Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

conducteur

Doorgaans trekken we met onze loc toch een sleep, en moeten de rode lichten toch niet werken? Als ze voor die éne losse rit niet werken, is dat dan erg? Omschakelbare verlichting rood/wit zijn enkel goed als de rode effectief ook uitschakelbaar zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Ik snap nog steeds niet dat fabrikanten voor enkele euro's meer niet kiezen voor een model dat veel minder kritiek zou krijgen en zo ook veel vlotter zou verkopen en dat ze uiteindelijk er veel beter zouden van worden !

Groeten Peter ;)

Eres



Ik heb er geen last van en rijden normaal zonder dat ze door razen. Maar weet ook dat er van Marklin in China rondlopen om de boel te controleren en dat is hun goed recht. Misschien een tip om eens een mail te sturen naar Marklin misschien dat dat zal helpen.  Het moet een kleinigheid zijn denk ik.

Wim

Eres


Rian en Peter

Natuurlijk rijden ze hoofdzakelijk met een sleep achter hun aan. Maar ze rijden ook wel eens single en dan is het leuk om ook die rode lichten te zien. En ja voor een paar euro meer kan je de omzet laten stijgen maar dat ziet men waarschijnlijk niet. Moet eerlijk zeggen de expert uitgave is ontzettend mooi en ben met beide ZEER tevreden.

Wim

dani

het zijn de Piko loks die het fenomeen hebben, hee Wim.   Maar zoals ik al zei, met DCC heb ik het probleem nog niet gezien.   Dus er is een makkelijke oplossing voor :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres


Probeer eens een Duitser wijs te maken wat hij moet doen, luk je van je leven niet. Je krijgt een dank mail en dat ze het zeer waarderen wat je schrijft maar ondertussen gaan ze hun eigen gang. Tenminste dat is mijn ervaring en ik heb 14jr voor een Duitse rederij gewerkt.  Zij weten het beter jij bent de amateur denk ik

Wim

dani

klopt als een zwerende vinger, Wim.  Ik werkte ooit in een vorig leven ook meer dan 6 jaar voor een Duitse automobielbouwer... zelfde verhaal.
Maar al bij al ben ik toch tevreden van Piko.  Je moet maar eens één van hun  elektrische "Triebwagons" bekijken, de details voor de prijs...   niet geëvenaard.

Ik heb de BR442  (5-delig stel op AC)  en dat is een beauty.  Ook hun  ICE-3 in AC uitvoering heb ik recent gekocht.   Fraai voor hun geld.

http://www.youtube.com/watch?v=jEmS_s8cSAc
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Citaat van: Eres op 23 juli 2013, 15:38:52 PM

Probeer eens een Duitser wijs te maken wat hij moet doen, luk je van je leven niet. Je krijgt een dank mail en dat ze het zeer waarderen wat je schrijft maar ondertussen gaan ze hun eigen gang. Tenminste dat is mijn ervaring en ik heb 14jr voor een Duitse rederij gewerkt.  Zij weten het beter jij bent de amateur denk ik

Wim

Ben ik gelukkig dat ik een "liefhebber " ben van deze hobby, een amateur is ook zo negatief overkomend vind ik.

Eres

Het is niet negatief bedoeld tegen een ieder van het forum. Wees blij dat we allemaal nog zoveel wensen hebben die we graag in produktie zien komen. Maar de heren van producenten hebben hun eigen beleid (helaas)

Maar zoals een ieder ben ik ook heel blij met deze hobby en ik kan niet zeggen het houdt mij van de straat want ik ga dolgraag fotograferen op Gare de Gouvy

Dank voor je reactie

Wim

bollen neus

Wim weet wel dat dit niet zo bedoeld is, enkel is "liefhebber" van een hobby mooier vind je niet ? Amateur is wat voorbijgestreefd. Maar het klopt zoals ge geschreven hebt over een Duitser, die kijkt enkel voor hem maar iets veranderen ?
Hou het wat koel, alé als dat al lukt nu...................

Eres

Eric

Dank voor je mailtje het was ook niet opstandig bedoeld sorry als dit zo over kwam. Maar we hebben zoveel wensen maar  (helaas) bepalen zij wat op de markt komt.

Ik hoop dat het snel af gaat koelen het is om te stikken hier buiten en ook binnen

groet

Wim

Peter

Er bestaan verschillende producenten die voor een paar euro setjes aanbieden om de juiste verlichting in verschillende modellen monteren. Ik dacht dat hier in Belgie Brelec ook zo'n setjes aanbied ook voor Duitse modellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

dat klopt, Peter.  Maar je garantie daar kan je dan wel naar fluiten natuurlijk als je zelf wijzigingen aanbrengt.   Dat is denk ik de hele discussie.
Technisch kan het wel allemaal, maar als ze het "af fabriek" zouden doen ware het makkelijker.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres


Peter

Ja kan natuurlijk niet verlangen dat Piko loks die tussen de 49 en 100 euro kosten helemaal uitgerust zijn zoals een Roco of LSM lok die veel duurder is. Nogal logisch, niet.
Sommige loks van Piko uit de goekopere reeks hebben  wel  al die voorzieningen, dus mogelijk zou het zijn, maar je kan ze niet dwingen het op alle modellen te doen.
Met vriendelijke groeten
Peter