Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

Mijn  eerste Piko reizigerswagen. Niet vergelijken met LSM of Roco, maar toch heel fijn afgewerkt, maar hij dient dan ook om in een trein op baan te rijden en niet in een glazen kast te staan, en dan merk je het verschil bijna niet. En voor 30 euro ;)

Met vriendelijke groeten
Peter

Stedahult

#1606
Zojuist gescoord op Ebay, voor een normale prijs (net geen 3 tientjes).


Foto: Boije.se

Dan heb ik nu alle blauwe Hbbins en Habins wagens voor de papiertrein.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

hoeveel zijn het er dan ? En enkel daar te zien of ook alhier ?

Groeten Peter ;)

Stedahult

Zodra de wagon binnen is zal ik er een foto van schieten.
Dit zijn de nummers

Roco    46922   SJ   Hbbins   21 74 246 9 293-7   95   blauw
Roco    46922.A   SJ   Hbbins   21 74 246 9 292-0    98   blauw
Roco    46922.B   SJ   Hbbins   21 74 246 9 301-8   96    blauw
Roco    46938   SJ   Hbbins   21 74 246 9 307-5   95   SCA Götenborgs-Posten
Roco    47136   SJ   Habins   31 74 277 0 012-3    95   4 asser blauw
Roco  47136.1  SJ     Habins      31 74 277 0 098-2   96    4 asser blauw
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

enkel in Zweden of hier ook te land te zien ?

Groeten Peter ;)

bollen neus

Nog een donormadel aangeschaft ROCO 62854 MAV M61019 voor later om te bouwen, al wat materiaal kopen is de boodschap na DSB en NSB komen de MAV en KOSOVO modellen aan de beurt.

ceuleer

Na lang zoeken heb ik dan mijn trein compleet, al maanden heb ik gezocht en gekocht, de piko wagons van de opeltrein, vandaag de locomotief van mehano CLASS 66 GM OPEL 266 453 0 kunnen kopen, zo goed als nieuw.
Ik ga proberen enkele foto's bij te voegen, maar of het gaat lukken weet ik niet.








Metpetergaathetbeter

Fraai treintje !

Die Piko wagons steeds dezelfde of zijn het allen verschillende ?

Groeten Peter ;)

ceuleer

Hé Peter,

de piko's zijn 4 dezelfde wagons nummer 54400 met DB Cargo logo, een set met 2 wagons 54406 met DB Cargo logo,
nog een set 58320 met 3 vervuilde wagons(2 met DB cargo en 1 zonder logo), dan nog de set 54403 met 2 Railion wagons.
E bestaan nog enkele andere wagons van piko, een set van 2 wagons 54401 DB Cargo en 1 wagon 54402 Railion, die koop ik
later misschien nog eens.

Op deze site bij de link piko/guterwagen zijn de wagons te bekijken.

grz,
Gunter


Mattias

Over enkele dagen rijdt HUSA 189 096-1 het station van Wervik binnen..  :)
De loc stond al maaaaaanden op mijn verlanglijst, maar naar mijn mening te hoog geprijsd.
Nu Roco zijn "soldenprijzen" heeft aangepast, een tijdje terug, heb ik mijn slag geslaan..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Eres

Vanmorgen mijn twee nieuwe aanwinsten mogen ontvangen. Alle twee zijn ze van PIKO en alle twee van het type BR185. De "blauwe" van CFL is een BR 185 en de "zwarte" is een BR185.2. Deze laatste is dus officieel van MRCE maar in lease bij CFL Cargo. Tevens doe ik een tweetal opnames toekomen van de collectie tot zover.

Ik ben dus bezig met het bouwen van een container terminal welke zich in de Ardennen bevindt. Het buitenspoor is bedoeld voor de aan/afvoer zodat hier ook electro locs kunnen rijden. De overige sporen zijn voor de diesel locs. Heb nog niet zoveel locs maar het begin is er en heb inmiddels ook al een aardige collectie containerwagons.















Wim

dani

ik zie hier regelmatig materiaal van Piko de revue passeren en ik moet toegeven dat ik zelf ook wel fan ben !   Ze maken ook in 3-rail mooi afgewerkte modellen voor een zeer redelijke prijs.  De Uhlenbrock decodertjes zijn niet de allerbeste, maar ze werken naar behoren en voor de prijs van die machines moet je het niet laten...

Fraaie collectie
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dank je Dani,

De locs werden keurig thuis bezorgd door de eigenaar van de hobbyzaak. Hij vertelde dus ook Dat tegenwoordig Marklin locs laat bouwen bij PIKO!!!!! En dat wordt dus in China geproduceerd. PIKO heeft nu officieel toestemming om de FYRO lok officieel te gaan uitbrengen en dat zal ergens dit jaar gaan gebeuren.

I.v.m het FYRA drama was er geen toestemming maar deze loc zijn van de NMBS/NS en deze hebben geen bezwaar en dus toestemming gegeven.

Het enige jammer aan PIKO is dat bij de HOBBY uitgave er geen wisselende lichten werking is. Bij een dergelijke productie van ....... per jaar en een kleine verhoging moet dit toch mogelijk zijn. De blauwe is dus van de Hobby en de zwarte is van de expert uitgaven en deze heeft dus wel wisselende werking.

Nogmaals dank voor je reactie

Wim

dani

ja, dat "foutje" heeft Märklin dus ook bij hun hobby loks. 
Als je een beetje handig bent met de soldeerbout , een paar SMD LEDjes en een paar weerstandjes kan toevoegen, is dat wel zelf te verhelpen.  Maar ja, je bent dan wel aan het wijzigen en solderen aan een nieuwe lok, en daar gaat je garantie !   Persoonlijk zou ik ook niets op tegen hebben om een paar euro meer te betalen voor die "feature".

Ik heb nu ook al een aantal Piko loks en ben er tot nu toe tevreden van, vooral de afwerking.   Wat er wel durft gebeuren  (bij 3rail dan toch alvast) is dat als je zo een lok op "full speed" laat over de baan rijden, hij soms eens durft weigeren te vertragen nadien en gewoon doorraast, tot je een noodstop doet.  Is me al enkele keren overkomen.    Ik heb een vermoeden dat het aan de signaalfrekwentie ligt, aan de timing tussen de verschillende commando's, maar heb nog niet de kans gehad het helemaal te onderzoeken.     En ik weet ook niet of de DC versies die ook hebben als je ze met DCC stuurt.  (op mijn baan gebruik(te) ik voornamelijk MM protocol en geen DCC.  Maar sinds de komst van mijn ECOS II gebruik ik wel DCC en heb het nog niet kunnen nakijken wegens werken aan de baan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.