Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Peter


Bij het grote voorbeeld kwamen deze stellen tot Antwerpen




@Peter,
Knap stel, ik heb het onlangs ook aangeschaft.

Toch een kleine correctie: de VT12.5 kwam niet naar Antwerpen, dat was de VT08. Uiterlijk lijken deze stellen zeer sterk op elkaar. De VT12.5 was dan ook afgeleid van de VT08, maar was bedoeld voor verkeer tussen Duitse steden. Daarom waren er bij de VT12.5 extra deuren in het midden aangebracht om snel in en uitstappen van de reizigers mogelijk te maken.

De VT08 is ooit door LIMA uitgebracht.






Ik dacht dat de VT12.5 ook een verhoogde vloer had.
Uiteindelijk deze p de kleine zijlijntjes.
Van TEE tot duitse L
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Peter

#931
Mijn laatste aanwinst, de Köf van Lenz





en de 140 in Ozeanblau/beige van Roco



Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Geen HO, geen O, maar 1[:D][:I]

Een BR50 van KM1 met alle "toeters en bellen" en een fraaie bagage wagen.  













Zijn nieuwe thuis in de woonkamer[:p]


Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Binco

Kijk eens aan Evan,
STRAFFE KOST!!![:D]
[:p][:p][:p]

Kees-Jan

Kwijl Evan.

Mijn aanwinsten:

Een verbouwde Jouef silowagen voor mijn nieuwe baantje (united Mengvoeders):



En een tweetal silo wagens van B-Models evenals twee containerwagens van het zelfde merk:



Kees-Jan

Bert Ossevoort

Mooi werk weer Kees-Jan,
maar jouef heeft nu ook mooiere graanwagons met ronde zijkanten ,heb er zelf sinds enkel weken 3 in huis ,ook al vervuild en rijden nu gecombineerd met rivarossi en elektrotren wagons [dus geen B-models] zie hieronde ook detais onder de wagon



en de hele trein



en tot slotte mijn top aankoop van dit jaar de 141R 1187 van de sncf
helemaal compleet met geluid van Jouef en rook van Seuthe ,vakantie was iets minder duur uitgevallen dus reste er iets voor....de hobby..



Een stoomlok moet rook hebben en geluid dat is voor een stoomlok wel zo mooi ,daar er toch bij mij maar 1 van rond rijdt.
en hoef ik er zelf geen digitaal meer in te bouwen ,scheeld werk en mogelijke ergenis als het niet lukt.
Bert.

Dirky

In je woonkamer Evan?
Heb je je leuze niet vergeten aan te passen?
Beter een mooie trein in een lelijk landschap dan een lelijke trein in een mooi landschap...[:)][;)]

Voorlopig ben ik echt jaloers...[;)]


Binco

Mooie sleep bert! [:p]
Ben ze overlaatst ook eens tegengekomen en heb toen sterk getwijfeld of ik ze zou kopen of niet.
Heb ze dan maar laten liggen omdat er nog wat anders op de planning stond.


[:)][;)]

conducteur

citaat:
Geplaatst door Dirky

In je woonkamer Evan?
Heb je je leuze niet vergeten aan te passen?
Beter een mooie trein in een lelijk landschap dan een lelijke trein in een mooi landschap...[:)][;)]

Voorlopig ben ik echt jaloers...[;)]




Of zou het niet moeten zijn
Beter een hele mooie trein in de woonkamer dan een mooie trein in een prachtig landschap...[:)][;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

citaat:
Geplaatst door Dirky

In je woonkamer Evan?
Heb je je leuze niet vergeten aan te passen?
Beter een mooie trein in een lelijk landschap dan een lelijke trein in een mooi landschap...[:)][;)]

Voorlopig ben ik echt jaloers...[;)]





Voorlopig?  Er zijn precies plannen? [:)]



Ik ben wel best tevreden van de loc alleen zit er een ruis in het geluid bij stilstand dat ik nog wil wegwerken...  ik denk dat het dynamo geluid is, maar daar kom ik wel achter als ik hem aan een ESU lokprogrammer heb aangesloten.

Wat mn "leuze" betreft:  Er zijn altijd uitzonderingen he[:D]


@Bert,

Ik heb het al meerdere malen willen zeggen, maar nog niet gedaan.
Je baan ziet er echt goed uit van sfeer en opbouw van je landschap.  Echt knap!

Groetjes

Evan


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Mooi werk weer Kees-Jan,
maar jouef heeft nu ook mooiere graanwagons met ronde zijkanten ,heb er zelf sinds enkel weken 3 in huis ,ook al vervuild en rijden nu gecombineerd met rivarossi en elektrotren wagons [dus geen B-models] zie hieronde ook detais onder de wagon



en de hele trein



en tot slotte mijn top aankoop van dit jaar de 141R 1187 van de sncf
helemaal compleet met geluid van Jouef en rook van Seuthe ,vakantie was iets minder duur uitgevallen dus reste er iets voor....de hobby..



Een stoomlok moet rook hebben en geluid dat is voor een stoomlok wel zo mooi ,daar er toch bij mij maar 1 van rond rijdt.
en hoef ik er zelf geen digitaal meer in te bouwen ,scheeld werk en mogelijke ergenis als het niet lukt.
Bert.


Zijn de graanwagens die door Marklin/Trix uitgegeven werden, minder correct dan deze van Jouef ?

ronny-vdv
Mvg,

ronny-vdv

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv
[
Zijn de graanwagens die door Marklin/Trix uitgegeven werden, minder correct dan deze van Jouef ?

ronny-vdv



Ja en ook nog duurder
wim

Kees-Jan

Ach, zojuist reed ik door Frankrijk en zag wel 100 graanwagens staan vanuit de auto bij Straatsburg en ze waren allemaal verschillend. Ik heb nog geen ??n graanwagen in model gezien die op een echte leek. Hierbij doel ik op de "kunstwerken" die er op staan gekalkt of de vervuiling die er op zit.

De mengelmoes van modelvarianten maak een trein juist leuk en of er dan ??n wel of niet klopt kan me niets schelen. Trix, B-models, Jouef of Rivarossi ze zijn allemaal leuk en gaan zeker op mijn baantje rijden.

Kees-Jan

ronny-vdv

Wat is er dan minder correct ?

ronny-vdv
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Ach, zojuist reed ik door Frankrijk en zag wel 100 graanwagens staan vanuit de auto bij Straatsburg en ze waren allemaal verschillend. Ik heb nog geen ??n graanwagen in model gezien die op een echte leek. Hierbij doel ik op de "kunstwerken" die er op staan gekalkt of de vervuiling die er op zit.

De mengelmoes van modelvarianten maak een trein juist leuk en of er dan ??n wel of niet klopt kan me niets schelen. Trix, B-models, Jouef of Rivarossi ze zijn allemaal leuk en gaan zeker op mijn baantje rijden.

Kees-Jan



Eerlijk gezegd, je hebt gelijk! Maar ik heb wel mijn modellen van B-Models van mijn baan gezwierd deze week. Enkel maar ontsporingen doordat de koppeling om 1 of andere reden niet goed werkt in de bochten!
Wat precies het probleem is weet ik nog steeds niet ook al heb ik mijn modellen al 100 keer van boven tot onder bekeken. [:(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.