Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Michiel

"Totally my cup of tea!" [:p][:p][:p][:p] maar dan half zo groot. [;)]
Gefeliciteerd met deze machtig mooie aanwinst.

Ik ben wel uiterst neiuwsgierig hoe je van een BR 36 een type 17/18/20 gaat maken. Ik had het er niet ingezien (ik zoek nog steeds in de Engelse hoek) maar laat het ombouwverslag maar komen! Ik zit er klaar voor! [^][^][^][^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Juist toegekomen, mijn Schwarzwaldbahn dosto's van HobbyTrade, gekocht bij "http://www.reisezugwagen.eu/" met voor Duitse normen heel lage (verzekerde) verzendingskosten.
Prachtig en ineens met natuurgetrouwe binnenverlichting, front verlichting en die van de bestemmingsborden.
Stuurstand is voorzien voor het inpluggen van een 21-polige funktiedecoder, waardoor de frontverlichitig kan omschakelen afhankelijk van de rijrichting, rangeerverlichting en verstralers.
Het is maar te hopen dat de Belgische M6-en (van LSM en ClassiX) ook zo goed worden.
'k zal nog maar een aantal dozen zittende figuren van Preiser kopen om die rijtuigen te "bevolken"



Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

"Totally my cup of tea!" [:p][:p][:p][:p] maar dan half zo groot. [;)]
Gefeliciteerd met deze machtig mooie aanwinst.

Ik ben wel uiterst neiuwsgierig hoe je van een BR 36 een type 17/18/20 gaat maken. Ik had het er niet ingezien (ik zoek nog steeds in de Engelse hoek) maar laat het ombouwverslag maar komen! Ik zit er klaar voor! [^][^][^][^]



Ik vrees dat de wielafstand niet geheel gaat juist zijn. De wielen van de br 36 zijn 2m10 dacht ik en die van een type 17 1m98. Maar soit voor een goeie 115 euro smijten ze deze loc's naar uw hoofd. Ik krijg binnen afzienbare tijd heel veel info over deze "caledionian "types van iemand die dat copieert op dit moment.
Ik heb enkel de onderbouw nodig en de tender want daar zit de motor in. Haal ook de buitenaandrijving eraf.
De wielen van de Roco 63300 modellen zijn 1m70 vermoed ik maar worden verkocht aan +- 250 euro. Daar heb ik 2 fleischmanns voor.
Arnold heeft deze ook in N gemaakt, zie hier http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_36
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Een zeldzame aanwinst voor mijn toekomstige modelbaan jaren 1920: een ROD 2-8-0. Dit waren Engelse oorlogslocomotieven type 8K en dergelijke, gebruikt door het Engelse leger tijdens WO1. In 1919 werden alle ROD (Railroad Operating Division) locomotieven terug naar Engeland verscheepd, behalve een paar. Een handvol 2-8-0 machines werden tot in de jaren 20 ingezet voor troepentransport tussen Aken en de Noordzeehavens.

Op mijn baan zal deze troepentrein ook even Brussel-Noord aandoen voor herbevoorading. Deze locomotief valt dan op, in contrast met de ex-Pruisische vloot.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Super aanschaf michiel. kwil der ook zoeentje in HO. Enige info over een HO model ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Dit is wat ik gevonden heb voor een dergelijke machine in H0:

Bachmann have announded a OO gauge ready to run model of the O4. Little Engines, Proscale, Nu-Cast, and Falcon Brassworks all sell 4mm scale (OO gauge) kist of the O4. Ks Loco Kits have also produced a kit of the O4 for OO gauge, but current availability is unknown.

Ik hoop dat je er iets me bent Succes met de zoektocht! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

amibo

#666
De LSmodels plan W,


Blijft bizar, 2 fabrikanten die zulke precisie modellen uitbrengen van het zelfde type NS rijtuigen[:0][8)]
LSmodels wint het hier (naar mijn mening).
Maar de Artitecs blijven ook [:D]

Paulogic

Mooi die Plan W rijtuigen... kwamen die ook soms in Belgi? ??
al is het een keertje misschien??? [:D][:D]
dan heb ik een excuus om die ook eens op mijn baan te laten rijden.

Welke lok werd daar meestal voorgezet ?

ps : ik neem het nu al niet echt nauw met tijdperk en zo hoor..
koploper rijdt bij mij ook al rond.. is te mooi om niet te hebben en
nog ferm leuk met die mooie damesstem die een melding maakt !
mvg,
Paul(ogic)

amibo

Exact deze niet, maar er komen er ook nog in de Benelux uitvoering.
Die werden gebruikt in de trekduw Beneluxtreinen uit de jaren 70.

patatje70

in avant-premi?re van de webshop gekregen van paullogic,een set van 8 20" containers,volledig stackable en uiterst afgewerkt voor een zeer scherpe prijs....


conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

patatje70

vraag het hem zelf ne keer Rian....die man probeert gewoon zijn boterham te verdienen...
mvg Wim

amibo

#672
Nog meer nieuwe aanwinsten:

Roco 1100 zonder vishaken (had ik nog niet, nu heb ik zo'n beetje alle uitvoeringen wel compleet[:)])




En 4 erg mooie LS models DB rijtuigen

Michiel

Die laatste van de 4 LS-rijtuigen lijkt me niet volledig beschilderd. De handgrepen en raamranden zijn nog blote plastiekkleur, daar waar dat bij de andere 3 wel correct geschilderd is. Is dit een fout, of hoort dit zo?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

Ander type denk ik...

Onderste boord is ook verschillend.
mvg,
Paul(ogic)