Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Kautenbach

#1335
gisteren met Tjalling naar de Messe in Koln geweest. Was voor ons allebei nieuw, een Duitse modelspoortentoonstelling. De banen waren in t algemeen redelijk, niet superbijzonder. Wel leuk om Wolfgang en cornelia Langmesser te spreken, we delen ten slotte tegenwoorig iets, hahaha.

Verer wat ouwe zooi gekocht, van... euh, LS Models of zo, 4 stuks typisch Franse kolenbakken. Ik zal alle denkbare nadelen noemen, da's korter dan de voordelen: 1e nadeel: de maatstaf in ontwerp en afwerking; met deze modellen steekt een verder ander prima model pover af; 2: slecht voor je portemonnaie, veel geld voor 1 wagen, maar, de prijskwaliteit verhouding is gezien de ecxellente kwaliteit wel erg goed, en je bent geneigd om er heel veel van te kopen omdat LS zoveel verschillende varianten uitbrengt, net een klein kind voor het snoepgoed van Sinterklaas als het ware...

ik heb alle losse onderdelen er nog niet opgezet, ondermeer alle remleidingen, kettingen voor het koppelen ect, op de foto's nauwelijks te zien, maar de grepen onder de buffers zijn megafijn uitgevoerd.. (ik stop nu maar, en ga weer effe kijken naar die ouwe zooi ;D





een treintje van 4 kolenbakken van de SNCF is zojuist het station binnengelopen, om vervolgens op het emplacement te worden afgesteld..





kijkje op, en in de wagens, let ook hier op het compleet afgewerkte niveau




een van de 4 verschillende wagesn, in dit geval met een assymetrisch geplaatst remmershuis, staat vlak voor de stukgoedloods

ysbeer

Ze zijn toch ook in een set van 4 te koop.
Dan valt de prijs best mee.

wim

Kautenbach

hoi Wim,

dit is de set van 4, veel geld kost het wel op zich, maar idd niet duur voor wat je krijgt.. ik betaalde 30 euro per wagen, ondermeer alle wagens andere aspotten, een wagen met een gele handrem ect.. schroefkoppelingen erbij, kettingen voor naast de koppelingen ect ect ect, op onder voor achter overal helemaal uitgewerkt.

groet, Wim

Mattias

Vandaag de geldbeugel laten rinkelen...
4 wagons zijn de vorming binnengereden...  ::)
De onderste gelede containerwagon (55912 van Mechano) is beladen met 2 containers (Evergreen en GEseaco)
De bovenste gelede containerwagon (55512 van Mechano) is eveneens met 2 containers beladen (P&O en COSCO)

Ze zijn te zien op onderstaande foto, in de onderste positie...



De 2 wagons wagons zijn van Bcargo, meer in details in de topic van de binnenlandse modellen...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Kees-Jan

Een tweetal kaasjes kwamen helemaal uit de USA:


Class 66 by Rail-Kees, on Flickr


Class 66 by Rail-Kees, on Flickr

mvg,

Kees-jan

NB nee geen mehano, Esu, Hobbytrain LS of wat dan ook maar een Aristocraft (veel mooierderderder).

Peter

Mijn nieuwste aanwinst, de Rivarossi E10 003 in tijdperk III versie.
Rijdt als een droom.
Nu nog enkel de Lima E10 005 zien te vinden en mijn verzameling van de E10 loks in de verschillende versies is kompleet, dus van de E10 001 tot en met de 115 in het rood.
Ik zal maar al vlijtig gaan sparen want de volgende is weer een specialleke, namelijk de vrij onbekende E33

De kant met de zijramen in de motorruimte



en de kant zonder zijramen in de motorruimte

Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Aangekomen uit Denemarken, niet echt een aankoop, ik heb een jaarkalender 2013 Jernbanen DK en DVD opgestuurd gekregen gratis dan nog wel notabene, met een kerstkaartje er boven op. Is wel vroeg maar naar het scjijnt zijn de Denen hier zeker niet te vroeg mee en is dit doodnormaal. Vond het wel een aangename geste, kalender met mooie foto's meestal NOHAB en Class modellen op. De DVD is meestal getrokken in Nyborg, Nonnebo, Langeskov en Ost/Vest for Ullerslev. Zo zie je ook regelmatig dat de NOHAB modellen van privé firma's nog verder rijden dan de meeste mensen eerst denken. Toch mooi om naar te kijken en geeft inspiratie voor later een stukje baan te maken, en natuurlijk ook om nog een paar modellen te verbouwen. :)

Jurgen

Citaat van: bollen neus op 29 november 2012, 18:53:51 PM
Aangekomen uit Denemarken, niet echt een aankoop, ik heb een jaarkalender 2013 Jernbanen DK en DVD opgestuurd gekregen gratis dan nog wel notabene, met een kerstkaartje er boven op. Is wel vroeg maar naar het scjijnt zijn de Denen hier zeker niet te vroeg mee en is dit doodnormaal. Vond het wel een aangename geste, kalender met mooie foto's meestal NOHAB en Class modellen op. De DVD is meestal getrokken in Nyborg, Nonnebo, Langeskov en Ost/Vest for Ullerslev. Zo zie je ook regelmatig dat de NOHAB modellen van privé firma's nog verder rijden dan de meeste mensen eerst denken. Toch mooi om naar te kijken en geeft inspiratie voor later een stukje baan te maken, en natuurlijk ook om nog een paar modellen te verbouwen. :)


Heb je daar dan ooit iets gekocht ofzo? Het zou vreemd zijn als zij zomaar uit het niets een kalender en DVD zouden opsturen.


Mijn nieuwste aanwinst: de Märklin catalogus. Niet gratis en eigenlijk staat er niets nieuws in, maar 't is een gewoonte om hem te kopen.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus


Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Gisteren een mailtje gekregen van Zwarte Piet dat ik deze morgen even moest binnenwippen op een beurs te Lokeren om in zijn zak te grabbelen. Er zat een nieuwe HELJAN 44811 spoor O Nohab in en heb deze met alle plezier meegnomen naar hier. Zo is de vloot iets groter en goed om later te verbouwen.

Jurgen

Pff, ik denk dat zwarte piet mijn mail adres verloren heeft. Ik wil mijn Märklin M2's!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Die lagen er ook , verschillende setjes van marklin M2 maar dat zijn geen buitenlandse modellen hé? Er zijn nog genoeg in de aanbieding hoor. :)

Jurgen

Citaat van: bollen neus op 02 december 2012, 13:56:52 PM
Die lagen er ook , verschillende setjes van marklin M2 maar dat zijn geen buitenlandse modellen hé? Er zijn nog genoeg in de aanbieding hoor. :)

Klopt, is niet buitenlands. Ik had te snel gereageerd, maar toch verwacht ik een mailtje van mijn handelaar. Zal voor volgende week zijn denk ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterC

Citaat van: Jurgen op 29 november 2012, 19:46:15 PM
...de Märklin catalogus. Niet gratis...

Wel gratis gekregen maar misschien omdat ik mezelf voor mijn sinterklaas heb getrakteerd met dit mooi model:



Niet dat ik van plan ben om een bovenleiding te gaan leggen maar gewoon omdat ik het een aantrekkelijk model vind.

Rijdt fantastisch!
Groetjes, Peter