Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM


Peter

Mijn nieuwst aanwinst, gisteren gekocht is de (nieuwe) komplete digitaal set van Roco, bestaande uit:
Baureihe 64 met volle loopwielen en ingebouwde decoder (h?, h?,[:D][:D][:D][:D][:D][:D]) en een setje met metalen loknummers en DB schilden en 4 donnerb?chsen.
Multimaus, transfo, versterker en een spoorovaal in Geoline.
Als ik de prijzen optel (volgens de eigen Roco kataloog) kom ik boven de 500 euro, en de prijs van de set is (volgens katalogus 199 euro)
Hoe kunnen ze dit volhouden, dit (en andere sets) aan die prijs te verkopen.
Wat de prijzen in Duitsland betreft: die zijn gelijk aan de prijzen hier. Roco wagen X kost bij Tufken (mijn prijsreferentie) net zo duur als daar. (de prijzen in de Antwerpse winkels liggen wel een pak hoger)
Voorts heeft mijn echtgenote nog Dahlias, zonnebloemen, lupinnen enz. van Busch gekocht (ai, ai mijn zenuwen[:I][:I][:I]) dus ik weet weeral wat doen.
Foto van de 64 volgt morgen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Foto van de 64 volgt morgen.

Ik kijk er naar uit, ik kan die startset niet op hun site vinden.
Met die starset die ik laatst heb gekocht juist het zelfde moest ik alles apart kopen lag ik aan veel meer.
Maar ja, dat is goed voor ons zeker als we minder moeten betalen. [8D]
Tom

Peter

Tom,
De startset is ref.41266. en is spiksplinternieuw op de markt.
Die set is speciaal gemaakt voor de (grootste) Duitse winkelketen namelijk "Idee und Spiel" waarbij de meeste grote modelbouwwinkels aangesloten zijn. (al dan niet onder die naam) De winkel had er 12 staan in de winkel zelf. Nadat we er na een uurtje buitengingen (koffie gedronken met de eigenaar en zijn zoon) stonden er nog welgeteld 3 (stonden er nog meer in het magazijn)
Of deze set ook naar Belgie komt weet ik niet (vermoed van wel)
De lok is op de volle loopwielen (mijn eerste heeft spaakw.) en het setje ge-etste nummers en borden na, indentiek aan de "normale 64" die volgens Roco katalogus 209 euro moet kosten (UVP) De volledige set is dus goedkoper dan de lok alleen.
EDIT:
Hierbij een foto van de 64: mooi, mooi

Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

(koffie gedronken met de eigenaar en zijn zoon)

Een unieke Duitse services? [8)]
Tom

Peter

Normaal is er, bij H?nerbein, voor iedereen koffie of thee beschikbaar. Achteraan in de winkel staat een houten bank uit een wagen, en een warme drank aparaat.
De extra krijg je na vele jaren klant, en ondertussen bevriend zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Een fraaie stangenaandrijving E-loc, tijdperk 4







Dag Jean,

Is deze 191 van R?wa?  ik heb de Roco-versie vind het een grappig ding om te zien rijden, vooral door wisselstraten, dan heeft hij precies een stuk in zijn ...[:D].

Op de site www.bundesbahnzeit.de staat een mooie bijdrage over deze loks bij "galerien => altbau eloks in revier

Groeten


Jean


Het is idd de R?wa 191. Een bijzonder fraai dingetje. Sowieso ben ik gecharmeerd van de 'altbau' E-locs.
Binnenkort zet ik er een decoder in. Benieuwd hoe eenvoudig of lastig dit zal zijn.

Bedankt voor voor de link, die kende ik nog niet. [:)]

Jean

Jean

citaat:
Geplaatst door Peter

Tom,
...................
EDIT:
Hierbij een foto van de 64: mooi, mooi






Nu even de echte loopwielen bestellen en die eronder plaatsen....

Groet,
Jean

Bundesbahnfreak

Jean,

Ik ben ook gecharmeerd door de Duitse altbau-eloks, vooral zo'n specialekes zoals deze.  Op de laatste ruilbeurs heb ik een 152 van Hamo op de kop getikt.  Ook zo'n grappig geval.  Ik wou via dit forum de DB-machines in de kijker zetten.  Ben met de 103 begonnen maar zal het snel over altbauers hebben, als men mijn bijdrage op prijs stelt.

Groeten

Rudy

Jean

Wat mij betreft begin je met de altbau Elocs of de diesels...

Even over die Hamo 152. Gaat die loc zonder ratelen over Roco line rail? Welk bedrijfsnummer (en catalogusnummer) heeft die?

Die staat ook nog op mijn verlanglijstje...

Groet
Jean

DB TP-4

Bundesbahnfreak

Jean,

Catalogusnummer is 3357, loknummer 152 034-5.
Of hij ratelt weet ik niet, ik ben momenteel baanloos, heb wel een klein testbaantje met de oude roco-rails en daar reed hij zeer mooi en stil op.
Ik heb hem gekocht op de ruilbeurs te Hoeselt van een langenoot van je, vraagprijs ?125 uiteindelijk gekocht voor ? 105.
Toen heb ik ook een R?wa 216 gekocht zoals je al eens beschreven had. Met lichte schade voor ?25!
De volgende lokbespreking de familie V160 (210-215-216.0-216-217-218 en 219) goed voor jou?

Groeten

Rudy

Bundesbahnfreak

Jean,

Bijna vergeten mooie site www.railpix.de
Staan ook veel altbau-loks in

Veel plezier ermee

Jean

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Jean,

Catalogusnummer is 3357, loknummer 152 034-5.
Of hij ratelt weet ik niet, ik ben momenteel baanloos, heb wel een klein testbaantje met de oude roco-rails en daar reed hij zeer mooi en stil op.
Ik heb hem gekocht op de ruilbeurs te Hoeselt van een langenoot van je, vraagprijs ?125 uiteindelijk gekocht voor ? 105.
Toen heb ik ook een R?wa 216 gekocht zoals je al eens beschreven had. Met lichte schade voor ?25!
De volgende lokbespreking de familie V160 (210-215-216.0-216-217-218 en 219) goed voor jou?

Groeten
Rudy





Die oude Roco rail is van het type code 100. Daar zal de Hamo niet op ratelen. Ik hoop dat je net zoveel plezier hebt van de 216 (2e serie) als ik. De 216 154-5 die ik hier heb, rijdt uitstekend, zacht zoemend, voldoende trekkracht en schokvrij. Bovendien oogt deze 216 heel behoorlijk.

De voorgestelde locbespreking lijkt mij heel prima! [:)]

groet,
Jean


Bundesbahnfreak

Hou het hier in het oog, volgende week een "special" rond de V160.

Groeten

Rudy

PS mijn 216 is ??ntje van de 2? reeks, bolt mooi, heeft lichte schade aan zijn kast (gesmolten plastiek) en mankeer een schouwtje van de uitlaat.