Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

PeterC

Citaat van: Mattias op 29 december 2012, 21:23:04 PM
...Hetgene vandaag Wervik is binnengereden...

...eens testen met de 20 staalwagons erachter!  8)

Wervik?  Geen tabakswagens?  ;)

Groetjes, Peter


Mattias

Schuifwandwagons staan ook *ooit* nog op het programma...
Maar dat is voor volgend jaar ergens... En nee, niet binnen enkele dagen..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Peter

Vanmorgen verassender wijze een pakje met DHL ontvangen. Het verlate kerstgeschenk van mijn kinderen.

De Brawa baureihe 06 digital sound (wow!!!)
Rijdt zonder sound geruisloos, met sound magnifiek.
Volledige beschijving volgt later wel. (en betere foto's ook)



Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Peter, heb jij die gele markeringen en gele onderdeeltjes van je draaischijf zelf geel gekleurd of was dat zo. Bij mijn draaischijf 7286 van Märklin is dat niet.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

conducteur

Volgens mij heeft Peter een draaischijf voor 2-rail. (Roco of Fleischmann)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

De draaischijf is een Fleischmann draaischijf voor 2-rail. Dezelfde bestaat ook in 3-rail versie. Eigenlijk is ze voor mijn bahnbetriebswerk (depot) te modern, daarom heb ik een setje gelaserd besteld met beplanking voor de draaibrug samen met een nieuw bedieningshuisje.

In de doos waarin de Brawa 06 verstuurd is, zat een briefje met de verontschuldigingen voor de laattijdige levering en een aankoopbon.  Toch een mooie geste nietwaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Op 1 januari kunnen kopen via ebay een ROCO 62710 MZ1402 oude versie met kroon. Eens geen NOHAB model maar wel fijn om in dubbeltractie laten rijden met gemaakt model NOHAB MY1106 ook van tijdperk 3 dan. ;)

Johnnytrein

Dus als ik het goed begrijp zijn die gele markeringen en die gele onderdeltjes van fleischmann. Rest de vraag was dat in werkelijkheid ook zo?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

CiteerRest de vraag was dat in werkelijkheid ook zo

Niet altijd en overal.  Er waren ook veel draaischijven zonder die gele lijnen, net zoals er waren waar aan die reling een langwerpig bord was vastgemaakt met de types (baureihen) van de loks. Bv: 01 - 03 -23- 44 - 50 enz. Tot aan dit nummer moest de maschinist met de rand van (het opengaande) venster staan om in het midden van de draaibrug te staan , zodat die goed uitgebalanceerd was.
(moet er ergens nog een foto van hebben)
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Juist nog een digitale ROCO MY1114 62852 aangeschaft met kroon, als donormodel gebruiken om de STRUCTON 9505 te maken (en dan zonder de foutjes in ;D )

doomslu

Citaat van: bollen neus op 06 januari 2013, 21:36:10 PM
Juist nog een digitale ROCO MY1114 62852 aangeschaft met kroon, als donormodel gebruiken om de STRUCTON 9505 te maken (en dan zonder de foutjes in ;D )
Jij weet ook niet van ophouden hé.  ;)  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Citaat van: doomslu op 06 januari 2013, 22:37:15 PM
Citaat van: bollen neus op 06 januari 2013, 21:36:10 PM
Juist nog een digitale ROCO MY1114 62852 aangeschaft met kroon, als donormodel gebruiken om de STRUCTON 9505 te maken (en dan zonder de foutjes in ;D )
Jij weet ook niet van ophouden hé.  ;)  ;D

Luc, zolang het nog gaat moet ervan profiteren, misschien op eind van de week zou het al eens gedaan kunnen zijn. Wie weet? ;)

Mattias

Naast de 2 Belgische wagons, die ik in Vlaams-Brabant kocht, heb ik ook 2 locomotieven bij.. In een Limburgse winkel verkocht men een locomotief die ik al een tijdje op het oog had. Een kennis kocht m.a.w. 482 009-8 van Roco   , met artikelnr 63599, beter bekend als de traxx in "Holcim"-kleuren, van SBB Cargo. Ik wou deze reeds een tijdje, en dit terwijl ik een loc van dezelfde waarde liggen had die hij beter kon gebruiken dan ikzelf. We hebben na die aankoop van locs gewisseld.. Hoe tof zoiets kan zijn!  :)
Daarnaast heb ik mijzelf ook een peziertje gedaan. Daar kocht ik mij loc 185 663-2, eveneens van Roco, met artikelnummer 62390. Het toont ons een traxx van Locomotion. Heden ten dage gehuurd aan Osthannoversche Eisenbahnen AG, beter bekend als OHE.

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

bollen neus

Mattias, geloof me ge gaat er wel plezier aan hebben hoor met deze loco's, ROCO is goed afgewerkt,n mooi gedetailleerd en kunnen zeer traag rijden zonder stil te vallen met nog een ferme sleep achter hun gat.  :)