Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

ToThePoint

Een ROCO BR 17 voor ombouw naar Etat Belge type 60, 61 of 62.
Zal de documentatie erover moeten raadplegen om te zien welke het wordt.
Gekocht op ebay voor 50 euro en heeft bijna niet gereden. Rijd heel goed en geen gebreken vastgesteld. Toch zal ie een volledig onderhoud krijgen en een esu digitale decoder.

[image] http://www.all-that-is.eu/BR%2017.JPG [/image]

Idem dito maar nu een BR 93 voor een type 97 van de EB

[image] http://www.all-that-is.eu/BR%2093.JPG [/image]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Gefeliciteerd met je aanwinst, JP! Ik zit zelf ook al een tijdje te azen op oa deze modelletjes (in schaal N) voor hetzelfde doel: ooit ombouwen naar een EB-versie. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

@ Michiel

Gelukkig heb ik HO, we zouden tegen elkaar opbieden zonder dat we het weten en dat is NIET goed voor de centen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

Twee hondekoppen gekocht en gelijk maar gepimpt met reclame en andere bedrijfnummers.







Kees-Jan

marimon

Kwamen of komen die hondekoppen tot in Antwerpen Centraal ?
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

ToThePoint

NMBS had zelf enkele hondekoppen.
Eentje staat in het depot te leuven en is zaterdag 8 mei te bezichtigen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

citaat:
NMBS had zelf enkele hondekoppen


Waren wel niet van hetzelfde type. De pantografen waren anders geplaatst (1 op elk rijtuig) en de indeling van de ramen en deuren was anders. Voor de oude Lima stellen bestaat/bestond er een ombouwset van Mastika, maar of deze op de Piko stellen past weet ik niet.
In hoever Piko met een "Benelux-stel" op de markt gaat komen ????. Ook bij Rocky-rail (Oskar?) staat dit stel aangekondigt maar tegen wanneer staat niet vermeld.
PS: Philotrain heeft en perfekt stelletje maar de prijs[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Ja just ze zijn op de hondekop gebaseerd. Is niet echt hetzelfde. Hondekoppen en benelux stellen zijn wel samen gespot aan elkaar gekoppelt in NL. Of ze ooit samen A'pen centraal bezocht hebben is misschien op het www te vinden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

patatje70

deze 2 heb ik overgekocht van dimi(van ons forum),deze zijn in absolute nieuwstaat,ik heb er een heel faire prijs voor betaald en dimi is een heel tof persoon en hij weet over wat hij bezig is(ik stond een beetje met een mond vol tanden)
hij heeft er nog te koop staan(zie juiste rubriek) en mocht ik meer budget hebben momenteel..wist ik zeker waar gekocht...
heren,dit is een top-deal....

mvg Wim




Sicco

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ja just ze zijn op de hondekop gebaseerd. Is niet echt hetzelfde. Hondekoppen en benelux stellen zijn wel samen gespot aan elkaar gekoppelt in NL. Of ze ooit samen A'pen centraal bezocht hebben is misschien op het www te vinden.


Een Benelux-Hondekop blijft een Hondekop, ook al is hij totaal anders ingedeeld dan de 'gewone' Hondekop-tweetjes. Beide hebben uiteraard niet gekoppelD in Belgi? gereden, als de Nederlandse stellen in Belgi? hadden kunnen rijden was het immers onzinnig geweest om speciale Beneluxhondekoppen voor beide stroomsystemen te bouwen.

Er zijn er 12 gebouwd; 8 voor NS (1201-1208) en 4 voor NMBS (220.901-220.904). Laatstgenoemde zijn nooit vernummerd in het driecijferige nummersysteem (901-904 dus) omdat er in Nederland al stellen met die nummers bestonden, wat merkwaardig is omdat NS zelf nota bene ook locomotieven in de serie 1200 had...

De stellen hadden de lage Scharfenberg-koppeling die standaard voor NS-materieel tot begin jaren zestig en kon elektrisch koppelen met al het elektrische materieel dat hiermee was voorzien. De Beneluxen werden op het Nederlands traject vaak versterk met materieel 1946 (muizekop) of 1954 (hondekop). Na terugtrekking uit de BNL-dienst reden de BNL-stellen nog enige tijd in de binnenlandse dienst naar Vlissingen, waarbij samenstellingen als 4 Benelux-tweetjes met een geel tweetje voorkwamen.

adrievans

Vandaag mijn BR 118 binnengekregen die ik via ebay heb gekocht.


bollen neus

Nieuwste aanwinst ROCO 62856 STRABAG 1125, met de SANTA F? schildering. Een vree schoon machine.[:)]

stevend

Dat zal wel zijn, Eric.
Veel succes er mee.

bollen neus

citaat:
Geplaatst door stevend

Dat zal wel zijn, Eric.
Veel succes er mee.



Dank U, hij zal wel niet veel verslijten omdat ik geen baan heb, de volgende aankoop staat ook al vast de ROCO 62857 STRABAG in wit met rode letters.[:)]
Dan zijn mijn aankopen voor dit jaar rond (?) [:)]

ysbeer

Vandaag 2 LINT treinstellen van MEHANO gekocht (nieuw) een rood van de DB en een blauw van de Noord west bahn (nwb)
Bij Conrad maar 99 euro per stuk.
Lopen, en zien er zeer goed uit.
Er is er ook nog een in groen van vectus,maar ja toch weer 99 euro.
wim