Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

bollen neus

@Stedahult, Steef heb jou een mailke gestuurd. ;)

Kees-Jan

Een opknappertje op de kop getikt deze week:


br 23 KM 1 by Rail-Kees, on Flickr

Alle gebreken op twee niet werkende lampjes na hersteld.

mvg,

kees-jan

Metpetergaathetbeter

Kees-Jan,

fraaie aankoop, toch niet te hard geklopt(getikt) zo'n schone machine !  :o

Groeten Peter ;)

Jean


Het bestand NS 1200's is met twee exemplaren uitgebreid.

Een veteraan van Fleischmann: de 1212,
Inmiddels uitgerust met een Modeltorque.





Enige jaren na het uitkomen, heb ik dan ook maar eens deze Trix op de kop getikt. 8)
Verbazingwekkend dat de fabrikant deze 1200 nog met een lawaaimotor heeft uitgerust.
Daarentegen heeft ie wel ledverlichting, een decoder en geluid.   





Eres

Heel mooi die 1200 serie, echte stoere beesten. Die in ACTS logo staat hoog op mijn verlangijstje en hoop hem nog eens te kunnen aanschaffen.

Wim

Roy A1987


OlivierV

#1431
Eentje die nog in de pijpleiding zat en al gehele tijd besproken was.

Roco BR215 met ESU locpilot V3.0, alleen beweegt de loc nog niet op mijn baan (analoog, wat in principe wel zou moeten werken).
edit: de motor doet het alvast nog.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krispy

Citaat van: OlivierV op 10 april 2013, 09:48:39 AM
Eentje die nog in de pijpleiding zat en al gehele tijd besproken was.

Roco BR215 met ESU locpilot V3.0, alleen beweegt de loc nog niet op mijn baan (analoog, wat in principe wel zou moeten werken).
edit: de motor doet het alvast nog.



Olivier , misschien heeft de vorige eigenaar het analoog rijden in de decoder uitgeschakeld ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Ben je zeker dat het de Roco met de ESU decoder is? Roco heeft namelijk ook een 215 gemaakt met een standaard ingebouwde decoder voor in de begindoos (jaren geleden) Aan die decoder kon je niets of zeer weinig toch veranderen en ook niet op analoog rijden.
Die decoder was wel vast in de lok ingebouwd en hed als vast adres 3 (niet veranderbaar)
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

#1434
Citaat van: Peter op 10 april 2013, 11:30:29 AM
Ben je zeker dat het de Roco met de ESU decoder is? Roco heeft namelijk ook een 215 gemaakt met een standaard ingebouwde decoder voor in de begindoos (jaren geleden) Aan die decoder kon je niets of zeer weinig toch veranderen en ook niet op analoog rijden.
Die decoder was wel vast in de lok ingebouwd en hed als vast adres 3 (niet veranderbaar)
Jap het is de Roco 215 met esu v3.0 decoder in.
artikelnr van de loc: 43417.

Heb wel al het een en ander opgezocht omtrent het analoog rijden met esu decoder in de loc, hiervoor moeten bepaalde functies een vaste waarde hebben.
http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/ESU_LokPilot_v3.0_%26_LokPilotDCC_v3.0

Ik beschik natuurlijk niet over de apparatuur om dit uit te lezen en te wijzigen, 'k zal hem vrijdag eens meenemen aar de club en kijken wat hij daar doet! :D

edit: tevens komt de loc van een gerenommeerd BNLS forumlid, het zou mij verbazen moest daar wat aan mankeren)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

...deze is wel analoog, mn collectie met typisch Frans materieel vordert gestaag, nu nog een Franse baan ;D







(gvd wat is Photobucket in die nieuwe format helemaal, toch een @@@#### programma..)

oebr

#1436


Recent deze Oostenrijkse rijtuigen gekocht, zo mooi ! Prachtig afgewerkt model, zelden zo'n mooi model gezien. En die koop ik dan voor een trein die eigenlijk amper in daglicht rondreed, denk dat er regelmatig veel vertraging op de verbinding zal zitten  8)

Deze gaan ook zelden rijden (occasionele excursies), maar een zacht prijsje maakte ze onweerstaanbaar:

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Mattias

Een mens zou nogal eens vergeten enkele dingen aan te geven aan de belastingen.. Euhm.. Aan zijn forum..  :D

Ook van buitenlandse stuff is een en ander aangekocht geweest..  ::)
Gelukkig niet alles in nieuw-prijs, waardoor de aankopen veel lijken, maar de totaal aangekochte geldsom relatief laag ligt!

Locs:
1x Roco 62498: 485 003-8 van BLS Cargo
1x Roco 72518: 189 820-4 van Locon

wagons:
3x Vanbiervliet VB81002: setje Zas (ketelwagons) van DB / KVG
3x Roco 67217: Zacens (kalkslurrywagons) van DB / Ermewa
1x Roco 67222: Zacens (kalkslurrywagons) van DB / Ermewa
4x Roco 66506: Eanos (bakwagons) van SBB / NACCO
1x Roco 67826: Sggmrs (gelede containerwagon) van DB

Zou het opvallen dat ik Roco-liefhebber ben??  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

bollen neus

Nog juist een HELJAN 44801 DSB wijnrode met kroon spoor O aangeschaft, er was iemand die me deze aanbood en daar kon ik geen neen op zeggen, tja het vlees is nu eenmaal zwak nietwaar? :)

doomslu

Citaat van: bollen neus op 28 april 2013, 20:41:03 PM
Nog juist een HELJAN 44801 DSB wijnrode met kroon spoor O aangeschaft, er was iemand die me deze aanbood en daar kon ik geen neen op zeggen, tja het vlees is nu eenmaal zwak nietwaar? :)
Héél zwak, Eric...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *