Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

dani

#1515
Mooie machine, Mattias !    *beetje-jaloers-smiley*

Modelbouw winkels en vooral treinwinkels zijn vaak een marteling, ik ken dat gevoel.

Ik was even op zoek naar de  "LöwenGas 8" wagon van Märklin, en besloot om vandaag eens naar  een modelspoor winkel niet zo heel ver van hier te rijden.   Op hoop van zegen.  De kans was klein, maar niet geschoten is zeker mis !   Wonder boven wonder...  een stapeltje van en 6-tal van die wagonnen lag er te blinken....  Nr 3, Nr 10, nr 9, nr 10, nr 3 en dan natuurlijk helemaal onderaan de stapel: Nummertje 8 !!  Mijn set is nu (over-)kompleet, met de nr 10 dubbel.

En terwijl we daar toch waren ,en nu dat junimaand de 10%-korting maand is , heb ik nog maar wat anders ook mee gebracht.  Ik ben altijd heel erg onder de indruk van de wagonnen van Roco, en kon het ook deze keer niet laten.

De oogst :  (en in totaal na korting "maar" een goeie 150 euro)















Wat ?

- de Märklin Löwengas nr 8   (daar was het om te doen)
- een Märklin bierwagon "Feldschlösschen"   (tweede in de rij nu)
- 2 Roco rode bachewagens van (B) SobeTra
- 1 Roco wagon "spoorvervoer"
- 1 Märklin  platte wagen met 5 containertjes "Haus zu Haus"
- 1 Märklin  schuifwandwagonnetje
- 2 kleine oude "kipwagonnetjes"  die zullen worden gestript en een nieuwe bestemming krijgen
- 5 stuks  stootblokken van Roco
.... en een 52 VA trafo voor mijn bijkomende booster op "Noord 2" en  schaduwstation.


Een hele zak vor plezier voor niet al te veel geld.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Die Sobetra's hebben toch allemaal dezelfde computernummer als ik me niet vergis?

Nummertjeskoper heeft zo zijn voor -en nadelen. :D

Desalniettemin mooie aanwinsten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

dat is goed mogelijk dat ze allemaal hetzelfde nummer hebben, ze hebben in eklk geval hetzelfde nummer op de doos, maar "één is geen" dus ik heb er toch 2 gekocht.   Mijn Preisertjes kijken niet zo nauw als er een goederen trein voorbij zoeft, ze lezen niet eens de kleine lettertjes op de wagonnen.... luiaards !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

LAP, we zulen niet meer moeten gaan, dani heeft zo te zien alles opgekocht !    ???  Maar ik was al geweest !  ;D

Groeten Peter ;D ;)

Eres

Dani

Mooie kollektie heb je er weer bij gekregen. Proiciat

Wim

rixke rail

Citaat van: OlivierV op 08 juni 2013, 17:53:52 PM
Die Sobetra's hebben toch allemaal dezelfde computernummer als ik me niet vergis?
Nummertjeskoper heeft zo zijn voor -en nadelen. :D

Citaat van: dani op 08 juni 2013, 17:56:31 PM
dat is goed mogelijk dat ze allemaal hetzelfde nummer hebben, ze hebben in eklk geval hetzelfde nummer op de doos, maar "één is geen" dus ik heb er toch 2 gekocht.   Mijn Preisertjes kijken niet zo nauw als er een goederen trein voorbij zoeft, ze lezen niet eens de kleine lettertjes op de wagonnen.... luiaards !

Nummertjes zelf aanpassen ?
-Digitale foto nemen van plaat.
-Nummer opzoeken en aanpassen in fotobewerkingssoftware.
-Afdrukken en bijknippen.
-Over oude plaat kleven, Kees is klaar ...
Ik heb geen enkele gelijke nummer, ook al is die zo klein, dat je hem niet ziet.
Kwestie van principe.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN


dani

o yeah, dat is geen "aanwinst" dat is gelijk een hele collectie !!!

Gefeliciteerd !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Hele mooie loks. Persoon vind ik die E Wals zeer interessant maar proficiat voor je nieuwe aanwinsten en veel plezier er mee

Wim

Mattias

Citaat van: Mattias op 07 juni 2013, 14:13:29 PM
Daar heb ik Roco 62707, een traxx 185 664-0, in de kleuren van Kombi-Verkehr, gekocht.
Deze kan nu in treinschakeling rijden met mijn Lokomotion zebra, die ik eerder al eens kocht.

En zo geschiedde..  ;)



MVG,
Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Mattias

Citaat van: ERVIN op 08 juni 2013, 14:09:52 PM
Knap machien Mattias , kan je er wat meer info over geven ( fabrikant - grootbedrijf) ik heb hem nog nooit gezien.

Erwin,
De loc is eigendom van de firma Lokomotion.
Lokomotion is u waarschijnlijk wel bekend als de firma met de witte locs (185 en 139) en de blauwe zebra-strepen erop.
Echter heeft deze loc (185 664) alsook zusterloc 185 665 een afwijkende kleurstelling. (zoals je op de foto kunt zien)
De loc is voorzien van systemen voor Duitsland en Oostenrijk. Dus in Belgie zul je ze nooit zien rijden..  ;)
Zoals ik ook al aangaf, is deze van Roco, onder het nummer 62707.

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Binco

Dat is een frisse combinatie Mattias!  ;)
Mooie aanwinst!

PS. Ook dat tunnelportaal is niet mis!

Anarchy

Mattias,

Is dat tunnelportaal iets dat nagebouwd is van 1/1?

jesse

WHOOOOOOOEEEEHHHHOOOOEEE YESSSSSSSSSS YESSSSSSSSSSSSS  ;D ;D ;D ;D

Mijn prijs is toegekomen dat ik had gewonnen :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D
hier heb je de foto's



groetjes jesse

mivc057

Proficiat Jesse en veel plezier ermee. Breng hem maar eens naar de club hé  ;)