Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

ems

Citaat van: Kautenbach op 10 april 2013, 21:18:15 PM
...deze is wel analoog, mn collectie met typisch Frans materieel vordert gestaag, nu nog een Franse baan ;D
Fraai materieel, Wim! Van welk merk is dat materieel? De picasso van LSM?
Groet, Edwin

Mattias

Donderdag kwamen hier 3 setjes rijtuigen binnen..

Roco 64095
Roco 64096
Roco 64097

Oranje transalpin van öbb met andere woorden... :-)

Zeer tevreden mee!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Kautenbach

hoi Edwin,

De picasso is idd van LS (Models) en is al digitaal, fantastische machine, de motor ligt voorin, daarom die "rare" cabine. De X2800 is van roco, voor een prikkie gekocht, nu nog digitaliseren, maar daar heb jij volgens mij inmiddels veel ervaring mee met je Dietrich 8)

ik zoek overigens al een tijdje naar wat exact de reden is dat er 2 kleurstelling zijn vna ondermeer die treinstellen, ik heb hem ook in blauw creme, kan het kloppen dat dat wat met regio indelinge te maken heeft? (en welke kleuren zitten waar?)

groetjes, wim

wisselstromer

ik heb ook nog eens wat gekocht
1 blikke wagon in schaal O
2 silberlingen van lima
1 E003002 van lima die nog omgebouwd moet worden naar AC
1 wagon van lima met reklame van miele
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Brossel

Citaat van: Kautenbach op 29 april 2013, 19:34:27 PM
ik zoek overigens al een tijdje naar wat exact de reden is dat er 2 kleurstelling zijn vna ondermeer die treinstellen, ik heb hem ook in blauw creme, kan het kloppen dat dat wat met regio indelinge te maken heeft? (en welke kleuren zitten waar?)

Als ik het goed begrepen heb:

De serie X2801-X2919 is gebouwd in de periode 1957 - 1962 (en waren net als de NS 2400 voorzien van een MGO V12 motor).
Bij aflevering waren alle motorwagens getooid in de voor motorwagens klassieke kleurstelling rood-créme.
Vanaf 1976 is de serie gerenoveerd, waarbij de kleurstelling is gewijzigd in blauw-créme, passend bij de toen nieuwe XR6000-en.
Men is begonnen met de motorwagens die in de steek 'Auvergne' reden, vandaar de bijnaam 'Bleu d'Auvergne'.
Maar de hele serie is uiteindelijk gerenoveerd en omgeschilderd.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Doornroosje

Heb ook eens wat dingetjes (vooral tweedehands) aangeschaft:

FL 481209 Pruisische glorie set
FL 4160 (2x) (blijft mijn favoriet)
FL 581001, 581002, 581004, 581006
en nog enkele andere bijpassende rijtuigen.

Johnnytrein

Mijn vandaag op de Duitse ebay gewonnen loc is een zogenaamde store loc "http://www.ebay.de/itm/Marklin-H0-STORELOK-37169-Tenderlokomotive-BR-94-5-17-DB-NEUWARE-/111054184680?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item19db5860e8" de aangeduide prijs is niet de prijs die ik betaalde ook is het een andere verkoper.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Ik wacht vol ongeduld op de nieuwe baureihe 57 stoomlok van Roco.
Dat is de verbeterde versie, met nieuwe motor en verbeterde stroomafname (staat in MSM 125 afgebeeld bij de nieuwigheden, maar was no niet binnen in de winkel)
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Zwaar pakje gekregen hier met de post, de HELJAN 44801 spoor O is aangekomen, mooi verpakt en nieuwstaat zoals de verkoper had beloofd. Deze blijft zoals hij is een tijpderk 3 versie met kroon. ;)

dani

een pakje op komst van bij Lippe in Duitsland, met daarin onder andere wat scenery stuff, een HST ICE portaal en  de Niet-Belg :  de  HUSA BR 189 van de NS.
(de Piko 57853 in 3-rail "AC" uitvoering, digitaal uiteraard)


bron:  website ModellBahnShop Lippe.

Ik hoop dat het hier vandaag arriveert, zoniet wslk morgen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Een hele mooie loc en een hele mooie keuze.

Wim

dani

dankjewel, Wim.   Ik ben een liefhebber van al wat elektrisch rollend materieel  is en als het dan ook nog t TP V en VI is  (vooral BR120, BR185-189 en  Re460 zijn mijn absolute favorieten)  ,  mag het zeker ni mankeren in mijn  arsenaal. 
Het pakje is er inmiddels al, en hij heeft al een paar bewonderende blikken van collega's geoogst...
(hoewel sommigen toch nog steeds niet snappen dat ne vent van 46 nog met treinekes speelt , hahaaaaaaaa )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani

Troost je en wordt er niet bleker om maar ik ben er 63!! Denk dat er op dit forum nog wel oudere zullen zijn. De een doet in postzegels, de ander een vliegtuigspotter, de ander een truckspotter en wij treintjes. Ik schaam mij er niet voor en heb een leuke hobby. Mijn vrouw gaat er gelukkig ook mee in op das dus een voordeel.

Ik wilde eigenlijk begin 2011 beginnen met een containerterminal. Zelf heb ik op zee gevaren 5jr en de laatste 2jr was ook hoofdzakelijk containerladingen. Daarna aan de wal en heb ik altijd in de containerscheepvaart gewerkt. De laatste 6jr als Manager Operations. Ik was de verantwoordelijke persoon voor de los/laad operaties gedurende het verblijf van het schip in de haven

Ik had helemaal niets te doen met spoor, binnenscheepvaart of truck vervoer. We hadden een andere afdeling transport hiervoor. Wel op de inkomende afdeling moesten ze weten waar ze de stack in moesten en vrijstellen voor spoor en/of binnenvaart. Het truck vervoer geschiedde door de klant of hun expediteur.

Ik vond het toen ontzettend machtig om naar die container shuttle treinen te kijken en ook bij het laden/lossen van de wagons. Al die diesel locs om je heen zalig om te zien en te horen. Maar 2011 was een heel slecht jaar en dat heeft zich voortgezet in 2012. Na een ellendige ziekte kreeg ik de chemo en die heeft mijn bloed kompleet kapot gemaakt.

Nu gaat dat beter en hebben ze de zaak onder de knie. Ik wil dan ook de draad van het spoor fotograferen en de terminal ook weer op gaan pakken. Ik heb een 40tal containerwagons met zoveel mogelijk verschillende containers erop. Een goeie 300 losse containers en een zestigtal vrachtwagens met containers. Alleen de juiste containerkraan vinden is nog erg moeilijk. Vollmer had een leuke maar die is uit de handel helaas.

Ja op de terminal komen dan de diesel locs te rijden. Ik heb twee ex B diesel locs welke nu dus in de kleuren van ACTS en een in de kleuren van VOS LOGISTICS rijden. Dan heb ik ook nog een BR189 van de NL Raillion die op het buitenste spoor zal gaan rijden. De loc van de NS 1600 reeks nu van HUSA staat dan ook nog op mijn lijstje. Toevallig heb ik afgelopen weekend ook op de website van Lippe zitten kijken. Ik kan er eventueel heen gaan daar Aken een uurtje rijden is van hier uit.

Mijn terminal zal voor een gedeelte een voorbeeld zijn van de terminal in Athus. Ik heb inmiddels toestemming om eens langs te komen om te kijken en te fotograferen. Ik zal me dan weer thuis voelen tussen de containers.

We hebben dus een gedeelde interesse en nogmaals proficiat Zeg gerust tegen de anderen dat je nog een oudere gek kent in de Ardennen omtrent het spoor.

Groetjes

Wim

doomslu

Athus, een leuke terminal vind ik, want klein en toch wel specifiek met het spoor dat er dwars over loopt.
Hier heb ik ook ooit eens een reportage over gemaakt...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Citaat van: doomslu op 07 mei 2013, 18:15:01 PM
Athus, een leuke terminal vind ik, want klein en toch wel specifiek met het spoor dat er dwars over loopt.
Hier heb ik ook ooit eens een reportage over gemaakt...  ;)

Luc waar kunnen we die reportage vinden?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154