat maar weten

groet

Wim

Jurgen

Ja, met artikelnummers bedoel ik inderdaad de referentienummers. Märklin moet ik niet omdat de schaal afwijkt van al mijn andere modellen, de wagens zouden echt op schaal 1:87 moeten zijn.

Ik weet dat Roco er verschillende heeft geproduceerd, maar er zijn ook rijtuigen die alleen maar in binnenlandse dienst in Zwitserland ingezet worden en die moet ik dus ook niet hebben. Het zijn dus echt de rijtuigen die internationaal rijden tussen Zwitserland en België.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Jurgen

Ik was even weggeweest naar station Gouvy daar staan dus de hle 1821 en Gummineus 455. Hier dus nu even het antwoord:

tijdperk V

45306, 44495, 44496, 45088, 45073, 45326, 45327, 45328.

tijdperk IV

44768, 

Dit is van Roco. Als je wilt ga ik kijken voor je in de Piko catalogus en moet ook nog ergens hoop ik een Fleischmann catalogus hebben liggen.

Ik heb weinig of geen verstand van SBB en speciaal niet op de rijtuigen en hopelijk heb ik je toch kunnen helpen

Wim

trainspottingjr

@ Mathias wat is het referentienummer van dat SBB rijtuig bij LS Models? Ben namelijk ook op zoek naar deze rijtuigen. Weet je toevallig ook of de eerste klasse in deze versie wordt uitgebracht bij Rock of LS Models.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Metpetergaathetbeter

@Mattias,

ik heb ook zo 2 wagons gekocht bij dezelfde winkel van jij, maar een clublid verteede mij (en ik las op lr presse hetzelfde) dat deze wagons niet naar Belgie kwamen en enkel in Zwitserland rondrijden, heeft iemand de computernr. van deze wagons (verder zie ik geen rastertje van de versch.bereden netten op de wagons, waar die bij Roco er wel opstaan oude Grijze uitvoering)

Groeten Peter ;)

Ps al veel filmpjes bekeken maar daar kan ik niks van maken, weet jij iets meer ?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: trainspottingjr op 15 augustus 2013, 18:27:29 PM
@ Mathias wat is het referentienummer van dat SBB rijtuig bij LS Models? Ben namelijk ook op zoek naar deze rijtuigen. Weet je toevallig ook of de eerste klasse in deze versie wordt uitgebracht bij Rock of LS Models.

bij een winkel in het Sint-Niklaas  :-X

Mattias

Het gaat om LSM 47243. Bij dezelfde winkel als waar ik ze kocht, heeft hij nog 3x LSM 47242 in stock liggen..
Dat zijn dezelfde rijtugien als deze die ik gekocht heb.
Enkel met dat verschil dat deze van mij een groot rood vlak hebben aan de deuren en die 47242 hebben een kort rood vlak...

Daar ik enkel de 2e klasse nodig had, heb ik geen idee of ze in die kleuren in 1e klasse zijn uitgebracht geweest..
Mijn eerste klasse is in ieder geval Roco 44771.
En dat is een grijze Apm, op schaal 1/87.

Ik weet dat Roco uitkomt met "look-a-like" rijtuigen voor een Vauban of Iris naar België, maar heb al enkele mensen erop gewezen dat dat de binnenlandse rijtuigen zijn!
Die hebben in de verste verte België nog niet gezien..
Te herkennen aan de deuren aan de uiteinden van de rijtuigen!
Bij de rijtuigen voor buitenlandse trajecten zitten de deuren aan de buitenkant van de rijtuigen.
Bij de binnenlandse (en dus ook die nieuwe van roco) heb je eerst nog een venster en dan pas de buitendeur!

Dus als het je niets kan schelen en tevreden bent met een model die er op lijkt, dan kun je de roco's nemen.
Voor mensen die het graag correct willen, kzou zeggen, zoek u de LSModels-versie, zoals ik deed.
Heris heeft ook die rijtuigen uitgebracht, echter niet zo gedetailleerd als LSM, maar goed..

Om de opsomming compleet te maken:
De rijtuigen van Roco (binnenlandse): http://www.modellbahn-fokus.de/productzoom/H0/Roco/Schnellzugwagen/4-1-0-001003-22803-0-de-5-5-2-0-0-0-0-0/index.html
De rijtuigen van LSM die ik heb: http://www.modellbahn-fokus.de/productzoom/H0/LS+Models/Schnellzugwagen/4-97-0-001003-158198-0-de-5-11-2-0-0-0-0-0/index.html
De rijtuigen van LSM die nu nog bij een winkelier in Oost-Vlaanderen liggen: http://www.modellbahn-fokus.de/productzoom/H0/LS+Models/Schnellzugwagen/4-97-0-001003-158197-0-de-5-11-2-0-0-0-0-0/index.html
(de foto's werden geleend van modellbahn-fokus)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Mattias

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 augustus 2013, 18:34:18 PM
@Mattias,

ik heb ook zo 2 wagons gekocht bij dezelfde winkel van jij, maar een clublid verteede mij (en ik las op lr presse hetzelfde) dat deze wagons niet naar Belgie kwamen en enkel in Zwitserland rondrijden, heeft iemand de computernr. van deze wagons (verder zie ik geen rastertje van de versch.bereden netten op de wagons, waar die bij Roco er wel opstaan oude Grijze uitvoering)

Groeten Peter ;)

Ps al veel filmpjes bekeken maar daar kan ik niks van maken, weet jij iets meer ?

Ik vind er ook amper iets van terug, en zelf ben ik nog niet in Brussel gaan kijken op die rijtuigen...  ;)
Vanbuiten lijken ze mij identiek. Echter heb ik enkel nogmaar ( in de in feite al weinige foto's die ik ervan vind ) een NVR-nr van gezien die start met "61 85"
Dit terwijl die LSM'en beginnen met "50 85".
Dus ik weet niet wat ik moet gaan denken ervan.
Uiterlijk zijn ze identiek aan deze die in België komen, op dat nummer na.
De roco-varianten (zoals in mijn bericht hierboven) zijn zeker en vast niet inzetbaar in België...
En eerlijk gezegd, aangezien ze uiterlijk identiek zijn (op het nr na), trek ik het mij maar weinig aan.. ;-)
Als die trein rondrijdt, zie je dat nummer toch niet..  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

metv de Roco's bedoelde ik ook het rijtuig die jij als 1ste klasse gebruikt, als je dan die 2de klasse erbij neemt valt het toch meteen op dat de beginnende nr's van de 2de klasses volledig verschillend beginnen (ik dacht eerste4 cijfers), trouwens de mijne 2de korte rode streep zag die Belgie ook ?

Groeten Peter ;)