Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Mattias

Citaat van: Mattias op 23 juli 2013, 12:04:04 PM
Over enkele dagen rijdt HUSA 189 096-1 het station van Wervik binnen..  :)
De loc stond al maaaaaanden op mijn verlanglijst, maar naar mijn mening te hoog geprijsd.
Nu Roco zijn "soldenprijzen" heeft aangepast, een tijdje terug, heb ik mijn slag geslaan..

En hier is hij dan!  :)
Locon 501 heeft er een zusje bij  ;D

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

bollen neus

Yo Steef en Mattias, knappe aanwinsten, proficiat.

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

dani

Mattias, ben jij in mijn schatkamer gaan snuffelen ?  Het lijkt wel een prentje van mijn speelgoedjes.   Ik heb toevallig deze ook allebei  (van Piko in AC versie) en man wat ben ik daar blij mee, die zijn echt mooi afgewerkt en rijden ook nog eens fijn !

Jij hebt duidelijk goeie smaak :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Mattias

Met het verschil dat mijn exemplaren DC-locs van roco zijn..  ;)
Kvind eerlijk gezegd de 57*** modellen van piko (waartoe de 189'ers behoren)  niet mijn ding. Ze zijn te weinig afgewerkt.
Echter ben ik heel erg tevree van hun 59*** modellen! (ik heb zo 2 traxx-locomotieven rondrijden van piko)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

dani

ja, dat is dan natuurlijk weer een beetje d discussie van de prijzen natuurlijk.  Ik vermoed dat jouw Roco modellen een tikkeltje meer kosten dan die Piko Hobby's van Piko.
En dan is't het oude gezegde :" koeken naar geld..."    en dan gaan we op de toer van  "de mijne zijn toch duurder dan de jouwe"  en dat is volgens mij niet de bedoeling. 

Maar toch blijven het (zowel Piko als Roco) mooie dingen kwa kleurstelling en model.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Mattias

Heel mooi model en een hele mooie opname van de zusjes Ga een beetje jaloers worden

proficiat

Wim

bollen neus

Nog een startset Fleischmann 6399 kunnen kopen, is juist hier afgegeven door verkoper, met DB Cargo loc 212-311-5. Dus te samen met andere aangekochte set heb ik nu wat rails en extra transfo.

chef garde

Een Duits rijtuig, dat zal dienen in een Belgische trein:


OlivierV

Voor een trein die voor de rest uit oranje i6/i10 rijtuigen en een DMS bestaat? (althans dat vermoed ik).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/198X/1988-314


en misschien nog een bagagewagon ?
Groeten Peter ;)

die blauwe werd een oranje, die onze vriend reeds heeft !

ceuleer

Vandaag een uitstapje gemaakt naar Duitsland, de Eifelstreek.
Het is de laatste jaren een gewoonte van de "Ardenner Cultur Boulevard" te bezoeken.
Voor het vrouwtje is er Ars MINERALIS, een winkel met edelstenen en mineralen, voor mezelf en de zoon is er ArsTECNICA,
een modelspoorwinkel met veel treintjes om te kopen en tentoongestelde banen. Je vind er soms al eens iets dat al lang is uitverkocht bij andere handelaars.
Zo heb ik vandaag een Mehano loc G1206 ERS 1202 CORINA / 55287 DC/DIG/SOUND op de kop getikt.
Deze loc zocht ik al lang maar de DC/sound versie was niet te vinden, daar dus wel en nog nieuw.
Op de website vind je nog interessante spullen. De prijzen zijn wel niet goedkoop, maar ja, als je iets vind wat je al langer zoekt, dan mag het wat meer kosten hé.
Hier enkele foto's van de winkel en mijn aankoop.









chef garde

Citaat van: OlivierV op 02 augustus 2013, 18:52:27 PM
Voor een trein die voor de rest uit oranje i6/i10 rijtuigen en een DMS bestaat? (althans dat vermoed ik).
Klopt Olivier & Peter!  Even de link hieronder bekijken en naar beneden scrollen tot je jaartal 1988-1992 tegenkomt.

http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/doostkoeln.php

Stedahult

Wat nieuwe aankopen gedaan in Århus en Vejle.

Mvh. Steef

Herwig

@ Steef,

...waarbij die 2-assige gesloten wagen aan de linkerzijde van uw foto een Kleinbahn, ex-KleinModellBahn zou kunnen zijn??

Het blijkbaar nog steeds actieve originele Kleinbahn heeft, blijkbaar, enkele H0-wagentjes overgenomen van de   "gefaalde broer"   KleinModellBahn.   
(Roco heeft andere ex-KleinModellBahners in hun catalogus....)

Avondgroeten,    Herwig