Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

C.B.

citaat:
Geplaatst door tunnelmotor2000

Bwah, pizzacutter wielflenzen.
Ik heb niks anders dan RP25 wielen en alles rijdt prima. Enige wat ik te doen had was mijn onzorgvuldig gelegde sporen bijwerken. Soms was het een fluitje van een cent, soms dagenlang zoeken en prullen.
Maar ik kan er best inkomen dat je ok bent met gewoon de wielen te vervangen. Hoofdzaak is dat je plezier hebt aan je treinen en geen eindeloos geklooi.

PS wat zijn die metalen delen opzij naats tweede as?



Tja ik rijd ook met die Kombimodellen rond , en ik kan Ervin best begrijpen.
Bij mij heeft het ook lang geduurd dat sommige wagens niet meer ontsporen -
Ik wilde absoluut met die RP25 wieltjes blijven rijden omdat deze wieltjes het model helemaal afmaken.

soms moest ik maar gewoon de wagen omkeren (ook na de aanpassing) in de treinsamenstelling om het ontsporen te verhinderen -

vermoedelijk ook door de stevige kortkoppeling van Roco - maar nu rijden ze zonder problemen rond met die RP 25 wieltjes - ik heb op dit moment een Hupac-stam van 16 wagens waaronder 9 van deze Kombimodellen en het gaat zeer goed tijdens het rijden.

Die metalen delen: je bedoeld de remcentrale met remleidingen?
Tja , ik schilder die onmiddelijk in het grijs zodat het echt lijkt op deze leidingen.

Ook de bevestigingspinnen voor de (tank)containers krijgen een likje verf




En ja , ik ging normaal de aanpassingen aan deze wagen (tegen het ontsporen) hier beschrijven maar ben een beetje verkouden geweest , het verslag gaat er aankomen
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Tuurlijk zijn die RP25 wielen mooier , maar er is geen enkele wagon die hier bij mij ontspoort, alleen de Combi-wagon, dus die kleine wieltjes vervangen, ok?, als je er met je neus gaat bijhangen is het mss geen zicht, maar op afstand valt het best wel mee, momenteel geen ontsporingen meer, en daar is het om te doen h?.[;)]

Bwah, pizzacutter wielflenzen.

Kan best zijn, maar nu doet hij het tenminste.
Of er nog wagons van dit merk gaan volgen is nog maar de vraag, bekijk ik even.

Peter

Het is niet omdat mijn loks en wagens "pizzacutter" wielflenzen hebben dat ze minderwaardig zijn h?[}:)][}:)][}:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Het is bijna 20 jaar geleden dat de muur viel en der Udo met de trein naar Pankow wilde...............in ein Zonderzug[:D]


2 rijtuigen van de trein van Udo:









De lok laat ik maken bij een kennis.

Kees-Jan


Kees-Jan


C-rail

Prachtig werk, hoe doe je dat toch allemaal??
Je bent er dan toch professioneel mee bezig, anders heb je niet zoveel tijd!!

Om je vingers bij af te likken!

C?dric

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door C-rail

Prachtig werk, hoe doe je dat toch allemaal??
Je bent er dan toch professioneel mee bezig, anders heb je niet zoveel tijd!!

Om je vingers bij af te likken!

C?dric



Uh ja dat ben ik ja  [:I][:I][:I][:D]. 3 dagen per week en 4 bij een baas en ik kom tijd te kort voor mijn eigen bedrijf dus maar eens gaan praten op het werk [:p][;)]

kees-jan


itchy

citaat:
Geplaatst door Basaffretons

Met dit Wit-Russische slaaprijtuig (een WLABmee) komt de samenstelling van de volledige EN Jan Kiepura weer een stap dichter bij.
Groeten,
Kristoffer



Hallo,
Naar aanleiding van dit berichtje: Kristoffer, welke samenstelling is dat precies? Ik ben op zoek naar de samenstelling van de Jan Kiepura periode 2004-05 toen die vanuit Brussel richting Moskou vertrok. Wat ik al weet: getrokken door een 16 tot in Aken. Maar verder? Zijn alle rijtuigen in H0 gemaakt? Dank.
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Basaffretons

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door Basaffretons

Met dit Wit-Russische slaaprijtuig (een WLABmee) komt de samenstelling van de volledige EN Jan Kiepura weer een stap dichter bij.
Groeten,
Kristoffer



Hallo,
Naar aanleiding van dit berichtje: Kristoffer, welke samenstelling is dat precies? Ik ben op zoek naar de samenstelling van de Jan Kiepura periode 2004-05 toen die vanuit Brussel richting Moskou vertrok. Wat ik al weet: getrokken door een 16 tot in Aken. Maar verder? Zijn alle rijtuigen in H0 gemaakt? Dank.
Steven




Voor de samenstelling van de Jan Kiepura kan je op volgende (onmisbare) site terecht. De samenstellingen van 2004 en 2005 kan je daar terug vinden.
http://vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/

De rijtuigen komen allemaal uit bij LS models. De meeste nummers zijn reeds uitgebracht, enkel de Poolse rijtuigen set 48002 staat nog in de planning. De samenstelling die ik beoog is set 46023 (Bvcmz met Jan Kiepura opschrift), de Witrussische WLABmee, en tenslotte vier WLABmee van de RZD (48010 en 48012).

Ik denk dat de reeds uitgebrachte rijtuigen bij een Belgische handelaar ondertussen moeilijk te vinden zullen zijn, maar op Duitse sites kan je de meeste referenties nog terugvinden. Ik heb je een PM gestuurd met wat meer info.

Groeten,
Kristoffer

itchy

super! bedankt
wel een lange sleep zeg!
steven

citaat:
Geplaatst door Basaffretons

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door Basaffretons

Met dit Wit-Russische slaaprijtuig (een WLABmee) komt de samenstelling van de volledige EN Jan Kiepura weer een stap dichter bij.
Groeten,
Kristoffer



Hallo,
Naar aanleiding van dit berichtje: Kristoffer, welke samenstelling is dat precies? Ik ben op zoek naar de samenstelling van de Jan Kiepura periode 2004-05 toen die vanuit Brussel richting Moskou vertrok. Wat ik al weet: getrokken door een 16 tot in Aken. Maar verder? Zijn alle rijtuigen in H0 gemaakt? Dank.
Steven




Voor de samenstelling van de Jan Kiepura kan je op volgende (onmisbare) site terecht. De samenstellingen van 2004 en 2005 kan je daar terug vinden.
http://vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/

De rijtuigen komen allemaal uit bij LS models. De meeste nummers zijn reeds uitgebracht, enkel de Poolse rijtuigen set 48002 staat nog in de planning. De samenstelling die ik beoog is set 46023 (Bvcmz met Jan Kiepura opschrift), de Witrussische WLABmee, en tenslotte vier WLABmee van de RZD (48010 en 48012).

Ik denk dat de reeds uitgebrachte rijtuigen bij een Belgische handelaar ondertussen moeilijk te vinden zullen zijn, maar op Duitse sites kan je de meeste referenties nog terugvinden. Ik heb je een PM gestuurd met wat meer info.

Groeten,
Kristoffer

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

bellejt

Enkele weken geleden onderstaande aangeschaft :

1- het dieseltreinstel van CFL (beperkte oplage in AC DIG)


2- De lang verwachte CFL type850 in AC DIG eindelijk aangekomen van Roco (na 3 jaar wachten en voorintekening want reeds uitverkocht bij levering)

glamo

dat treinstel is h??l knap, een aanwinst voor je baan[;)]
 

Peter

Geluk moet men hebben.[:D][:D][:D][:D]
Door iemand op een Duits forum, ben ik in kontakt gekomen met iemand van de autobusmaatschappij SBG oftewel de S?dBadenBus uit Freiburg in het Zwarte woud.
Deze persoon heeft alle agentschappen gevraagd eens na te kijken welk model ze dubbel hadden en ........[:D][:D][:D] heb ik de vier beschikbare modellen van Herpa en Rietze ontvangen tegen de belachelijke lage prijs van enkel de verzendingskosten (15 euro)
Waarvoor mijn oprechte dank aan die persoon.
Een familie foto van de 4 BSG modellen, meer foto's onder "Mijn baan":

Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Nummer 36 is een feit, ROCO 62852 My1114 DSB met kroon.Niet te verwisselen met de My1116. (ROCO 63470)
Nu hoop ik nog eens de ROCO 62854 MAV M61019 op de kop te kunnen tikken dan staat de MAV M61014 niet alleen meer.

Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen,Eric.

jean-luc

H? Bolle Neus, ik ben verzot op de Nohab 2761017  [:0] van MAV.
Enig idee of die al gemaakt wordt of dat Roco plannen heeft om die te produceren ? Hou je me op de hoogte ?

Bedankt, Jean-Luc