Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Huugooke


Herwig

Tankwagentje met  REMMERSHUISJE:

@ Hugo oke:

Dit zelfbouwwagentje heb ik dus reeds enkele maanden hier klaar liggen om te monteren, schilderen, verweren.
DAAROM  vraag 'k ook in       Rubriek  "Belgische modellen" - Topic: Remmershuisjes       tot wanneer die remmershokjes in België in gebruik waren.
'k Dacht nl. die van oorsprong FS-wagen te verbelgischen indien mogelijk.  Bij zo'n zelfbouwding kan m'n dus makkelijk het remmershuisje wel-dan-niet monteren.  Ik kom echter tot-nader-bericht nog niet te weten vanaf welk jaar ongeveer die remmershuisjes niet meer van toepassing waren..
Zie hiervoor dus tevens:  Rubriek       "Belgische modellen-Topic Remmershuisjes".
Groeten,   Herwig.


eve

De Kiss had ik al gevonden, de spoor 1 nog niet.
Toch bedankt.
Erik

Peter

Citeerknap Peter, bedankt voor de recensie !

Heb vanmorgen voor die V200 bij Tufken een Uhlenbrock 76150 decoder (16 pins) gaan halen en in de lok gestoken en digitaal rijdt hij prachtig en zo goed als geruisloos.
Het openen van die loks is kinderspel. Twee schroefjes onderaan losdraaien en je kan de kap er afnemen en de decoder, na verwijdering van de dummy stekker, er direkt insteken.
Dit in tegenstelling tot de Roco lok waar je heel voorzichtig tussen de zilveren band en het donkergrijs moet gaan met een zeer scherp mesje om de kap er af te klikken. De minste uitschuiver
met dat mesje en  :( :( :(
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

"Italeri-tankwagentje met remmershuisje":      vervolg (blijkbaar) in rubriek   "Ooit zal 't klaar zijn" ........ .

~, H..

Huugooke

Citaat van: Herwig op 15 juli 2013, 19:14:30 PM
"Italeri-tankwagentje met remmershuisje":      vervolg (blijkbaar) in rubriek   "Ooit zal 't klaar zijn" ........ .

~, H..
Bedankt! Was zelf de draad kwijt! (hihihi: draad...)

Herwig

@ Hugo oke,

Waar kopen we een hihihidraad?

Groeten,  Herwig.

Huugooke

Citaat van: Herwig op 15 juli 2013, 19:44:53 PM
@ Hugo oke,

Waar kopen we een hihihidraad?

Groeten,  Herwig.
U moet me excuseren Herwig, soms vind ik mezelf zo grappig dat ik er zelf moet om lachen!
Het geheim zit'm in die dubbele punt achter hihihi; dat wil zeggen ik lach met deze woordspeling. Het "draadje" staat daar..., goed, want ik was even de draad kwijt. Flauw, weet ik, maar bij dit weer lach ik gemakkelijk.
En een hihihidraad kan je niet kopen, die zit ergens onder de buis van Eustachius. Juist naast de gniffelgniffelschroef.

Herwig

@ Hugo oke:                      Gniffelschroef:  wat dan eerder iets zal wezen voor de botenmodelbouwers, zeker?

Als & indien 'k eerstdaags u zou kunnen melden het nr. van die oude S.J., met dat artikel van die Italiaanse H0-baan met foto van die Italeri-tankwagen, kunt ge daar dan iets mee??

Smakelijke vertering toegewenst,  Herwig.






Huugooke

Citaat van: Herwig op 15 juli 2013, 20:06:47 PM
@ Hugo oke:                      Gniffelschroef:  wat dan eerder iets zal wezen voor de botenmodelbouwers, zeker?

Als & indien 'k eerstdaags u zou kunnen melden het nr. van die oude S.J., met dat artikel van die Italiaanse H0-baan met foto van die Italeri-tankwagen, kunt ge daar dan iets mee??

Smakelijke vertering toegewenst,  Herwig.
Als ik dat nummer moest hebben natuurlijk wel. Maar dat is twijfelachtig, maar daar hebben we het forum voor nietwaar?

Hans V200.0



Dit is mijn aanwinst van deze maand :D

Is het geen plaatje?

M.v.g.

Hans V200.0

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

Piko of Marklin?
Mooi afgewerkt locje, dat wel!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Hans V200.0

Heren,

Dank u wel, en het gaat om de Märklin 37805 ;)

Wilde wel een exemplaar van Piko erbij, maar bij die lok zit een fout in de printplaat.

De importeur weet ervan, maar of er een terugroepactie volgt.......daar kan ik geen uitspraak over doen, want het is er nog te vroeg voor ;)

Mocht u een exemplaar hebben van Piko, en hij geeft kortsluiting als u F1 indrukt, schroom u dan niet uw handelaar op te zoeken, en hier melding van te maken.

M.v.g.

Hans V200.0