Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Paulogic

Inderdaad, prachtige uitvoering...
Toch veel keuze in 2R he. Amai.
En ik denk dat ik mijn tijdperk ga uitbreiden van
-IV tot + IV[;)]
mvg,
Paul(ogic)

bollen neus

Een ROCO 43470 MY1116 om te verbouwen naar de MY1143 versie met siercijfers geel en met de kleine witte cijfers V170 1143 met kroon.
Een Roco 63480 V170 1131 om te verbouwen naar de versie V170 1149 van de Eichholz firma.[:)] Blauw/zilvere uitvoering.

hoppenbrouwers

En natuurlijk weer een USA loc van Maxi marklin.(2-6-0 Mogul)
Ik kon het niet laten.
Met klikken wordt hij nog groter.



wim.  p.s.  Is digital en weegt 3 kg.

C-rail

Vandaag was ik in Luxemburg.

En daar vond ik deze...


... in een set van 2.[8D][:D]

Kees-Jan

voor mijn priv? collectie heb ik deze gemaakt:







(bijna klaar maar nu al erg gaaf!)

Kees-Jan

ERVIN

Zeker en vast Kees-Jan , mooie loc hoor.[;)]

dirkkerckhofs

Een week geleden in Houten gekocht. Ik weet het, het is een klassieker. Maar hij past perfekt op mijn baan.





En toch ongelooflijk wat het digitale tijdperk allemaal mogelijk maakt. Ik sta er gewoon van te kijken. Het stel vertrekt pas als het geluid van de motor weergeeft dat de motor op volle toeren draait!

ERVIN

Ja dat is het mooie van digitaal h? Dirk , ook ik schrik er soms nog van hoe dit alles mogelijk is.[:I]

Mooie foto's trouwens.[;)]

Greg

Dat wil ik ook al een tijdje kopen. Mooi gerief Dirk[;)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

conducteur

Ik heb zo een probleempje met mijn 77 met sound. Hij vertrekt al als de machine nog moet opstarten?
Over die gadgets:
Geluid dat vind ik een goede 'uitvinding'. Maar deuren die opengaan, dat is niets voor mij, ze zullen er toch nooit in slagen om de passagiers te laten uitstappen. Maar tegenwoordig moet je van niets verschieten. Probeer eens de ventilatoren bij diesels te laten draaien. Dat zou nog chique zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eric

Rian,

Wat heeft dat met "Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst" te maken[?]

itchy

DB AG Bvcmbz 249.1 + Bvcmz 248.5 Jan Kiepura van LS Models. Twee prachtig gedetailleerde couchetterijtuigen, zowel de buitenkant als binnenin.  De EN348 Brussel Zuid - Warschau anno 2004 is hiermee alweer een stukje vollediger.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

TECHWIL

HO model van de Roemeense spoorwegen (CFR) klasse 40 ep V
Uitgebracht door AF(AMINTIRI FEROVIARE) MODELS onder katalogusnummer 10010 , zie ook AMINTIRIFEROVIARE hier in de rubriek Buitenlandse modellen.
AF is een Roemeense maatschappij welke in samenwerking met ACME (Milaan) Roemeense HO modellen, made in CHINA, verdeelt.
Gekocht via NAUMANN 189,99 + 14 (porto) = 203,99 ?





Ervaringen na een week :
- Afwerking is zeer goed, alle onderdelen , uitgezonderd de kleine spiegels, zijn gemonteerd.
- Zachte loop, centrale motor, 2 vliegwielen, rijdt met normale snelheid op 12 V
- Gewicht 560 gram. Trekkracht vergelijkbaar met de 28 van LSM/ACME
- Panto's zijn functioneel maar elektrisch niet aangesloten.
- RP25 wielen op de 3 assen per draaistel zonder enige speling onderling vereisen een perfect gelegd spoor, heb deze te grote gevoeligheid voor ontsporingen kunnen oplossen door het lager van de middenste as in elk draaistel lichtjes uit te boren, waardoor het gewicht praktisch altijd op de 2 buitenste assen komt.
- De draaistellen kunnen maar beperkt draaien, dus geen korte bogen of korte wissels, minimum
45 cm straal.
- NEM schacht maar geen kortkoppelmechanisme.
- 2 wielen voorzien van antislipbanden, 2 reservebanden zijn afzonderlijk bijgevoegd.

RENWIL

Kees-Jan

Oef wat een fraai model is dat zeg.

Zou bijna een set rijtuigen van Heris er voor aanschaffen [8D]

Kees-Jan

Eres