Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Metpetergaathetbeter

MSM 61(was toch over containers

Groeten Peter ;)

doomslu

#1456
We wijken een beetje van het topic af. Het was inderdaad in MSM 61, de containerspecial.

Edit: link naar het draadje toendertijd... : http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,4512.0.html
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Citaat van: dani op 07 mei 2013, 10:33:25 AM
een pakje op komst van bij Lippe in Duitsland, met daarin onder andere wat scenery stuff, een HST ICE portaal en  de Niet-Belg :  de  HUSA BR 189 van de NS.
(de Piko 57853 in 3-rail "AC" uitvoering, digitaal uiteraard)


bron:  website ModellBahnShop Lippe.

Ik hoop dat het hier vandaag arriveert, zoniet wslk morgen.

Dani

Hier heb je een foto van zijn grote zus:




groet

Wim

dani

dank, Wim.  ZO heb ik meteen ook een idee van de sleep die ik er kan gaan achter "brouwen".  Ik had al iets in gedachten met containers, dus dat zit helemaal snor !
Merci 'kes !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Hopelijk gaat die draadje niet overbelast worden als al die 400 type 55 loc's worden uitgeleverd aan de leden  :D :D :D :D :D :D

Eres

Dani

Zoals beloofd hierbij dus een opname van de ACTS nu dus HUSA locs die ik heb plus de NL Raillion BR189 waarvan jij dus ook een liefhebber bent.



En dan een greep uit de collectie containerwagons:



En dan een greep uit de vrachtwagens:



En dan een tweetal opnames van een deel van de losse containers:





Merendeel van de verzameling van losse containers bestaan uit het merk Athaern ongelofelijk goed in details. Ook heb ik containers van AWM oa de tank containers en overige. De losse 20 en 40ft cntrs ga ik als opvulling gebruiken op de terminal. Dan zie wel containers staan en de naam van de rederijen maar geen details. AWM en Walthers hebben slechte details op hun containers. Maar ja laten we eerlijk zijn de prijs is ook een stuk goedkoper. B Models maakt nu ook hele mooie en deze gaan dus ook op de terminal komen.

Wim

dani

wowwiiiieeeeee !!! wat een hoop ... die wil ik ook, ooit :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Dat is een aardige collectie Wim.
Geeft aan deze kant alleen maar hebberige gevoelens.
Maar een verzameling om trots op te zijn.

grt Piet.

Eres

Dani & Piet

Dank voor jullie komplimenten. IK heb enigszins wat medewerking gehad vanuit de transportwereld. Ik heb mijn ex collegae eens benaderd en gevraagd of zij voor mij eens navraag wilde gaan doen voor wat modellen bij enkele transport bedrijven en dat was een succes.

Zelf heb ik bijna dagelijks met een tweetal grote NL transportbedrijven kontakt en ik voorzie hun dan ook weer van foto werk als ik de auto's tegenkom op de parking tussen Houfalize/Bastogne of Barraque de Fraitture/Luik

De losse containers en de wagons zijn een greep uit de kollektie. Ik heb iets meer dan 300 losse containers en iedere maand komen er wel weer bij. Ben nu vooral bezig met de tank en bulkcontainers. zoals gezegd is B Modells heel mooi om te zien en in waarde mag je die prijs wel waard vinden en een aanbeveling.

Maar ben dus op zoek naar voorlopig 2 grote containerkranen van Vollmer die helaas uit de handel zijn. Ik heb wel twee kleine portaal kranen inmiddels en die moeten nog worden voorzien van een tekst. Ik zal een oproep plaatsen wat de juiste naam op zijn frans moet zijn. Moet tenslotte allemaal echt zijn in de taal

Dank nogmaals

Wim

Kees-Jan


dr3

Aan deze kon ik écht niet weerstaan: de prototype-motorwagen 173 002 van de DR, zonet uitgebracht door Kres Modelle.

 

Gerolf

Mooi model, Wim  8)

Citaat van: loebaske op 08 mei 2013, 15:15:46 PM
Hopelijk gaat die draadje niet overbelast worden als al die 400 type 55 loc's worden uitgeleverd aan de leden  :D :D :D :D :D :D

Dat denk ik niet, dit gaat over niet-Belgische aanwinsten  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Deze werd afgelopen weekend bezorgd:


BR 41 334-4 by Kees, on Flickr

Spoor 1, merk Kiss.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kees-Jan

Zekers.

Ben er dan ook erg trots op. Alleen nog een rookgenerator in de cilinders inbouwen en dan eens een stukje rijden.

En de raampjes er uit halen en nieuwe laseren want dit kan echt niet....................................:


BR 41 334-4 by Rail-Kees, on Flickr